ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרשת אקסטזי חרדי: תושבי בני ברק וי-ם עצורים בחשד ליבוא עשרות אלפי כדורי אקסטזי

פרשת אקסטזי חרדי. חילול השם: שני צעירים ממשפחות חרדיות בירושלים ובני ברק, שהגיעו בטיסה משווייץ, נעצרו בנתב"ג עם מזוודה בה הוסלקו רבבות כדורי אקסטזי. חשוד שלישי נעצר בשדה. מי שנחשד בתכנון יבוא הסמים, הוא אברך כולל בן 23 מבני ברק, אב לילדה

כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90
כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90





פרשת אקסטזי חרדי: ארבעה צעירים ממשפחות חרדיות, עצורים בחשד למעורבות בייבוא כמות מסחרית של כ-33 אלף כדורי אקסטזי משוויץ לישראל. שלושה מהחשודים, מתגוררים בבני ברק וחשוד רביעי בירושלים, כולם בני 20 עד 23. אחד החשודים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הינו אברך כולל.

הפרשה נחשפה לפני שבועיים, כאשר שניים מהחשודים, בן 22 מירושלים ובן 20 מבני ברק נחתו בנתב"ג משוויץ, ועוכבו בבדיקה אקראית במכס – זאת לאחר שעוררו את חשדם של הבודקים ב"מסלול הירוק". בבדיקת המזוודה של הירושלמי, אותרו תחתית כפולה ובה 32,863 כדורי אקסטזי במשקל של כ-10 ק"ג ברוטו, כך דיווח מיכאל פרוסמושקין באתר פוסטה. הסמים, נשלחו לבדיקות מעבדה ובין היתר לצורך בדיקות פורנזיות.

כמעט במקביל, בנמל התעופה בן גוריון עוכב גם תושב בני ברק בן 22, שאמנם לא הגיע בשום טיסה - אך אף הוא עורר את חשדם של עובדי הנמל. השלושה נעצרו על ידי המשטרה והועברו לחקירת היחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז. בחקירה, הם שיתפו פעולה אך שני החשודים שהגיעו מחו"ל הכחישו כל קשר לסמים וטענו שהתבקשו להעביר לארץ שעונים.

הירושלמי בן ה-22 המיוצג על ידי עו"ד איריס אהרונוב, טען כי מי שהציע לו לייבא את השעונים הוא מי שנעצר במתחם נתב"ג, בן 22 מבני ברק, שאף רכש עבורו את כרטיסי הטיסה. לדבריו, הוא צירף לנסיעה גם את חברו מבני ברק שטס יחד איתו.

כדורי אקסטזי. צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

חברו לטיסה, מסר כי עוד כשהיו בשוויץ, התחרט ולא הביא את המזוודה לישראל. לחוקרים אמר, כך על פי הדיווח באתר 'פוסטה', כי בשלב מסוים כשעוד שהה בחו"ל, חשד שיתכן ולא מדובר בשעונים וזו הסיבה שלא הביא את את המזוודה. פרקליטיהם של השניים, טענו בבית המשפט כי החשודים פעלו בתום לב והופעלו על ידי אדם אחר או אחרים, זאת בהנחה שהינם מבריחים ארצה שעונים בלבד.

בתחילת השבוע (ראשון), נעצר חשוד רביעי, בן 23 מב"ב, שעובד יחד עם בן ה-22 שנעצר מחוץ לשדה, בבית עסק במרכז העיר בני ברק. הוא חשוד שהיה מעורב בתכנון ייבוא כדורי האקסטזי, יחד עם חברו לעבודה. בחקירתו טען גם הוא, כי חברו העצור (שלא טס לשוויץ), פנה אליו וביקש שיביא מזוודה מבלגיה, אך לדבריו הוא לא נענה להצעתו.

בן ה-22 מבני ברק שנעצר במתחם נתב"ג ומיוצג על ידי עו"ד אושר רובינגר ממשרדו של עו"ד יעקב ויינרוט, מי ששניים מהעצורים טענו כי הוא זה שהציע להם לבצע את ההברחה - מכחיש כל קשר למיוחס לו ובפני החוקרים טען כי הוא בסך הכל העביר מסרים בין האנשים. השופט שדן בעניינו, ציין כי בחומר החקירה נגדו, קיימת תשתית ראייתית.

מאז מעצרם, שלושת הראשונים הובאו מספר פעמים לבית משפט השלום בראשון לציון, שם הוארך מעצרם. "עבודת המשטרה קשה במיוחד לאור העובדה שמעורבים נוספים בפרשה הזדהו בשמות פיקטיביים, ועל המשטרה לוודא מהי זהותם, במיוחד כאשר אותם אנשים עמדו בקשר עם שני החשודים שבפניי" אמר השופט בנוגע לשני החשודים שנעצרו בירידתם מהמטוס. לגבי הטענה של השניים כי חשבו שמדובר בשעונים, אמר השופט כי בחומר החקירה יש כדי להטיל ספק רב בטענה זו.

מהחקירה המתנהלת בימ"ר מרכז, עולה כי השניים שנעצרו עם הנחיתה בישראל, טסו לבלגיה אך מסיבות טכניות לא התאפשר להם להכנס למדינה ואלה נאלצו לשוב על עקבותיהם, רק כעבור תקופת מה – המריאו לשוויץ. מאז מעצרם, הארבעה נחקרו ושיתפו פעולה עם החוקרים, ואף נערכו עימותים בין חלק מהחשודים.

החשוד הרביעי, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הינו אברך כולל בן 23 מבני ברק ואב לילדה, חשוד במעורבות בתכנון ייבוא הסמים. לגביו ציין השופט כי "מחומר הראיות נראה כי יש ראיות לכאורה, לפחות במעורבות בתכנון וביצוע פעולות בארץ לקידום עסקת הייבוא".

מעצרם של ארבעת החשודים, הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון, עד למחר (חמישי) בבוקר, אז יובאו לבית המשפט וככל הנראה המשטרה תבקש שוב להאריך את מעצרם, עד למיצוי החקירה.

כדורי אקסטזי. צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

עורכי הדין אורית חיון ודין כוכבי המייצגים את בן ה-20 מבני ברק, אמרה ל'פוסטה' כי "מדובר בחשוד צעיר בימים, הבא מרקע חרדי אשר נוצל באופן מכוער על ידי אחרים שפיתו אותו להביא שעונים לארץ מחו"ל. החשוד התחרט עוד בחו"ל כאשר הבין שהמזוודה כבדה ופחד להביא כמות גדולה של שעונים ולכן הגיע לארץ ללא המזוודה. הוא שיתף פעולה ומצויות בתיק ראיות המבססות את תום ליבו ואנו נמשיך לפעול עד לשחרורו".

עו"ד חובה המייצג את אברך הכולל, מסר "מרשי נעצר בחשד לקשר וסיוע ליבוא סם. מרשי מכחיש כל קשר לחשדות כנגדו, משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ומסר את גרסתו המלאה כדי לסיים את הפרשה בהקדם האפשרי". עוד אמר ל'פוסטה', כי "אכן לפני מספר שבועות הציע חשוד אחר למרשי לנסוע לבלגיה ולהחזיר עמו שתי מזוודות של שעונים, אך מרשי סרב להצעה מאחר והוא לא יוצא מגבולות הארץ ואין לו דרכון. יחד עם זאת, הוא קישר בין אותו בחור לבין חבר אחר - תלמיד נוסף בכולל, ומה שהיה ביניהם זה מחוץ לידיעתו ומודעתו של מרשי. אנחנו מקווים שהמשטרה תפעל במהירות וביעילות לחשיפת האמת ובכך לשחרור מרשי להמשך שגרת חייו".

עו"ד רובינגר המייצג את מי שנעצר במתחם נתב"ג לגביו נטען כי יזם את הייבוא, אמר "מרשי היה משוכנע כי המזוודה שהגיעה לארץ ונתפסה על ידי משטרת ישראל הכילה שעונים. רק במהלך חקירתו גילה מרשי לתדהמתו כי נפל קורבן לרשת של הברחת סמים. אנו משוכנעים כי בסיומה של החקירה המשטרה תגיע לאותה מסקנה וההליך יסתיים ללא הגשת כתב אישום".

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
אקסטזי חרדי כדורי אקסטזי הברחת סמים ייבוא משוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד