י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שערורייה כשרותית • בשר העגל שווק כ'חלק'

בשר עגל שהגיע לאחת מהמסעדות בירושלים קיבל חותמת של 'חלק בית יוסף' • מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה: הבשר בכשרות רגילה • החברה המשווקת: "מדובר בטעות" • הרבנות: "הנושא בבדיקה"

בשר העגל ששווק כחלק. צילום: בחדרי חרדים
בשר העגל ששווק כחלק. צילום: בחדרי חרדים

שערורייה כשרותית חדשה: אחד מבכירי עולם הכשרות בארץ חשף היום (ד') בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי בשר המשווק למלונות ולמסעדות ברחבי הארץ, תחת הכשר 'חלק – בית יוסף', הינו למעשה בשר בכשרות רגילה.

הבשר – כתף עגל, מיובא בדרך כלל ממדינות אירופאיות תחת כשרות רגילה של הרבנות הראשית לישראל. הבכיר סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "בדקתי משלוח שהגיע לאחת המסעדות בירושלים, ואני רואה שעל האריזה נכתב שהבשר זכה לשתי חותמות כשרות. חותמת אחת, אותה אנו רגילים לראות של כשרות רגילה, וחותמת נוספת של 'כשר חלק בית יוסף'.

"אני יודע שלא יכול להיות מציאות של בשר עגל שהוא חלק בית יוסף. הבשר מיובא מחו"ל בכשרות רגילה, ונראה לי שמדובר כאן בהטעיה כשרותית חמורה", סיכם איש הכשרות.

מבשר 'חמווי' - המשווקת את הבשר - נמסר בתגובה: "זאת טעות. טיפלנו וסידרנו את הבעיה מול משגיח הכשרות ברבנות הראשית לישראל".

מ'הרבנות הראשית לישראל' נמסר בתגובה: "הנושא נכנס לבדיקה מעמיקה. להווי ידוע שבשר עגל מחו"ל המגיע בעיקר מצרפת וגם לעיתים מהולנד לא נמכר תחת הכשר חלק מכל סוג שהוא. גם אם הוא מגיע מהארץ כמו במקרה של החברה המדוברת לא שייך שהוא ישווק כחלק בית יוסף יחד עם ההכשר של הרבנות עצמה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד