י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רכבת ישראל חזרה להפסיד אחרי שנתיים של רווחים

ההפסד נרשם למרות גידול מתמשך במספר הנוסעים ברכבת ובהכנסות

רכבות בתל אביב. צילום: פלאש 90
רכבות בתל אביב. צילום: פלאש 90



רכבת ישראל רשמה הפסד רבעוני ראשון מזה שנתיים – כך עולה מהדו"ח הכספי של הרכבת לרבעון השלישי של 2017, שהועבר הערב (ג') לבורסה לניירות ערך שבה נסחרות איגרות החוב של החברה. בחודשים יולי-ספטמבר הפסידה חברת הרכבת 25 מיליון שקל, לעומת רווח של 22 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד ברבעון הקודם נרשם למרות גידול מתמשך במספר הנוסעים ברכבת ובהכנסות. ברבעון השלישי של 2017 בוצעו 16 מיליון נסיעות נוסעים - גידול של 5% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016. סך הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-609 מיליון שקל בהשוואה לכ-595 מיליון שקל ב-2016, כאשר העלייה המשמעותית נרשמה במגזר הנוסעים, שההכנסות ממנו עמדו על כ-506 מיליון שקל, גידול של כ-20 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-486 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הדו"ח מנמק את ההפסד בין השאר בגידול של כ-34 מיליון שקל בהוצאות השכר של העובדים בעקבות עדכוני הסכמי שכר, גידול של כ-25 מיליון שקל בהוצאות תפעול ואחזקה כתוצאה מגידול בפעילות, גיוס עובדים, הפרשות אקטואריות וכן ירידה של 4% בהיקף הפעילות של חטיבת המטענים.

שיעור הדיוק ברבעון השלישי נמצא במגמה שלילית וירד ל-92.7%. רמת הדיוק מתחילת השנה היא 93.7% (רכבות שמאחרות בפחות מחמש דקות נספרות ככאלה שדייקו בזמנים).

ממוצע הנסיעות היומי בתקופה זו עמד על כ-243 אלפי נסיעות ביממה, ובימי שיא (חמישי וראשון) על כ-250 אלפי נסיעות.

ברבעון השלישי הציגו הקווים באר שבע-תל אביב, מודיעין-תל אביב והוד השרון-תל אביב את הגידול המשמעותי ביותר מבחינת כמות הנוסעים.

במהלך הרבעון השלישי חנכה החברה את רכבת הגליל, המחברת בין כרמיאל, אחיהוד ויישובי הסביבה לחיפה, מרכז הארץ ודרומה. בשנה זו צפויות כחצי מיליון נסיעות בקו זה.
רכבת ישראל הפסד רבעוני בורסה לניירות ערך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד