ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גרסת המשפחות ועורכי הדין בפרשת האקסטזי החרדי; מעצר הארבעה הוארך

השבוע השלישי למעצרם של החרדים, שלושה בחורים ואברך - בחשד לעסקת ייבוא סמים קשים, אחר שאחד מהם נתפס עם מזוודה בנתב"ג • המשפחות שבורות: "יש לו חברותא". "בחדרי" עושה סדר בפרשה, מי שלח, מי הבריח, מי התחרט ומי תיווך

כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90
כדורי אקסטזי. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



פרשת האקסטזי החרדי: חוקרי המשטרה הגישו היום (ה') הצהרת תובע נגד ארבעה צעירים חרדים החשודים בהברחת כמות מסחרית של סמים קשים משוויץ לישראל. מעצרם כל הארבעה הוארך, על אף שחלקם בפרשה אינו שווה.

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה התמונה הבאה: חשוד אחד אכן ביצע הברחה בפועל. חשוד שני התחרט ולא הביא עמו מזוודה. חשוד שלישי רק הכיר בין המשלח לבלדרים. חשוד רביעי שהפעיל את השלושה טוען שידע רק על שעונים ולא על סמים. דבר אחד ברור כבר כעת: שוב מדובר בניצול תמימותם של צעירים חרדים - סוחרי הסמים האמיתיים העומדים מאחורי העיסקה, עדיין חופשיים.

לבית משפט השלום בראשון לציון הובאו בשעות הצהרים (חמישי) ארבעת החרדים שנעצרו בחשד לייבוא עשרות אלפי כדורי אקסטזי לישראל ובחשד למעורבות בהברחה. עם פתיחת הדיון, החוקר מוטי סולומוביץ' מימ"ר מרכז הגיש לבית המשפט הצהרת תובע על כך שהמשטרה סיימה את פעולות החקירה, ובקשה להארכת מעצר נוספת למשך חמישה ימים עד להגשת כתבי האישום נגדם.

"מדובר בייבוא סם 'קשה', בכמות גדולה ומשמעותית, כאשר העבירה בוצעה לכאורה הן בצוותא עם אחרים והן אגב תחכום מה" אמר השופט אייל כהן, "אין מנוס מקבלת הבקשה במלואה" והאריך את מעצר החשודים בחמישה ימים, עד ליום שני. עד אז, פרקליטות מחוז מרכז צפוייה להגיש כתבי אישום נגד החשודים, בבית משפט המחוזי.

עו"ד מיקי חובה, פרקליטו של אברך הכולל החשוד במעורבות בהברחה, ביקש לשחררו למעצר בית עד להגשת כתב האישום, או לפחות להפחית את ימי המעצר. "אין חולק שמדובר בחשוד ללא עבר פלילי ללא דרכון, ואין חולק כי למעשה הוא היה הציר, בין אלו שנסעו להביא את המזוודות לבין הבחור שביקש להביאן" אמר לשופט.

הוא סיפר כי אברך הכולל, אב לילדה קטנה, עובד בחנות בבני ברק יחד עם חשוד נוסף שנעצר, וזה הציע לו לטוס ולייבא שעונים - אך הוא סירב. מה שכן, הסכים לבדוק ולבסוף קישר בין חברו לעבודה לבין אחד החשודים שנעצר עם שובו ארצה. לדברי עו"ד חובה, לא ניתן לקשור את החשוד לעבירת הסמים, היות והוא היה בטוח שמדובר בשעונים בלבד. עוד טען, כי לו היה חשוד בניהול הייבוא - לא היה נעצר בתחילת השבוע אלא מיד עם מעצרם של שלושת הראשונים לפני שבועיים.

חבריו של האברך שהגיעו לבית המשפט אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "הוא היה בטוח שמדובר בשעונים. גם לאחר שנעצרו השלושה הראשונים, הוא עדיין לא האמין שמדובר בסמים והכחיש זאת בפני כולם. רק כשהגיעו לעצור אותו, הבין שכנראה אכן מדובר בסמים".

חשוד נוסף שנעצר, תושב ירושלים שבמזוודה שלו נמצאו על פי החשד למעלה מ-32,800 כדורי אקסטזי (MDMA), אף הוא הובא להארכת מעצר שם ייצגה אותו עו"ד שלומציון גבאי-מנדלמן. אביו, אמר ל'בחדרי חרדים' בבית המשפט כי בנו לומד בישיבת מיר. "הוא סיפר לי שנוסע ליומיים ומקבל 2,500 ש"ח לבזבוזים. אמרתי לו 'יש לך חברותא, לא חבל על הימים האלה?' אך הוא לא שמע לי. עצוב".

בעניין חשוד נוסף, תושב בני ברק שנעצר בנתב"ג ללא ששב מחו"ל, ועל פי החשד היה אמור לאסוף את המזוודה ובה הסמים, גם לגביו המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים ובהסכמת פרקליטו הוארך מעצרו עד ליום שני. עו"ד אושר רובינגר ממשרדו של יעקב וינרוט, המייצג את החשוד אמר ל'בחדרי' כי "בימים הקרובים תעביר הפרקליטות לעיוננו את חומרי החקירה שנאספו על ידי המשטרה. הראיות המצויות בתיק החקירה יוכיחו אחת לאחת את גרסתו של מרשי - לפיה היה סבור שהוא מעורב בייבוא שעונים ולא בייבוא סמים או דבר הדומה לכך".

חשוד נוסף בן 20 מבני ברק, למד בעבר עם עצור נוסף בפרשה ובזמן שהותו בשוויץ חשש מאוד - ולא הביא איתו את המזוודה. גם פרקליטתו קיבלה את המלצת בית המשפט והסכימה להארכת המעצר עד ליום שני, אז הפרקליטות צפוייה להגיש נגדו כתב אישום. עו"ד אורית חיון שמייצגת אותו אומרת ל'בחדרי חרדים' כי "עניינו של מרשי שונה מעניינם של האחרים. מדובר במי שהתחרט ולא הגיע עם המזוודה לארץ. הוא הסביר בדיוק כמו יתר המעורבים כי חשב שמדובר בשעוני יוקרה אבל בניגוד לאחרים הוא התחרט והחליט לא לקחת את הסיכון הכרוך בהבאת שעונים ללא הצהרה במכס. הוא שיתף פעולה מהרגע הראשון בו נעצר ופעל בתום לב. אנו מקווים שישוחרר בהקדם האפשרי" אמרה.

יצויין, כי במשטרה יודעים כי ארבעת העצורים אינם ראש הפרמידה, וכי ישנם גורמים עבריניים אשר מנהלים את עסקי הברחות הסמים. "בדרך כלל מדובר בצעירים שאינם מבינים את משמעות חומרת עבירת ההברחה, או אחרים שזקוקים נואשות לכסף - כך שהם נאלצים לשמש כבלדרי סמים" אומר ל'בחדרי גורם במשטרה. גם במקרה זה, טרם ברור מי הפעיל את ארבעת החשודים, בפרט שאלה הזדהו בפני מי מהעצורים בשמות בדויים ועם מספרי טלפון זמניים.
אקסטזי חרדי כדורי אקסטזי סמים קשים בחורי ישיבה הברחת שעונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד