י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החלום המסעיר: דודי ישראל ז"ל נגלה לחברו

בחודש חשוון בשנה שעברה נפטר לבית עולמו הרה"ח ר' דוד (דודי) משה ישראל ז"ל, מיקירי אברכי חסידי צאנז באשדוד ומדמויות ההוד שבה, לאחר שחלה בשנים האחרונות • בימים האחרונים התפרסם בין ידידיו סיפור מטלטל לפיו נגלה בחלום לידידו ר' צבי כהנא

המנוח ר' דודי ישראל ז"ל
המנוח ר' דודי ישראל ז"ל



בחודש חשוון בשנה שעברה נפטר לבית עולמו הרה"ח ר' דוד (דודי) משה ישראל ז"ל, מיקירי אברכי חסידי צאנז באשדוד ומדמויות ההוד שבה, לאחר שחלה בשנים האחרונות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחודשים האחרונים התפרסם בין ידידיו ומכריו של ר' דוד משה ישראל ז"ל סיפור מטלטל, ובעקבותיו רבים קיבלו על עצמם לא לדבר בתפילה.

לפיו לפני מספר שבועות נגלה המנוח בחלום לידידו ר' צבי כהנא כשמראה פניו היה רע מאוד. ר' צבי שאלו מדוע פניך רעים לא טוב לך בעולם העליון? האם לא עמדו עליך לזכות כל הייסורים הקשים שעברו עליך?

ר' דוד ז"ל השיבו שעל אף שהייסורים מכפרים על כל העוונות, אך על עוון אחד אינם מכפרים והוא עוון דיבור ושיחה בשעת התפילה שעליו מקבלים עונשים קשים ומרים ולא מועיל שום דבר.

המנוח ז"ל ביקש מר' צבי כהנא שיפרסם את הדברים בשמו, ושזה יהיה לטובת נשמתו - דוד משה בר' ישראל.

מי שהיה לעזר ולתמיכה בר' דודי ישראל בעת שהיה חולה, היה ר' יעקב שמשון נחום יעקובוביץ, מחסידי סאטמר בבני ברק שאישר את פרטי החלום.

בעקבות המעשה הנורא, מודעות רבות נתלו בבתי הכנסת בכדי להתחזק בעניין ההימנעות מדיבור בתפילה.





דיבור בתפילה חלום דודי ישראל ייסורים קשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד