י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פינוי-בינוי לראשונה בירושלים: מגדל ליד גבעת שאול

היסטוריה נדלנית בירושלים: נחתם היתר הבנייה הראשון לפרויקט "פינוי-בינוי". מדובר בפרויקט 'מתחם המקשר' היוצא לדרך עם הקמתו של המגדל הראשון בן 24 קומות ובו 126 יחידות דיור חדשות • זהו עידן חדש בתחום הנדל"ן השוקק בעיר ויאפשר ליזמים רבים הזדמנויות לעיסקאות ענק, בעתיד גם באיזורים חרדים

המגדלים הצפויים. צילום באדיבות מוריה ירושלים
המגדלים הצפויים. צילום באדיבות מוריה ירושלים



בשבוע האחרון, נרשמה היסטוריה בירושלים כאשר נחתם היתר בנייה הראשון לפרויקט פינוי – בינוי בבירה . מדובר בפרויקט מתחם המקשר, המקודם בשיתוף חברת נאות המקשר,  הנמצא בשכונת קריית משה בין הרחובות שדרות הרצל לרחובות קריית משה וחיים פיק. הפרויקט, כולל שני מגדלים בני 24 קומות כל אחד ובהם 230 יחידות דיור חדשות שעתידות להיבנות במקום 6 בניינים הקיימים שייהרסו.

היתר הבנייה, ניתן בשלב הראשון להקמת המגדל הראשון מבין השניים ובו 126 יחידות דיור חדשות הכולל עבודות פיתוח של תשתיות,  בשלב השני , יתווספו לפרויקט עוד  104 יחידות דיור. התכנית כוללת גם פיתוח פארק רובעי, גני שעשועים, הקמת שלוחת מתנ"ס חניון תת-קרקעי, מבני ציבור והסדרת תנועה וחנייה ברחובות הסמוכים. 

התכנית מציעה בנוסף לדירות שטחים המיועדים לצרכי ציבור: כ- 2.3 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 2.1 דונם שטח פרטי פתוח עם זיקת הנאה לציבור ושטח בנוי של כ- 1,000 מ"ר במגרש של כ- 880 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבור, בין היתר גני ילדים.

התכנית מצויה על ציר שדרות הרצל- הרכבת הקלה, המאפשר על פי תכנית המתאר החדשה, בנייה לגובה והיא משתלבת בתכנון המחודש של רובע הכניסה לעיר. 

הנתונים מספרים את הסיפור כולו. לפני 3 שנים היו בירושלים כ-900 יחידות דיור זמינות בתכניות מאושרות להתחדשות עירונית ומספר יחידות הדיור בכלל הפרויקטים בתהליך לא עלה על 3,000. בתוך 3 שנים עלינו ליותר מ-3,300 יחידות דיור בתכניות זמינות לביצוע ומעל 13,000 יחידות דיור בתהליכי פינוי בינוי. הפוטנציאל הוא לפחות להכפיל את הכמות הזו. את כמות יחידות הדיור שהממשלה מבקשת להוסיף בשכונות שינה מחוץ לעיר- אנחנו נוכל להכפיל ולבנות בתוך העיר בצורה חכמה וחסכונית יותר.
פינוי בינוי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד