י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מעצר בעל הצ'יינג' ושני חרדים נוספים - הוארך בחמישה ימים

בית משפט בראשון לציון האריך את מעצרו של בעל הצ'יינג' המוכר שנעצר הלילה עם שני חרדים נוספים, בירושלים - בחמישה ימים • מעצרם של שאר החשודים שנעצרו בתחילת שבוע הוארך ב- 4-12 ימים כל אחד • עורכי הדין של בעל הצ'יינג' ל'בחדרי': "בטוחים שאין שחר לטענות המשטרה"

חשוד חרדי בבית משפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
חשוד חרדי בבית משפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



מעצרו של בעל הצ'יינג' שנעצר הלילה בירושלים, הוארך בחמישה ימים, כך גם מעצרם של שני חרדים נוספים.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של בעל צ'יינג' מוכר בירושלים, שדבר מעצרו פורסם לראשונה הבוקר ב'בחדרי חרדים', בחמישה ימים.

מדובר בחקירה המנוהלת ע"י כוח משימה מיוחד בלהב 433 – יאח"ה, יחד עם רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון, המתנהלת מזה כשנה וביום שני הפכה לגלוייה ובמסגרתה נעצרו בתחילת שבוע כ-16 חשודים, מעצרם הוארך למשך 4-12 ימים.

בפתח הדיונים של שלושת העצורים, חרדים תושבי ירושלים, ציין החוקר עודד אררה מלהב 433 כי אין חשד כי השלושה היו מעורבים בפעולות של סחר בסמים, כפי שייחסו לעצורים בתחילת השבוע.

השלושה, בעל עסק וותיק להמרת כספים, מנהל עמותה ואדם נוסף, חשודים במעורבות בעבירות הלבנת הון, במטרה להסתיר את מקור הכסף, תוך הימנעות מדיווח כנדרש על פי החוק.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצר שלושתם בשמונה ימים מחשש לשיבוש הליכי חקירה, אולם השופט עמית מיכלס נעתר חלקית לבקשה והאריך את מעצרם של השלושה בחמישה ימים, עד ליום שני הקרוב. השופט הוסיף כי השלושה אינם חלק מהפרשה הגדולה, אלא ספיח שלה. מה שאומר, שאין להם קשר לעבירות הסמים שיוחסו ל-20 העצורים האחרים.

החקירה מתמקדת במלביני הון, המעבירים כספים בהיקפים עצומים, בין מספר מדינות בשיטות שונות, לרבות פליליות, מבלי לשלם מס נדרש.

עם מעצרם של 20 החשודים, ערך כוח המשימה המשולב חיפוש בבתיהם של החשודים, על מנת לתפוס מסמכים וקבצים הקושרים אותם עפ"י החשד למגוון העבירות המיוחסות להם וכן נתפסו מספר רכבי יוקרה במסגרת הליכי חילוט, לצד תפיסת כסף ומסמכים בעסק למתן שירותי מטבע (צ'ינג') בת"א.

כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי', הלילה ערכה המשטרה גל שלישי של מעצרים במסגרתו נעצרו שלושה חרדים מירושלים וערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם.

מעורכי הדין קובי גולדמן ואורי גולדמן המייצגים את בעל הציינג' נמסר ל'בחדרי' כי "אנו מכירים ומלווים את החברה המכובדת המעניקה שירותים פיננסיים מזה שנים רבות ובטוחים שאין שחר לטענות המשטרה. הצטערנו לשמוע כי המשטרה "לא מספיקה" לחקור ולכן ביקשה ימים נוספים לצורך מיצוי החקירה. אנו סמוכים ובטוחים שעם מיצויה של החקירה ייקבע שאכן החשדות כנגד מרשינו יתבדו".

עו"ד ארז בר-צבי פרקליטו של מנהל העמותה, אמר ל'בחדרי' כי מרשו כופר בחשדות נגדו. "מחר אגיש ערר לבית המשפט, שם אבקש לשחררו וכן ערר על התרת פרסום שמו של מרשי".

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
המרת כספים הלבנת הון בית המשפט להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד