ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרב מאזוז בשיעורו: "יודעים מי זה אבו עמאר? להבדיל זה ערפאת"

במהלך שיעורו השבועי התייחס הגאון רבי מאיר מאזוז לסערת ההקלטות שנחשפו בערוץ 2: "הוא רוצה להשתלט? מה יש לו להשתלט? למה בכלל הגיעו הדברים האלה? סתם מישהו מפליט מילים, התפרסמו שלא כדין. צריך לבקש מחילה מתלמיד חכם כזה"

הרב מאזוז עם הרב עמאר
הרב מאזוז עם הרב עמאר



במהלך שיעורו השבועי התייחס ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז לסערת ההקלטות שנחשפו בערוץ 2.

"השבוע פגעו אנשים בכבודו של גאון עולם, הרב עמאר שיהיה בריא, לא די שפגעו בו גם קראו לו "עמאר" אתם יודעים מי זה אבו עמאר?! להבדיל זה ערפאת, לקרא לתלמיד חכם גדול בשם כזה על לא דבר, על לא דבר! מה קרא לכם, פליטת פה? לא, אח"כ ממשיכים, מוציאים קלטת. עכשיו השמיעו לי קלטת איך מרן קורא לו בימיו האחרונים ידידי אוהב נפשי. בערב כיפור בא ביקש ממנו מחילה", אמר הרב מאזוז.

"בכל זאת הלך לבקש בתשע"ד ערב כיפור. הרב עובדיה אמר לו מחול לך מחול לך. אתה ידיד. שוב פעם בסוכות הרב עובדיה קרא לו אמר תביאו אותו, אמר לו מחול לך, וסיימו עם זה. להזכיר עוונות ראשונים זה אסור!".

לומר שהוא "רוצה להשתלט?!"

כאן סיפר הרב מספר סיפורים על חסידותו ופרישותו של הרב עמאר, היושב בתענית על עם ישראל הרבה עמים בשנה, ועל הענווה הגדולה שלו, כאשר יושב בבית הדין יחדיו, אם היו רוב מיד היה אומר אתם רוב ומקבל דעתם, למרות שיכל לומר אני עם נסיון גדול, קבלו את דעתי, האו ענו וצדיק, כך גם כשיוצא משיעור שנמצא, ליד רבנים מבקש מחילה שצריך לצאת מתנצל, איזו ענווה! מי עושה דבר כזה היום?!

ענווה כזאת, הוא רוצה להשתלט? מה יש לו להשתלט?! למה בכלל הגיעו הדברים האלה? למה בעל דברים דידו את? סתם מישהו מפליט מילים, התפרסמו שלא כדין, אבל זה מה שיש, וצריך לבקש מחילה מתלמיד חכם כזה.

חייבים למחות, וכל הכבוד ליום ליום שכתב מחאה מאופקת, יש שם גם מאמר של הרב בניזרי, מאמר נפלא, שכתב: תפסיקו זה הורס את מפעלו של מרן.

לא עברו ארבע שנים מפטירתו של מרן, ומחלוקת עד השמים, על מה יש פה איזה התחרות?!
אומרים למה עשינו את מפלגת יחד, אתם יודעים למה?אמרו שלשת הגאונים (דרעי, גפני, ליצמן. ראיון בקו עיתונות) אנחנו הולכים עם בוז'י, בוז'י זה אלה שרוצים לחלק את ארץ ישראל. וכל אלה שאוהבים את ארץ ישראל כאב להם, לא מוכנים לזה.

וכאשר ש"ס אמרו את זה לפני הבחירות, ולא אמרו מה שהרבנים יאמרו, אלא לפני הם מכתיבים לרבנים שילכו עם השמאל, זה אסור, אסור ללכת איתו הם רוצים להחריב הכל. גם שני מדינות אין שרה אמרה כי לא ירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק.

לכן עשינו יחד, כל אלה שמדברים גבוהה גבוהה על רבי אליהו ישי, אדרבא הוא ניסה לעזור לכם!
מתחילה כשאמר אריה דרעי לאלי ישי לפני שהתחלנו, בא תהיה מקום שני אמרתי לו בסדר, אבל בתנאי כשמדברים על ארץ ישראל שיתנו לנו חופש הצבעה זה הכל הלכתי לרב בעדני והסברתי לו את הכל אמר לי אני מבין אותך לא יתכן שארץ ישראל תימכר על פי גחמה של יו"ר אחד, לא הסכים, לא הסכימו, אז נלחמנו ויכתתו רגלי. אני מקווה שפעם הבאה יבינו, ולא יאמרו שבע אפס.

רש"י אומר קרח שפיקח היה מה ראה לשטות זו?! אתה אריה דרעי פיקח, 'שפיקח הוא' גימטריא אריה דרעי, בשביל מה יש לך להסתכסך עם גאון עולם?! למה? הוא עסוק בלהשתלט?! תראה איזה ספרים הוא חיבר, הלכה, דרושים, מוסר. למה תעשה את זה? צריך לבקש מחילה ולמחוק את הדבר הכואב הזה.
רבי מאיר מאזוז רבי שלמה עמאר סערת ההקלטות השיעור השבועי שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 99 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד