י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מחדל: רק כשהתברר כי מדובר בתוקף סדרתי ההורים שיתפו פעולה

אילו ההורים לילדה שנפגעה במודיעין עילית היו משתפים פעולה עם המשטרה בזמן - יתכן והיתה נמנעת פגיעה נוספת של חשוד כתוקף סידרתי, נגדו יוגש מחר כתב אישום

חשוד בעבירות חמורות בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
חשוד בעבירות חמורות בבית המשפט. צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: מחר (שלישי) הפרקליטות צפוייה להגיש כתב אישום נגד תושב מודיעין עילית החשוד בתקיפת שלוש קטינות כבנות 13 בעיר מגוריו. החשוד, נמצא במעצר מזה כ-15 ימים. הוא מכחיש את החשדות שמייחסים לו במשטרה.

לפני כשבועיים, יממה לאחר שנערה הותקפה בחדר מדרגות במודיעין עילית, המשטרה עצרה תושב העיר בן 24, נשוי מזה כחצי שנה בחשד לתקיפה. אב הנערה ששמע מבתו על המקרה החמור, ירד לרחוב מיד ולדבריו הצליח לאתר את החשוד כפי שתיארה אותו בתו, אך במהלך השיחה ביניהם החשוד נמלט. למחרת לאחר שהחשוד נצפה שוב במקום, הוזעקה המשטרה ועצרה אותו.

מתברר שזהו לא המקרה היחיד של אותו תוקף. שלושה שבועות מוקדם יותר, אירע מקרה דומה בעיר בו הותקפה ילדה, אך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי אז, הורי הילדה סירבו לאפשר לחקור את נפגעת העבירה - והחשוד שוחרר בתנאים מגבילים.

לאחר מעצרו הנוסף, לאחר שככל הנראה הבינו כי מדובר במשהו סדרתי, ההורים הסכימו ובתם מסרה עדות בפני חוקר ילדים.

במהלך הדיונים בבית משפט השלום בירושלים, חוקרי משטרת מחוז ש"י טענו כי "מדובר בחשוד עם מסוכנות גבוהה מאחר וזה מכחיש ולא משתף פעולה, לא מתחרט, לא מביע חרטה וחוזר על מעשיו. לכן המסוכנות זועקת לשמים".

ביום חמישי האחרון בוצע מסדר זיהוי, שם עד ראייה לאחד משלושת מקרי התקיפה זיהה את החשוד. אולם לטענת פרקליטו של החשוד, עו"ד עזריאל שאול קרבצוב, מי שזיהה את החשוד במסדר, לא היה בטוח שאכן מדובר בו. מעבר לכך טען, כי לפני הזיהוי הוצג בפניו סרטון ובו החשוד, כך שמדובר בזיהום הליך הזיהוי.

לטענת אביה של הנערה שהתעמת עם החשוד עוד בטרם מעצרו, האחרון אמר לו "נסתדר ביני ובינך" - דבר שבמשטרה מפרשים כשיבוש הליכי חקירה. אך לדברי פרקליטו מדובר בסוג של "תגובה טבעית של מי שנתפס בקלקלתו ומנסה לפתור בעייה ולא שיבוש של עבריין שמתקשר מהכלא ומאיים 'אם תעיד יהיה לך רע ומר'".

השופט איתן כהן התייחס לטענה על זיהום הליך מסדר הזיהוי ואמר כי גם ללא הזיהוי של אותו העד "קיימת בתיק תשתית ראייתית המהווה עילה לכאורה להגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים וכתב אישום". אתמול (ראשון) השופט כהן קיבל חלקית את בקשת המעצר השלישית "נוכח מסוכנותו לביטחון קטינות".

בדיון שנערך בבית המשפט בבקשה להארכת מעצר נוספת על מנת לאפשר להגיש כתב אישום תוך כדי המעצר, אמר השופט כהן כי צריך לשים לב שהפגיעה היא בילדות צעירות "בשים לב לכך שקיימת רֶפֵּטִיצְיָה (חזרה א.ש) על המעשים" והאריך את מעצרו ביומיים עד למחר, אז צפוייה פרקליטות מחוז מרכז להגיש נגדו כתב אישום.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
מעשים חמורים מודיעין עילית מוגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד