י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מאבק על הזכות לשימוש בתואר שומר שבת

שוק המיניברים הפך בשנים האחרונות לתוסס. שחקנים רבים נכנסו לענף, והמחירים החלו לרדת כשכל חברה מציגה את יתרונותיה על המתחרים. כעת, עניין ההכשר לשימוש בשבת - הופך למוקד המאבק

מאבק על הזכות לשימוש בתואר שומר שבת
יחצ



תחרות הוגנת או חקיינות זולה: שמח בשוק המיניברים לשבת, כך נראה לפי מה שמאיימים בחברת אפיקים, המשווקת מיניבר בשם נעם1, טוענים לגל תלונות של צרכנים, שטענו כי הוטעו על ידי אנשי מכירות שניסו לשווק להם מיניברים אחרים תחת שם המותג שלהם. בחברה מאיימים בהגשת תביעה משפטית, תביעה שעשויה להכניס לסחרור את כל שוק המיניברים לשבת.

"ראיתי פרסום על מיניבר שיש בו אפשרות למים חמים וקרים גם בשבת", מספר י.ק. מירושלים, אחד הצרכנים שלטענת אפיקים נפגעו מההטעיה האמורה, "זכרתי שהמיניבר שזוכה לאישור על השימוש בשבת מבד"ץ מהדרין של הרב רובין והמכון המדעי טכנולוגי להלכה, הוא לא זה שפורסם. חייגתי למספר הרשום בתחתית המודעה ושאלתי אם הם מוכרים מיניבר כזה ואיש המכירות שמעבר לקו ענה לי: 'כן, גם לנו יש כזה'.

לדבריו, "השיחה התקדמה וכמעט שסגרתי על העסקה, רק בסוף, כשביקשתי לוודא שאכן מדובר במיניבר כזה, איש המכירות גמגם לרגע, אבל לאחר כמה שניות, חזר לו הביטחון ושוב הוא אמר לי: הכול אותו דבר ואל תאמין לפרסומות. משום מה, עלה בי חשד כי משהו פה לא תקין, סגרתי את הטלפון ובדקתי שוב בעיתון, ואז עליתי על התרמית.

בחברה מאשרים ל"בחדרי חרדים" את הטענות ואומרים כי בימים אלה שוקלים את האפשרות להגשת תביעה משפטית נגד אנשי המכירות שלטענתם גם מטעים צרכנים, גם מסיגים את גבולותיהם ואפילו מפרים פטנט רשום ובכך מסתכנים בתביעה משפטית.

"המיניבר שלנו רשום כפטנט בלעדי גם בארצות הברית וגם בישראל", מסביר ל"בחדרי חרדים", אפרים שמואל, המנכ"ל, "ומי שמפר את הפטנט יסתכן בתביעה משפטית. כל מי שטוען שיש לו מיניבר כזה, הוא מאחז עיניים שמטעה את הצרכן, כי ברגע האמת, הצרכן לא ייהנה ממיניבר איכותי, ובטח לא בשבת. אנחנו כמובן, לא נוכל לתת שירות למיניבר של חברה אחרת או של חאפר שניסה לקפוץ על הגל ולעשות סיבוב על צרכנים תמימים".
מיני בר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד