י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

330 מיליון שקל: החברונע'ר שמנהל מפעל ענק ומפסיק את העבודות ביום שישי

לא רבים יודעים כי מי שמנהל את חברת הענק שמחזור המכירות שלה עומד על 227 מיליון שקל וכעת השלימה עסקה בשווי 330 מיליון שקל - הוא בוגר ישיבת חברון • בראיון ל'בחדרי הוא אומר: "זה המפעל היחיד בתחומו בעולם שלא עובד בשבת" • מיוחד

מנכ"ל החברה פסח ברנט (באדיבות המצלם)
מנכ"ל החברה פסח ברנט (באדיבות המצלם)



עסקת הענק של בוגר הישיבה החרדית: חברת "שניב" דיווחה הבוקר (שני) לבורסה על עסקת ענק שמעצימה ומגדילה את כוחה, לאחר חתימת הסכם למיזוג צפוי עם חברות בבעלות קיבוץ סאסא הפועלות בתחום מוצרי הצריכה המתכלים.

על פי ההסכם, שניב תקבל לידיה את הבעלות המלאה (100%) בחברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס, ובתמורה יקבל קיבוץ סאסא 24% ממניות החברה. עם השלמת המהלך תהפוך החברה לקבוצה עסקית המונה שלוש חברות בתחומי מוצרי הנייר, חומרי הניקוי ומוצרי הטיפוח ותהווה את אחת היצרניות הגדולות במשק הישראלי.

החברה שבשליטת משפחת ברנט כאמור חתמה עם סאסאטק על הסכם מיזוג, באמצעות החלפת מניות. המיזוג ייעשה לפי שווי של כ-250 מיליון שקל לשניב, וכ-79 מיליון שקל לסאסאטק.

לא רבים יודעים, אך חברת 'שניב' נמצאת בבעלות חרדית והיא מייצרת את מוצריה תוך הקפדה יתירה בשמירה על קדושת השבת וזאת בצורה מופלאה ומעוררת השתאות בפרט לנוכח המאבק האחרון מול חברת הבקבוקים פיניציה.

מי שמשמש כמנכ"ל המפעל הוא פסח ברנט בנו של יו"ר הדירקטוריון והמייסד אברהם ברנט יהלומן בזכות עצמו שהקים את המפעל ב- 1992, פסח שבא מבית חסידי הינו בוגר ישיבת חברון הליטאית רכש את המפעל ב 50 מיליון שקל.

המפעל של החברה נמצא באופקים הדרומית מה שנותן מענה לתושבי הפריפריה, החברה שתחתיה מיוצרים בין היתר המותג החרדי 'טאצ'' ועוד עשרות מוצרים אחרים לבית, וידועה ומפורסמת בגלל זה שכל המיוצר בה הינו ללא כל חשש שבת וגניזה.

לחברה היה מחזור מכירות של 227 מיליון שקל ב-2016. החברה אף הציגה בשנים האחרונות שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 6.7%. כעת, לאחר העסקת הענק, ואיחוד פעילות עם החברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס שהיו עד כה בבעלות קיבוץ סאסא, תהיה שניב בעלת מחזור מכירות צפוי של קרוב ל-400 מיליון שקל בשנה.

בראיון ל'בחדרי חרדים' אומר פסח ברנט כי "אין אף מפעל נייר בעולם שלא עובד בשבת, כל מפעל עובד בשבת, ואנחנו מפסיקים את העבודות כל שישי בצהריים, והתנורים מושבתים עד צאת השבת, המשמעות היא שאנחנו עובדים 250 יום בשנה בדרך כלל, כך גם בחגי ישראל שיוצאים באמצע השבוע לא שווה בכלל להתחיל להפעיל את המפעל וכך זה מתחילת הדרך".

"הרעיון של המהלך הנוכחי שאנחנו נמצאים מהלך שיווק והפצה ב- 6000 נקודות מכירה ואנחנו רוצים להגדיל את כמות המוצרים כעת עם הקנייה נגדיל את המכירות במחירים תחרותיים אנו בטוחים כי המיזוג ימקסם את יתרונן התחרותי של כל אחת מהחברות ותיצור קבוצה עסקית משותפת, חזקה וכזו שתדע לספק מענה מכירתי ושירותי רחב, וראשון מסוגו, בתחומי מוצרי הנייר ומוצרי הניקוי והטיפוח. השילוב בין המומחיות של שתי החברות, הלקוחות המשותפים, סל המוצרים הרחב, מערכי הייצור וההפצה וצוותי ההנהלה יאפשר לנו להגדיל מהותית את עסקינו ולהציף ערך עבור בעלי המניות שלנו בשנים הקרובות".

לדברי האב אברהם ברנט, יו"ר הדירקטוריון, המיזוג יבטיח מקומות עבודה ופרנסה למאות רבות של משפחות. אני רואה בכך מימוש החזון ונדבך משמעותי בהצלחתה. אני בטוח שהשוק יביע אמון במהלך זה המשקף מהלך עסקי וערכי כאחד.

רכישת החברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס תאפשר לשניב להרחיב את היצע המוצרים של כלל הקבוצה גם לתחומי חומרי הניקוי ואחזקה לבית ולשווקי מוצרי הטיפוח, מוצרי אחזקה ומתקני היגיינה, כך שהשוק הפוטנציאלי אליו תפנה החברה יגדל בכ-3 מיליארד שקל. חברות קיבוץ סאסא שנרכשו ע"י החברה, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי צריכה מתכלים לניקיון וטיפוח הבית, טיפוח אישי, רכב ואחזקה במותגים שונים.
פסח ברנט מפעל שניב 330 מיליון שקל בוגר חברון שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד