י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נחשף: הנוסח המפתיע של ההסכם הסודי שפילג את ש"ס באלעד

"בחדרי חרדים" עם נוסח ההסכם הקואליציוני המלא, בין ראש העיר אלעד ישראל פרוש לבין חבר סיעת ש"ס אבי דיין, שחבר באופן לא צפוי לראש העיר. מה שהוביל להקמת קואליציה למורת רוחה של תנועת ש"ס. הפרטים מפתיעים

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש



כשנה לפני הבחירות המקומיות, העיר אלעד שוב בכותרות. "בחדרי חרדים" מפרסם את נוסח ההסכם הקואליציוני המלא בין ראש העיר ישראל פרוש לבין חבר המועצה אבי דיין, שכזכור חבר במפתיע לראש העיר, מה שהוביל להקמת הקואליציה למורת רוחם של חברי סיעתו בש"ס המקומית והארצית.

על פי ההסכם עולה כי למרות שדיין פעל באופן עצמאי מסיעתו ש"ס - בהצבעה אחת שקבעה את גורלה של הקואליציה - הוא התנה את חברותו בקואליציה במתן תפקידים לנציגי ש"ס כדוגמת תפקיד דירקטור לראש העיר הקודם צביקה כהן. בנוסף דיין התנה את חברותו בכך שתקציב הציבור הספרדי בעיר ייקבע רק לאחר התייעצות עם יו"ר ש"ס צוריאל קריספל ובהקמת לשכה לפניות הציבור ייחודית לציבור הספרדי בעיר.

בראשית ההסכם נכתב כי "הועיל ונערכו בחירות לראשות ולמועצת העיר אלעד, בחירות שבהם זכה הרב ישראל פורוש בראשות העיר אלעד, ומר אבי דיין נבחר כנציג מפלגת הצעירים בסיעת ש"ס במועצה. והואיל ולאור תוצאות הבחירות ועמדת הסיעות השונות, נבצר מראש העיר להקים קואליציה כדי שהעיר תתפקד כראוי לטובת התושבים והואיל והצדדים מבקשים לפעול יחד בשיתוף פעולה לטובת תושבי העיר, לאחר שנים של הזנחה ותפקוד לקוי מצד נבחריה, והואיל וחבר המועצה רואה את קידומה ושגשוגה של העיר כעיקר תפקידו, כולל מניעת השיתוק שנוצר בעקבות תוצאות הבחירות והואיל והצדדים עשו הסכם זה על פי ייעוץ משפטי שקיבלו".

בהמשך נכתב כי "הצדדים יפעלו במשותף ובשיתוף פעולה ותיאום לאורך כל הקדנציה (במשך 5 שנים) יתמכו זה בזה כדי שהמטרות הקואליציוניות המשותפות אשר הציבו לנגד עיניהם לטובת העיר והתושבים, יושגו במלואם".

"חבר המועצה יתמוך בראש העיר בהתצבעות במועצת העיר, ככל שהדבר אינו פוגע באופן מובהק וממשי בציבור שאותו מייצג חבר המועצה", נכתב בנוסף.

על פי ההסכם: "תיק הנדסה ורשות רישוי על כל המשתמע מכך, הכולל סמכויות מלאות לרבות האחריות על המחלקה והאחריות על אגפי המחלקה השונים יואצל לחבר המועצה".

כאמור, דיין דרש כי "במסגרת הקמת לשכה לפניות הציבור תיוחד יחידה עבור הציבור הספרדי בעיר, היחידה תנוהל על ידי חבר המועצה ותאויש בעובד מטעם העירייה. ליחידה זו ייוחד חדר נפרד בלשכה, אשר יאפשר פעילות ראויה לטובת הציבור הספרדי בעיר. ראש העיר ידאג לשיתוף פעולה בין כל עובדי הלשכה וידאג לשוויוניות מלאה בטיפול בפניותיהם של הציבור הספרדי והעובד".

בסעיף שמבקש למנות את נציג ש"ס לדירקטור נכתב: "ראש העיר ימליץ כי לדירקטור אחד מבין שני דירקטורים בתאגיד המים מיתב אשר נותן שירותי מים וביוב לעיר אלעד ימונה הרב צביקה כהן ראש עיריית אלעד לשעבר או נציג אחר מטעם הציבור הספרדי שיומלץ על ידי חבר המועצה העונה על דרישות החוק".

לסיום מודגש, כי "חלקו של הציבור הספרדי לא יגרע מספרי התקציב מחלקו היחסי של הציבור הספרדי כפי שקיים במועצת העיר וקביעת התקציב לגבי ציבור זה ייקבע גם בשיתוף בין ראש העיר וחבר המועצה ויו"ר ש"ס במועצה, כולל התברי"ם, ההקצאות, תמיכות לאברכים, תקצוב מוסדות וסל תרבות תורנית".










אלעד שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד