י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

השרה הישראלית ביקרה בעיר שהצילה את מיר

שקד – השרה הישראלית הראשונה שביקרה בעיר היפנית שהצילה אלפי יהודים בשואה • "הם לא היססו לפתוח את בתיהם ואת ליבם ל-6,000 פליטים יהודים שברחו מהנאצים"

היכל ישיבת מיר גדוש בלומדים. צילום: שוקי לרר
היכל ישיבת מיר גדוש בלומדים. צילום: שוקי לרר



שרת המשפטים איילת שקד ביקרה אתמול (ראשון) בעיר היפנית צורוגה. היה זה הביקור הראשון של שר ישראלי במוזיאון העיר צורוגה המנציח את פעולות ההצלה של העיר, אשר פתחה את שעריה ואת לבבות תושביה לכ-6000 יהודים שנמלטו מאימת הנאצים. אנשי העיר קיבלו את פניה של השרה בהתרגשות רבה.

מלבד הביקור בצורוגה, השרה שקד מקיימת פגישות מקצועיות עם ראשי מערכת המשפט ביפן וכן הרצאות לסטודנטים על אתגריה של מדינת ישראל.

היהודים שניצלו, ביניהם גם תלמידי ישיבת מיר החרדית, הגיעו בדרך לא דרך לעיר צורוגה שביפן כשבידיהם ויזות שהנפיק להם בליטא הקונסול היפני צ'יאונה סוגיהארה, שפעל על פי צו מצפונו בניגוד לעמדת ממשלת יפן דאז. על כך הוענק לו תואר חסיד אומות העולם ע"י יד ושם, והוא היה היפני היחיד שזכה בתואר. שקד הודתה בשם ממשלת ישראל והעם בישראל לתושבי העיר על הסיוע שהעניקו ליהודים בעירם.

ראש עיריית צורוגה, טאקאנובו פוצ׳יקאמי, הסביר לשרה שקד כי בימים אלו הוא פועל להנצחת נושא השואה והצלת היהודים, וכחלק מכך בכוונתו להפוך את צורוגה לאתר תיירות לישראלים. לדבריו, ביקורה במקום יקדם את הנושא.

השרה שקד אמרה לראש העיר כי עם שובה לישראל בכוונתה לבקש משר החינוך נפתלי בנט להבליט יותר את פועלם של חסידי אומות העולם, ובכלל זה גם את תרומתו של סוגיהארה. שקד ופוצ'יקאמי הודיעו כי יפעלו לקדם קשירת קשרי ברית ערים תאומות בין צורוגה לעיר מקבילה בארץ במטרה לעודד התקרבות בין שני העמים. סוגיית החדשנות עלתה גם היא בשיחה והשרה ציינה את הפוטנציאל הקיים בישראל עבור משקיעים ואנשי עסקים בארץ, ובאמצעות השגרירות סוכם על מאמץ משותף בכיוון זה.

"לעולם לא נשכח את צ'יאונה סוגיהארה ואת נדיבותם של אזרחי צורוגה", אמרה השרה שקד במסיבת עיתונאים משותפת עם פוצ'יקאמי. "הם לא היססו לפתוח את בתיהם ואת ליבם ל 6,000 פליטים יהודים שברחו מהנאצים. העיר צורוגה ותושביה הם מודל לחיקוי עבור הדור הצעיר ביפן, שלומד על האחריות המשותפת שלנו לפעול בנחישות נגד שנאה ואלימות, ולעמוד אל מול הגזענות, שנאת הזרים ורדיפות כלפי כל אדם באשר הוא".

שקד בצורוגה-יפן. צילום: City of Tsuruga







איילת שקד ישיבת מיר יפן שואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד