י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קדחת הביטקוין: חצה את רף ה-9,000 דולר

המטבע הדיגיטלי זינק בסוף השבוע והוא ממשיך במגמת עלייה. גם המטבע המתחרה אתר רשם עלייה חדה והוא נסחר בשער של 450 דולר

מטבע ביטקוין. צילום: pixabay
מטבע ביטקוין. צילום: pixabay



הביטקוין ממשיך לשבור שיאים, ומהר יותר מן הצפוי: המטבע הדיגיטלי החלוצי עבר את משוכת ה-9,000 דולר והוא נסחר נכון לעכשיו בשער של 9,023 דולר למטבע, לאחר שעלה היום ב-3%. הביטקוין לא לבד בזינוק הנוכחי: המטבע המתחרה אתר (שפועל על רשת הבלוקצ'יין אתריום), שמחירו דישדש סביב 300 דולר בחודשים האחרונים, הגיע למחיר של 470 דולר ביממה האחרונה ונכון לעכשיו נסחר סביב 450 דולר לאחר שעלה הבוקר בכ-3% גם כן.

אז מדוע הביטקוין ממשיך לשבור שיאים, לשמחתם הרבה של המשקיעים? הגורם העיקרי הוא כניסתו ההדרגתית אך הנחושה לעולם הפיננסים – כל פעם שמשקיע בעל שם נכנס לתחום, או שרגולטור בכיר אומר כי יש להתייחס לביטקוין ברצינות הראויה, המטבע צובר תאוצה. בשבוע השני של דצמבר אף יחלו להיסחר חוזים עתידיים על המטבע על ידי CME גרופ האמריקאית, מפעילת הבורסות הגדולה בעולם.

לזינוק הנוכחי במחיר, לפי האתר cointelegraph.com, אחראים במידה רבה משקיעים באסיה – נפח המסחר הגדול ביותר נרשם בסוף השבוע בבורסות הביטקוין בדרום קוריאה ובטייוואן. מנגד, בורסת הביטקוין הגדולה בארה"ב, Coinbase, הוסיפה 100 אלף חשבונות חדשים של משתמשים בין יום רביעי ליום שישי, ויש לה סך הכל כ-13.1 מיליון משתמשים.

בריאן קלי, פרשן ב-CNBC ומנכ"ל BKCM העוסקת במטבעות דיגיטליים, אמר לרשת כי "כל מי שדיברתי אתו בקהילה הקריפטוגרפית אמר כי הדיון סביב השולחן בארוחת חג ההודיה נסב סביב הביטקוין, וזה נתן השראה להרבה משפחות לקנות את המטבע. אני חושב שזה חזר על עצמו בשולחנות החג בכל מקום".

לפי האתר CryptoCompare, המסחר בביטקוין-דולר אחראי ל-24% מסך הסחר במטבע, בעוד שהין היפני אחראי ל-59%. המטבע השלישי בהיקף המסחר בביטקוין הוא המטבע הדרום קוריאני וון, שאחראי ל-10% מהמסחר.

בכל מקרה, נראה כי קדחת הביטקוין לא צפויה להיעלם בזמן הקרוב, ותומכי המטבע יוכלו לציין מהר מן הצפוי את חגיגות ה-10,000 דולר.
ביטקוין מטבע דיגיטלי בלוקצ'יין אתריום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד