י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גבאי: "מעריך את ליצמן על הצעד המוסרי שעשה, אני אוהב אותו"

על רקע משבר השבת עם המפלגות החרדיות - יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי בראיון ל'בחדרי חרדים' • האם בממשלה בהנהגתו החרדים יקבלו את דרישותיהם, האם הוא יתפשר על תחבורה ציבורית בשבת ומדוע הוא לא רקד על הדם של ליצמן • ראיון

"אני אומר דברים כללים". אבי גבאי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"אני אומר דברים כללים". אבי גבאי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90



על רקע מאבק השבת והמשבר הקואליציוני שהגיע אל סופו הערב, מתייחס יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי בראיון ל'בחדרי חרדים' לסיום המשבר ולהצהרותיו כי הוא בעד תחבורה ציבורית בשבת.

"ידעתי שהמשבר עם החרדים יסתיים", אמר גבאי ל'בחדרי חרדים', בשולי כינוס התא החרדי במפלגתו, "אני מביט על תרבות, לממשלה הזו יש תרבות מושחתת כי היא לא עניניית בשום דבר, ושום דבר הוא לא ממלכתי. ושזה כך, כל אחד מנסה למשוך אליו כמה שיותר והנה ליצמן מושך אליו ואחרים מושכים אליהם".

אתה אומר דברים מאוד כללים, בסוף יש לחרדים דרישות מפורטות. מה אתה הייתה עושה במצב של המשבר הנוכחי?

"אתה אומר לי לא לומר דברים כללים, אבל אני אומר דברים כללים כי אני מאמין שהכל מתחיל בזה, בתרבות, אם התרבות היתה ענינית - לא היו מגיעים למצב הזה".


אתה סבור שבממשלה בראשותך החרדים היו מקבלים את הדרישות שלך, כמו תחבורה ציבורית בשבת?

"אני בטוח שנדע להיות עניניים ולעבוד ביחד. אבל תמיד יהיו משברים. אבל הכל יהיה עניני, וכשהכל ענייני משברים נגמרים מהר".



גבאי וליצמן. צילום: משה גולדשטייןצילום: גבאי וליצמן. צילום: משה גולדשטיין
גבאי וליצמן. צילום: משה גולדשטיין


מדוע שתקת בימים האחרונים ולא הרבת להתייחס למשבר השבת ולהתפטרותו של ליצמן?

"תקשיב, אני חושב שכשבן אדם מתפטר מהממשלה ואני מעריך אותו על הצעד המוסרי שהוא לוקח - לא צריך לרקוד על הדם, זה פשוט לא לעניין. זה בן אדם, אני מאוד אוהב את ליצמן".

גבאי הוסיף ל'בחדרי חרדים': "אני יודע דבר אחד, בממשלה שלי יהיה לחרדים אדם שהם יכולים להאמין לו והוא יאמין להם. הכל יהיה עניני".

החרדים לא ישלימו עם תחבורה ציבורית בשבת.

"ננהל משא ומתן וכולנו נסתדר האחד עם השני, תאמין. בסוף, גם החרדים רוצים שלחילונים יהיה טוב".

קודם לכן הערב, מול קהל חרדי, בכינוס התא החרדי במפלגת 'המחנה הציוני' לא היסס גבאי וחזר שוב על האג'נדה האנטית חרדית שלו ועל הצורך בתחבורה ציבורית בשבת.

גבאי אמר: "אנחנו יודעים שבסופו של דבר גם לחרדים מה שחשוב זה החיים, אי אפשר לומר שהכל זה השבת והכל זה דברים אחרים, יש גם חיים בסופו של דבר. ולמפלגת העבודה - המחנה הציוני יש לנו תוכניות, כוונות ואנשים שיכולים באמת לשפר את איכות החיים של עם ישראל כולל החרדים".

"אנחנו מגיעים ממקום של מכבדים, אנחנו מכבדים. מכבדים את הדתיים, החילונים והחרדים, לא שופטים ונותנים לכל אחד את המקום שלו".

"אני אומר דברים שלחלק מהאנשים נשמעים הפוכים, אני בעד דת, אני נגד כפייה דתית. אני בעד שנאפשר וניצור מצב שכל מי שמעוניין יקבל את כל שירותי הדת, אבל מצד שני אני מעוניין שאחרים יוכלו לחיות ולכן אני אומר שאני בעד תחבורה ציבורית בשבת ואני בעד שבאמת סוף סוף נאפשר לאנשים לנסוע בשבתות כי מה לעשות כיום יש עוולה חברתית שרק אנשים שאין להם כסף לא יכול לנסוע בשבת ומי שיש לו כסף - נוסע בשבת".

גבאי הוסיף ואמר: "רוב החרדים שאני מדבר איתם - אומרים לי: כל עוד זה לא באיזורים שלנו, כל עוד זה באיזורים שאנחנו לא חיים בהם - אנחנו חיים עם זה (תחבורה ציבורית בשבת י.ג) בשלום".
אבי גבאי משבר השבת המחנה הציוני תא חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד