י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפגנת הפייק: בעל קו נייעס עוכב לחקירה; אחרים ירדו למחתרת

על רקע הפגנות ה'פייק' מול לשכת הגיוס השבוע בירושלים, הגיעו אנשי משטרה לביתו של בעל קו נייעס המשדר תוכן לאנשי 'העדה החרדית', ועיכבו אותו לחקירה • המשטרה מעכבת שדרנים בקווים נוספים, וחבריהם ירדו למחתרת מחשש שייעצרו

מעצרים בהפגנה אתמול. צילום: חיים גולדברג, קנייטש
מעצרים בהפגנה אתמול. צילום: חיים גולדברג, קנייטש





על רקע הפגנות ה'פייק' מול לשכת הגיוס בירושלים השבוע, בעל קו נייעס המשדרי תוכן לאנשי 'העדה החרדית' והיישוב הישן, עוכב לחקירה. בנוסף, שדרנים בקווי נייעס נוספים עוכבו או יעוכבו לחקירה בשעות הקרובות.

לפני כשעה (רביעי), הגיעו אנשי משטרה לביתו של העסקן יצחק וייס בירושלים ועיכבו אותו לחקירה. מדובר בעיתונאי בבטאון "דער איד" של חסידות סאטמר בארה"ב, מעסקני העדה החרדית.

וייס, הינו בעל קו המידע "קול חברי העדה החרדית". "למרות שהקו עויין את ממשלת ישראל, הוא נצמד לכללי החוק", אומר בן משפחתו ל'בחדרי'.

יצחק וייס

מפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כאמור כי בנוסף, ישנם עוד מספר שדרני תוכן ו/או בעלי של קווים דומים, שגם לבתיהם הגיעו או יגיעו כוחות משטרה על מנת לעכבם לחקירה. דיווחים כי כוחות משטרה נוספים עיכבו לחקירה בעלי קווים נוספים שעל פי החשד קראו לצאת ולהפגין בלשכת הגיוס בירושלים.

מפרטים נוספים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי עסקנים ושדרנים נוספים עזבו את בתיהם מחשש שהמשטרה מחפשת אחריהם. במשטרת ירושלים טרם התייחסו לדיווח.

כזכור, אתמול (שלישי) בשעות הערב הסתיימה הפגנה בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים שנמשכה למעלה מ-24 שעות במהלכה נעצרו עשרות חשודים בהפרת הסדר, שלושה שוטרים שנפצעו קל ומספר דומה של מפגינים.

כיצד נולדה ההפגנה? כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', במסגרת המאבק נגד הגיוס ישנה נוכחות קבועה של תצפיתנים ותצפיתניות אשר עוקבים אחר הבאים ללשכת הגיוס בירושלים ובמקומות נוספים. כאשר הם מבחינים בבעל מראה חרדי שמגיע ללשכה, הם פונים אליו ומסבירים לו את זכויותיו. במידה וזה מצהיר שהוא מעוניין להתגייס או מתלבט, הם מנסים לדבר על ליבו. כך גם לגבי נשים.

ביום שני בשעות הבוקר המאוחרות דיווחו תצפיתניות כי צעירה דתייה נכנסה ללשכת הגיוס בירושלים, אך לא נראתה יוצאת. שעות לאחר מכן, תצפיתנים דיווחו על בחורה שרצתה לצאת אך סורבה - קווי הנייעס של הפלגים הקיצוניים תדלקו את השמועה.

ישנם מספר קווי נייעס הפועלים בקרב אנשי היישוב הישן. מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי ישנם שני קווים העוסקים אך ורק בנושא המאבק בגיוס וההשקפה בנושא, 'קו ההגנה' של הפלג, ו'קול זעקה' שהינו קו דומה אך בשפת האידיש המופעל על ידי אנשי היישוב הישן. כך גם יש שני קווים בנושאים כלליים, 'קול חברי העדה החרדית' - הסמן הימני ו'קול נאמני העדה החרדית' - הסמן השמאלי בקרב אותם חוגים.


ההפגנה בסמוך ללשכת הגיוס. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

אולם ישנו קו אחד, 'קול מערכות ישראל' שאינו מזוהה עם קבוצה כזו או אחרת, והמידע המועבר בו הינו אך ורק בנושא הפגנות, ללא ענייני השקפה - עדכונים בלבד.

בחלק מקווים אלו החלו מאז שלשום לדווח על כך שבחורה נעצרה בלשכת הגיוס בירושלים, וקראו לצאת ולהפגין - ובעקבות כך ההפגנה לא פסקה - מאחר ולטענתם הבחורה נותרה בלשכת הגיוס במהלך הלילה, אף שאין מתקן כליאה בלשכת הגיוס בבירה.

אתמול בשעות הבוקר המאוחרות לאחר שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בצה"ל מכחישים נחרצות על מעצר כלשהו ובטח שלא מעצר לילי במתקן בו אין תא כליאה, החלו הקווים לרדת מהעץ וחלקם אף דיווחו כי אין אף בחורה שנעצרה. אולם השפעת קווים אלו לא ניכרה בשטח, שכן עשרות מפגינים המשיכו להתעמת במקום עם כוחות המשטרה.

רק בסמוך לשעה 19:00 כאשר הודיעו בקו 'קול מערכות ישראל' כי אכן אין שום בחורה שנעצרה - המפגינים התפזרו.

במהלך השעות שקדמו לפיזור, ניסו במשטרה לבוא לקראת עסקני המפגינים שלא האמינו כי אין עצורה בלשכה והסכימו כי עורכת דין מטעם אחד הארגונים העוסק במאבק נגד הגיוס תכנס ותסרוק את הלשכה על מנת לאמת את גרסת צה"ל, כי אין אף בחורה כלואה בפנים. העו"ד אכן נכנסה פנימה, אך מאחר והמפגינים לא האמינו אף לה - ההפגנה נמשכה.
דער איד קווי נייעס העדה החרדית יצחק וייס הפגנת הפייק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד