כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליצמן מאיים: אם יהיו בשבת עבודות בדימונה אפרוש מהממשלה

לאחר ששרי התחבורה והעבודה התחמקו מקידום החקיקה, שיגר השר ליצמן איום כי יפרוש מהממשלה אם שוב השבת תחולל בעבודות הרכבת • ח"כ משה גפני מאיים בווטו על הצבעות הקואליציה • האם האיומים יהפכו למעשים? • כל הפרטים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



משבר השבת מחריף: שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

השר ליצמן נימק את איומו יוצא הדופן ואמר כי "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת".

כזכור, הראשון שהחריף את הטון בנושא היה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שאיים שווטו הצבעות קואליציוניות, כעת ליצמן מעלה את גובה הלהבות ומאיים לראשונה על התפטרות מן הממשלה, באם השבת יתבצע חילול שבת על ידי רכבת ישראל.

כזכור, נושא חילולי השבת בעבודות רכבת ישראל - נמצא על השולחן למעלה משנה. המפלגות החרדיות איימו שוב ושוב וראש הממשלה נתניהו הבטיח להסדיר את הסוגייה, אולם למרות הכל, רכבת ישראל עושה כבשלה ומחללת את השבת על ידי עבודות תשתית שהיא מבצעת.

ההחרפה של המפלגות החרדיות באה לאחר התכנסותן של שלוש מועצות גדולי התורה, שהורו לנציגים החרדים לעשות הכל כדי לעצור בחקיקה את חילולי השבת.

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" לראשונה, הליכוד גיבש תיקון חוקתי שיסדיר את המשבר, על פיו, השר הממונה יוכל להתחשב במסורת ישראל בעת שהוא יידרש להעניק היתרי עבודה בשבת.

אולם, השרים חיים וישראל כץ גררו רגליים והתחמקו מקידום החקיקה, בשל כך המפלגות החרדיות מחריפות את הטון וכאמור, כעת השר ליצמן מאיים בהתפטרות.
שבת חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד