ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אוצרות הבלאק פריידיי: אלה המוצרים שהישראלים הסתערו עליהם

על פי כאל, כמות העסקות שהישראלים ביצעו באינטרנט בנובמבר עלתה ב-76% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד • לפי הערכות דואר ישראל, יותר מ-7 מיליון חבילות ייכנסו למדינה בחודש זה, במשקל של יותר מ-1,300 טונות

קניות ברשת. צילום: pixabay
קניות ברשת. צילום: pixabay



אחרי שטירוף הבלאק פריידיי הסתיים ורגע לפני שה"סייבר מאנדיי" יביא עמו טירוף קניות חדש, זה הזמן לבחון על אילו מוצרים עטים עד כה הישראלים בנובמבר.

על פי נתוני איביי, הקטגוריה המובילה, כמו בשנים הקודמות, היא הסמארטפונים - קטגוריה שבה עדיין קיימים פערי מחיר גבוהים בין חו"ל לישראל. המוצרים המובילים בה השנה הם סמסונג s8 וסמסונג Note 8.

גם השעונים נותרו אחת מהקטגוריות המובילות אצל הישראלים בבלאק פריידיי 2017. קטגוריה מצליחה נוספת היא הסניקרס: נעלי הספורט המובילות לגברים היו של Adidas ולנשים - All Star ו-New Balance.

קטגוריית הלפ-טופים צמחה ביותר מפי 4 מאשר ביום רגיל, כאשר המותג המוביל הוא Apple MacBook; מבין מצלמות האקסטרים, הדגם המוביל הוא GoPro Hero5; שואבי אבק רובוטיים בהנחות משמעותיות משכו גם הם מאות ישראלים, בעיקר דגמי Neato; בקרב השעונים החכמים הגרסה המובילה הוא סמסונג gear; באוזניות בעיקר beats; ובקטגוריית מזרימי מדיה וסטרימרים – Google Chromecast 2.0.

כצפוי, גם השנה הישראלים ממשיכים לשבור שיאי קנייה בבלאק פריידיי: על פי נתוני חברת כרטיסי האשראי כאל, ישנה עלייה של 76% בכמות העסקות שהישראלים ביצעו באינטרנט בנובמבר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר בהיקף קניות בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-11 מיליון שקל ב-2016. עוד על פי נתוני כאל, העסקה הממוצעת עמדה על 185 שקל - עלייה של 14% לעומת 163 שקל אשתקד.

לאומי קארד, לעומת כאל, מציגה עלייה של 16% במחזור העסקות בבלאק פריידי לעומת השנה שעברה, ועלייה של 26% ביחס ליום שישי ממוצע. בנוסף מעריכים שם כי כלל היקף העסקות הישראליות בחגיגת שישי השחור השנה באתרי אונליין בינלאומיים היה כ-80 מיליון שקל.

גם הישראלים השוהים בחו"ל לא החמיצו את ההזדמנות לקנות במחירים ללא תחרות. היקף הרכישות שביצעו הישראלים בחו"ל הסתכם ב-10 מיליון שקל - עלייה של כ-30% לעומת כ-8 מיליון שקל אשתקד. העסקה הממוצעת עמדה על 321 שקל - ירידה של 31% לעומת 467 שקל אשתקד.

שווי ההזמנה הממוצעת בישראל דרך האינטרנט הוא נמוך יחסית, בשל העובדה כי סף הפטור ממס בישראל לחבילה עומד על 75 דולר (כ-270 שקל) בלבד. מעבר לסכום זה, הקונים צריכים להוסיף מע"מ ומס קנייה - מה שעלול לייקר את המוצר.

גם ב איביי מדווחים על עלייה בכמות ההזמנות השנה, אם כי מתונה יותר: החברה מצאה עלייה של 30% בהזמנות בהשוואה לשנה שעברה, ובנובמבר נרכש מוצר באתר כל חצי שנייה - פי 4 מהממוצע ביום רגיל.

בדואר ישראל עדיין לא פירסמו נתונים רשמיים לגבי הכמות שהוזמנה בבלאק פריידי, אך העריכו כי בנובמבר ייכנסו לישראל למעלה מ-7 מיליון חבילות במשקל של יותר מ-1,300 טונות, לעומת ממוצע של כ-3.5 מיליון חבילות בחודש רגיל. עד למחצית נובמבר - תקופה שכללה את יום הרווקים הסיני שגם הוא נחשב ליום קנייה גדול - נכנסו לישראל חבילות במשקל מצטבר של כ-500 טונות. זוהי השנה השלישית ברציפות שבה נשברים שיאי ההזמנות בנובמבר בעקבות יום הרווקים הסיני.

גם בחברות השילוחים נערכים למבול. כך למשל, חברת FedEx העולמית צופה גידול של 11% בכמות המשלוחים לישראל לעומת השנה שעברה - שבירת שיא נוספת עבור החברה. גם בעולם המצב לא שונה: בשנה שעברה חברת FedEx העולמית שברה שיא ושינעה כ-342 מיליון משלוחים בתקופה שבין הבלאק פריידיי לערב חג הכריסמס.

יניב בן טובים, מנכ"ל ומייסד חברת E-post, המספקת את המשלוחים מאסוס, מדווח על עלייה של 40% בכמות ההזמנות מאתר הקניות הבריטי: "יותר ויותר אנשים משתתפים בחג הקניות, ואנו רואים כי בהשוואה לשנה שעברה, ישנה עלייה של 40% בכמויות המשלוחים מאסוס. שוק ה-E-Commerce נערך לעלייה זו מבעוד מועד: בין אם מדובר בהשקעה במעטפת הלוגיסטית ובין אם מדובר בעדכוני תוכנה, אתרי סחר רבים הגדילו לעשות בכדי לתת מענה מיטיב עם לקוחותיהם. גם אנחנו ב- E-post נערכנו לחג הקניות והגדלנו את פריסתנו הארצית ל-500 נקודות חלוקה. גם מחסני המיון וההפצה עברו שדרוגים והתאמות, ואנו צופים כי למעלה מ-95% מההזמנות יגיעו בזמן אל הצרכנים".

יונתן איבגי, סמנכ"ל חברת השילוח DHL, מספר אף הוא על היערכות מוגברת: "הגברנו את כוח האדם, את כמות הבלדרים ואנשי המיון בכל רחבי הארץ. גם באלמנט של חדשנות התחברנו לביג פלוס - רשת שמפזרת משלוחים עבור אחרים עם לוקרים חכמים והרבה אקשן מסביב לזה. יש צמיחה אדירה בענף השילוחים. למשל, בבלאק פריידי בשנה שעברה הגענו לגודל מסוים שהיווה שיא בישראל, והנה בחודש שעבר הגענו לכמות הזו בפעילות הרגילה".

ירון בן אלי, מנכ"ל ushops - חברה המספקת כתובת בארה"ב לישראלים כך שיוכלו לרכוש באתרים שאינם מציעים משלוח לישראל - מסר כי במהלך 24 השעות של יום שישי נפתחו 12,500 כתובות אמריקאיות חדשות באתר, ונרשמו כ-50 אלף כניסות.
בלאק פריידי קניות באינטרנט דואר ישראל סייבר מאנדיי איביי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד