י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גם האיטלקים מתרגשים: הועידה היוקרתית של גור

200 נגידים תומכי מוסדות גור נהנו מכמה ימי הוקרה והערכה באחד המקומות היפים בעולם • התקשורת המקומית לא נשארה אדישה וסיקרה את הוועידה בכותרת מרכזיות ובולטות • צפו בגלריה עוצרת נשימה

ועידת גור
ועידת גור



200 נגידים של חסידות גור התאספו באיטליה והתקשורת המקומית סיקרה את האירוע.

בימים אלה מתקיימת ועידת 'זר זהב' של נגידי חסידות גור בקזאלה מונפראטו - עיר בפרובינציית אלכסנדריה שבמחוז פיימונטה שבאיטליה. בה משתתפים, ראשי החסידות ועסקנים בכירים, בהם כ-200 נגידים כאות הוקרה על תרומתם הנכבדה לטובת החזקת מוסדות החסידות.

קזאלה מונפראטו עשירה באתרים היסטוריים, בעיר נמצא בית כנסת מהיפים באירופה ומוזיאון לחנוכיות של אמנים מפורסמים. בית הכנסת נמצא באזור שהיה בעבר הגטו היהודי של העיר, ונחשב לאחד מבתי הכנסת היפים באירופה. בבית הכנסת - מוזיאון לפריטי קודש יהודיים, רימונים לספרי תורה, עטרות לספרי תורה ותשמישי קדושה אחרים מכסף וכן ארכיון ובו מסמכים על חיי הקהילה בעבר.

בשבת התקיימו התפילות והסעודות בצוותא, כשהשולחנות ערוכים בטוב טעם והמטעמים בשפע רב כיד המלך מבית השף המפורסם שלום קצנגולד שהגיע מישראל לאיטליה.



השבת של הועידה קיבלה את השם "זר זהב" העליות נמכרו בסכום של 243,000 דולר, מתוך זה סכום של כ-100,000 $ ל"הוצאה והכנסה" שקנו מספר נגידים יחד, למנכ"ל 'איחוד מוסדות גור' הרב נחמן וידיסלבסקי.

התקשורת המקומית לא נשארה אדישה וכמה עיתונים סיקרו בעמוד הראשון את הועידה וציינו שחסידות נקראת "גור" על שם העיירה הפולנית גורא, "החסידים שרו שירים על ביאת המשיח והודו לאלוקים שעל אף כל הקשיים שהעם היהודי עבר אנחנו נמצאים כאן חזקים וגדולים".

עיתון אחר ציין "כי הרבנים (מבחינת העיתון הם רבנים) שרו מזמורי תפילה לאלוקים במקום הכי יפה באירופה".

התקשורת המקומית גם ציינה כי כוחות משטרה גדולים אבטחו את המקום כדי לוודא שלא יהיו אירועים חריגים.





































































































































שלום קצנגולד וצוותו
איחוד מוסדות גור ועידת זר זהב גור איטליה שלום קצנגולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד