י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הצצה מיוחדת: שבעת הממשיכים מויז'ניץ ממונסי שיוכתרו לאדמו"רים

מאות צאצאים ובראשם שבעה בנים הותיר אחריו האדמו"ר הישיש מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, כל השבעה יוכתרו כאדמו"רים במקומות מושבם בארץ ובעולם • כתב 'בחדרי חרדים' משה ויסברג עם הצצת פרופיל ראשונית לאדמו"רים החדשים לבית ויז'ניץ • מיוחד

שבעת האדמו"רים מויז'ניץ החדשים
שבעת האדמו"רים מויז'ניץ החדשים



האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך מאות צאצאים נכדים, נינים ובני נינים, ובראשם שבעת בניו הפזורים בכל קצוות תבל, שיוכתרו לאדמו"רים במקומות מושבם.

כבר בחיי חיותו מינה הרבי זצ"ל את בניו לרבני קהילות החסידות בארץ ובעולם הפועלים תחת אחדות והרמוניה נפלאה שאין בשום חסידות.

בחיי חיותו שיכל הרבי זצ"ל את בנו הגדול הרה"צ רבי פנחס שלום הגר זצ"ל, שכיהן כרב הקהילה בשכונת בורו פארק בברוקלין ובמקומו מונה הנכד הרה"צ רבי יעקב יוסף הגר שכפי הנראה גם יוכתר לאדמו"ר.

בויז'ניץ כמו בויז'ניץ אין מעמד הכתרה רשמי גם לא במסע הלוויה, וההכתרה היא בקוויטל הראשון שמוגש לאדמו"רים בשבעה ובטיש הראשון אותו עורך הרבי בליל שבת.

הרבי זצ"ל היה תמיד בוחן את ילדיו ונכדיו ותמיד בירכם שייצאו תלמידי חכמים גדולים ועודדם להשקיע בלימוד התורה.

הרבי זצ"ל דגל להשתדך עם בני המשפחה הקרובה וגם ילדיו מחותנים מספר פעמים עם הגיסים מסקווירא ורחמסטריווקא כך גם עם חסידות ויז'ניץ בארץ.

'בחדרי חרדים' משרטט פרופיל קצר לדמותם של שבעת ילדיו שיכהנו כאדמו"רים ממשיכי דרכו של אביהם הגדול בכל מקומות מושבותיהם - לפי סדר הגילאים.

חסידות ויז'ניץ במונסי נחשבת לאחת הקהילות היותר שמרניות, גם ביחס לקהילות שמרניות אחרות בעולם החסידי ובניו של הרבי ממשיכים את דרכו ביתר שאת ויתר עוז.

הרה"צ רבי ישראל הגר - הרבי מויז'ניץ ממונסי



הרה"צ רבי ישראל הגר, רב קהל 'תורת חיים' ויז'ניץ במונסי, חתנו של הרה"צ רבי אליעזר מייזליש מאויהל.

רבי ישראל מתגורר במונסי ומכהן כרב הקהילה, אביו הרבי זצ"ל סמך עליו בכל העניינים והוא למעשה ימשיך את אביו האדמו"ר זצ"ל, הוא נודע כדרשן גדול והעול הכספי של החסידות היה עליו בשנים האחרונות עת אביו זצ"ל נחלש.

קשר מיוחד היה לו עם הגבירים לטובת ניהול המוסדות, רבי ישראל בנה את אולם 'ויליחוביץ' במונסי ששימש בעבר את ישיבה ספרינג וואלי בכדי שהחסידים יוכלו לערוך חתונות בעלות נמוכה. האולם נועד לכלל החסידים בעיר ולאו דווקא לחסידי ויז'ניץ.

רבי ישראל נודע כאדם מסור מאוד לחסידים ולבחורי החסידות בפרט אותם הוא מתווה וממנהיג בכל דבר.

רבי ישראל עם בן דודו האדמו"ר מויז'ניץ



הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר - הרבי מויז'ניץ קייאמישא לייק



הרה"צ רבי מנחם מנדל, משמש כרב קהל 'תורת חיים' ויז'ניץ בגיברס (שכונה הממוקמת בהרי הקטסקילס במרחק כשעה ורבע ממונסי), חתנו של דודו האדמו"ר מרחמסטריווקא ארה"ב.

אצל החסידים רואים אותו כמזכיר דמות דיוקנו של אביו זצ"ל בצעירותו ומכהן כרב קהילת ויז'ניץ בקיימאישא לייק שם נמצאת הישיבה של החסידות ורבים מבוגרי הישיבה המשיכו לגור במקום והמקום הפך לקריה של 150 משפחות שהמשיכו לגור ליד רבי מנחם מנדל.

רבי מנחם מנדל כמו אביו מתנגד בכל תוקף לתמונות ונדירים הם התמונות שהתפרסמו ממנו.

רבי מנחם מנדל עם האדמו"ר מבעלזא



הרה"צ רבי יצחק יוחנן הגר - הרבי מויז'ניץ ויליאמסבורג



הרה"צ רבי יצחק יוחנן הגר רב קהל 'תורת חיים' ויז'ניץ בויליאמסבורג, חתנו של האדמו"ר רבי משה מקיוויאשד.

רבי יצחק יוחנן משמש כרב הקהילה בויליאמסבורג ואביו הרבי זצ"ל היה נוהג בחודשי הקיץ להגיע למשך כשבוע לשהות בקרב בני הקהילה.

רבי יצחק יוחנן דומה לאביו בקנאות ורבים מהחסידים רואים בו ממשיכו של אביו בשלל נושאים בהם הוא מזכיר אותו.

לפני למעלה משנה הפנה ביקורת נוקבת לכרטיסי 'השומרים' כנגד מכשירי הסמארטפון. רבי יצחק יוחנן הסביר כי אותם כרטיסים "מביאים לחוצפה של ילדים כנגד הורים ומבוגרים ואין דעת חכמים נוחה מהם".




הרה"צ רבי אליעזר זאב הגר - הרבי מויז'ניץ ירושלים



הרה"צ רבי אליעזר זאב הגר, רב קהל 'תורת חיים 'ויז'ניץ בירושלים, חתנו של האדמו"ר מסקווירא בורו פארק זצ"ל.

"רבי לייזר וולף" - כך הוא מכונה בפי כל, נחשב ליועץ הרפואי ואחד ממומחי הרפואה הגדולים בארה"ב. הוא מתגורר בשכונת בורו פארק ומשמש כרב הקהילה בירושלים לשם מגיע מידי מספר שבועות לשהות לצד בני הקהילה אשר בית מדרשם ממוקם ברחוב אדוניהו הכהן בעיר.

הוא המשיך את דרך חמיו הרבי מסקווירא זצ"ל שהיה יועץ רפואי והוא המשיך את דרכו, בטישים בחסידות תמיד היה דרוך בשבתות עם מכשיר טלפון צמוד עקב כך שמתעסק בעניינים של פיקוח נפש. רבי לייזר נודע כתלמיד חכם גדול ופה מפיק מרגליות.

עם הסתלקותו של אביו, ככל הנראה יגיע לגור באופן קבוע בירושלים עקב כך שבענייני רפואה יש לו כבר ממשיכים - בנו וקרובי משפחה נוספים שהכניס לתחום.

רבי אליעזר וולף עם בן דודו האדמו"ר מויז'ניץ



הרה"צ רבי דוד הגר - הרבי מויז'ניץ לונדון



הרה"צ רבי דוד הגר רב קהל 'אמרי חיים' ויז'ניץ בלונדון, חתנו של האדמו"ר מקאלוב - הזקוק לרפואה שלמה במהרה.

מלבד קהילתו בלונדון, הוא נחשב לאחת הדמויות הבולטות באירופה החסידית ונודע כנואם גדול, גם האדמו"רים מויז'ניץ שמגיעים ללונדון ואירופה מגיעים אליו, הוא הקים את הקהילה בלונדון המונה מאה חמישים משפחות אותה הקים מהמסד עד הטפחות. לצד כל זאת הוא נתפס כמורה דרך חסידי באירופה כולה.

הוא ממשיך גם את דרך חמיו הרבי מקאלוב ועוסק בקירוב רחוקים בלכתת רגליים, פעם בשנה עורך ביקור במוסדות 'כנסת ישראל' במבשרת ציון שם ערך טישים לקבוצות המתחזקים.

רבי דוד ידוע בדמותו הקורנת והרבה מהגבירים נחשבים למעריצים שלו, לצד היות לו קשר גדול עם אביו זצ"ל שהתבטא תמיד לפני שמחות "אני רוצה שר' דוד יגיע".

עם נערים מתחזקים במוסדות 'כנסת ישראל'



הרה"צ רבי אהרן הגר - הרבי מויז'ניץ מונטריאול



הרה"צ רבי אהרן הגר רב 'קהל אהבת ישראל' ויז'ניץ במונטריאל, חתנו של רבי נפתלי מקאלוב, מנהיג את הקהילה בקנדה ביד רמה ונחשב לאהוד על כל בני הקהילה וקהילות החסידים במקום.

כשפרצו מחלוקות בין הקהילות במונטריאל, היה רבי אהרן רודף שלום ומשכין שלום בין כלל הקהילות כדמות מפשרת המקובלת על כולם.

החסידים מספרים כי רבי אהרן "הוא אדם עממי חביב על כולם ומתנהג בפשטות".

אביו הרבי זצ"ל, היה נוהג פעם בשנה להגיע למשך שבוע, כדי לשהות במחיצתו, עד לשנים האחרונות ממש.

רבי אהרן הגר בביקור במוסדות ויז'ניץ באלעד



הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר - הרבי מויז'ניץ בית שמש



הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר רב חסידי ויז'ניץ ממונסי בבית שמש ובבני ברק, חתנו של האדמו"ר מויז'ניץ חבר מועצת גדולי התורה.

כבנו הצעיר של אביו היה רבי ברוך שמשון אהוב על אביו וכן על חמיו הרבי מויז'ניץ.

רבי ברוך שמשון הרחיב ושגשג את הקהילה של ויז'ניץ מונסי בבית שמש אותה הקים מהיסוד, רבי ברוך שמשון נודע כתלמיד חכם מופלג, והרבה חסידים מתייעצים עמו בכל צעד שעל.

הסבא הרבי בעל ה'ישועות משה' זצ"ל, היה מתכתב עמו רבות בלימוד, וכיום הוא מורה דרכם של מאות החסידים המתגוררים בבית שמש.

כעת עם הכתרתו יהיה לאדמו"ר מויז'ניץ חתן בשם האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש.

רבי ברוך שמשון הגר עם חמיו האדמו"ר מויז'ניץ



חסידות ויזניץ ממונסי ממשיכים אדמורים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד