ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

קול ברמה נגד מלכיאלי: עובר עבירה פלילית

רדיו 'קול ברמה' הגיש תלונה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וחברי ועדת האתיקה של הכנסת, נגד חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס שפועל להחתים רבנים נגד התחנה: "מסע התנכלות נמשך של ש"ס שהחל בימי מערכת הבחירות לכנסת"

אריאל דרעי ומיכאל מלכיאלי. צילום: ישראל קלין ופלאש 90
אריאל דרעי ומיכאל מלכיאלי. צילום: ישראל קלין ופלאש 90



המאבק בין ש"ס לרדיו 'קול ברמה': הוגשה תלונה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וחברי ועדת האתיקה של הכנסת, נגד חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס שפועל להחתים את הרבנים נגד התחנה.

על פי התלונה "בימים האחרונים פועל ח"כ מלכיאלי בקרב רבנים, על מנת להשפיע עליהם לכתוב חוות דעת תורניות האוסרות האזנה לשידורי מרשתי וכל שיתוף פעולה עימה", כתב עו"ד שי רובינשטיין המייצג את רדיו קול ברמה בפתח הפנייה, המתפרסמת לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים'.

במכתב נטען כי מעשיו של ח"כ מלכיאלי, מהווים פרק נוסף "במסע התנכלות נמשך של מפלגת ש"ס" נגד רדיו 'קול ברמה', שהחל בימי מערכת הבחירות האחרונות לכנסת ה-20 בשנת 2014, לאחר שקול ברמה "סירבה לשמש כשופר של מפלגת ש"ס ונתנה פתחון פה גם לרשימות מועמדים אחרות שהתמודדו לכנסת", זאת תוך שמילאה אחר חובותיה על פי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והכללים שהוצאו.

לטענת הרדיו, תקציבי פרסום ממשלתיים ועירוניים שונים, שבעבר נעשה בהם שימוש לקידום אירועים תורניים שונים בקול ברמה, הופסקו ללא סיבה או הצדקה עניינית. לצורך המחשה, הוזכר כי אירוע תורני שנערך בבאר שבע ב-2016, לא קודם בקול ברמה אלא בתחנת רדיו המתחרה קול חי, וזאת למרות ששידורי קול חי כלל לא נקלטו באותה העת בבאר שבע ובסביבתה. לטענת הרדיו, פנייה בעניין למשרד הפנים ולעירייה - לא זכתה לכל מענה, "ולא בכדי, לנוכח זהות שר הפנים, מר דרעי".

כראייה לדברים, ציטטו במכתב, כתבה ששודרה ב'כאן' לפני שבוע, בה נטען כי מפלגת ש"ס הוציאה 9,500 ש"ח לצורך הדפסה ופרסום של 200,000 פשקווילים נגד רדיו קול ברמה. כמו כן הם טוענים כי נוהלו קמפיינים שמטרתם מניעת פרסום בשידורי קול ברמה ומניעת האזנה לה.

פעולתו של ח"כ מלכיאלי - כך לטענת הרדיו, "מהווה נדבך נוסף בתכנית הכוללת שנרקחה, שכוונתה להביא לחיסול מרשתי ולמצער לפגיעה קשה בה, כלכלית ותדמיתית".

בימים האחרונים הודיעו כמה מגדולי הרבנים, בהם זקן רבני מרוקו רבי יהושע מאמאן והגאון רבי יעקב תופיק-אביעזרי רבה של ביתר, על חזרה מחתימתם על מכתב נגד רדיו קול ברמה, תוך שבמכתבי החזרה שלהם, "קושרים הרבנים את ח"כ מלכיאלי ליוזמה נלוזה זו, במפורש".

בפנייה ליו"ר הכנסת, צויין כי פעולות ח"כ מלכיאלי - "פוגעות בכבוד הכנסת ובתדמיתה ועומדות בניגוד לכלל 13 לכללי האתיקה החלים על חברי הכנסת", לפיהם חבר הכנסת לא יעסוק בכל עיסוק נוסף על תפקידו כחבר הכנסת. לא יעלה על הדעת, כך נטען, כי ח"כ יפעל על מנת להחרים ולהפריע לחברה המעניקה שירות ציבורי מכוח זיכיון פעילות שנתנה לה מדינת ישראל.

חמור מכך, לטענת קול ברמה, מלכיאלי מבצע עבירה פלילית הקובעת כי מי שמפריע לקיום 'שירות ציבורי', דינו - מאסר שלוש שנים. "פגיעה בגופו או בנכסיו של חברו או איום או הפחדה או בכוח חרם או איום בחרם עליו או על נכסיו וללא כל סיבה או הצדק סבירים לחרם" כלשון החוק. האם קול ברמה מוגדר כ'שירות ציבורי'? לטענת העו"ד מאחר ותחנת הרדיו פועלת מכוח זיכיון שניתן לה מהרשות השנייה, הינה נכללת ב'שירות ציבורי'. עוד נטען, כי מעשיו של מלכיאלי עולים לכדי הוצאת לשון הרע, שפעולותיו ואמירותיו נועדו לפגוע בקול ברמה.

לסיום, בעקבות דברים אלה שפורטו במכתב, מבקשים בקול ברמה כי הכנסת ינקטו באמצעים הנדרשים "על מנת להביא את ח"כ מלכיאלי לחדול לאלתר ממעשיו ועל מנת להבטיח, כי יישא בתוצאות מעשיו ואמירותיו עד כה".

תגובתו של מלכיאלי טרם התקבלה, היא תפורסם לכשתתקבל.
קול ברמה סיעת שס מיכאל מלכיאלי אריאל דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד