י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הפגנה מול חברת סיטיפס: "לשנות את השיטה האגרסיבית"

על רקע תיעוד המעצר האלים ברכבת הקלה בירושלים: עשרות הפגינו מול משרדי סיטיפס המפעילה את הרכבת, במחאה נגד התנהלות הפקחים והקנסות המופקעים. החברה: "יש מיעוט שמנסה לנצל את מערכת התשלום הפתוחה, ומתחמק מתשלום"

בהפגנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
בהפגנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



כמה עשרות ירושלמים, הפגינו היום (שלישי) בכיכר הדוידקה, מול משרדי חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה.

הפגנה נוספת, היתה אמורה להתקיים מול משרדי אגד סמוך לתחנה המרכזית על ידי אגודת הסטודנטים בוטלה ברגע האחרון.

מטה המאבק דורש מחברת סיטיפס לשנות את שיטת הקנסות, להנחות את הפקחים לשירות אדיב ומושכל ועוד.

"צריך לבצע שינוי בשיטת הקנסות האגרסיבית". אומר אברהם בלוך, ממטה המאבק בשירות של סיטיפס, ומפרט, "סיטיפס נתנה כ-69 אלף דוחות בשווי של כ-7 מיליון שקלים. אני בטוח שהרוב זה מטעויות. יש גם אוטובוסים שאפשר לעלות מאחורה ובשום מקום אחר אנחנו לא רואים כאלה כמויות של דוחות ובכאלה סכומים. מדובר בטעויות של אנשים, פקחים, מכונות תיקוף, ושל מכונות הפקחים. לפקחים יש חוסר התנהגות אנושית בסיסית כמו במקרה של תיירת מבלגיה שעלתה על הרכבת, ניגשה לפקח ושאלה איך קונים כרטיס, הוא הורה לה לתת לו את כרטיס האשראי ולרדת מהרכבת. ברגע שהיא הביאה לו את כרטיס האשראי הוא נתן לה דוח" אמר.

יוסי סעידוב, מייסד "15 דקות", ארגון צרכני תחבורה ציבורית, אומר: "בעיית הפקחים של סיטיפס זאת אחת ההוכחות, לכך שמה שמעניין את החברה, זה לסחוט כסף מהנוסעים והיא משתמשת בנוסעים כבני ערובה"

אשר להפגנה של אגד ההפגנה בוטלה לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הבטיח כי ייפגש עימם וידון בדרישות לשיפור התחבורה בעיר.

מסיטיפס נמסר בתגובה: "כידוע, על פי חוק, בדיוק כמו באוטובוס או ברכבת כך גם הנסיעה ברכבת הקלה איננה חינם. מדובר במערכת הנסיעה הפתוחה הראשונה מסוגה בארץ, אשר מבוססת על אמון בציבור הנוסעים. הנוסעים ברכבת הקלה מחויבים להצטייד בכרטיס נסיעה מראש ולתקפו עם כניסתם לרכבת הקלה. ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-150 אלף נוסעים אשר רובם משלמים על הנסיעה כדבר שבשגרה, אך לצערנו ישנו מיעוט שמנסה לנצל העובדה שמדובר במערכת פתוחה ומועל באמון שניתן בו בניסיון להתחמק מתשלום.

"הרכבת הקלה פועלת כבר שנים רבות ואופן הנסיעה בה ברור וידוע למיליוני האנשים שנוסעים בה מדי שנה. וכמו בכל מקום אחר בעולם, מי שמתחמק מתשלום ונתפס – נקנס. יתרה מכך, מי שיש לו השגה כלשהי יכול לפנות לועדה חיצונית שמינה משרד התחבורה שבוחנת הערעורים. העובדה כי ועדה חיצונית זו קיבלה עד כה רק מספר קטן של ערעורים לאחר בחינתם מוכיחה כי מרבית הקנסות ניתנים כנדרש ובצדק".

הפגנות התקיימו על רקע ביקורת עזה שנמתחה על החברה, לאחר תיעודים מספר של הנוגעים להתנהלות ברכבת הקלה. אחד הצתיעודים האחרונים שעוררו סערה היה של נוסע שנעצר בידי מאבטח ושוטר לאחר שהתברר כי לא שילם על נסיעתו.









סיטי פס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד