י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ביטן לקח הלוואה של עשרות אלפי שקלים עם עבריין מרמת עמידר

מסמכים שהגיעו ל"הארץ" מגלים שביטן לקח הלוואה מחברת ניכיון צ'קים בשיתוף חברה הרשומה על שמו של גל יוסף, שהיה מראשי ארגון הפשיעה מרמת עמידר. ביטן התקשה לפרוע את ההלוואה

ביתן בכנסת היום. צילום: פלאש 90
ביתן בכנסת היום. צילום: פלאש 90



מסמכים שהגיעו לידי "הארץ" חושפים כי יו"ר הקואליציה דוד ביטן ועבריין מארגון הפשיעה ברמת עמידר לוו ביחד עשרות אלפי שקלים מחברת ניכיון צ'קים. מהמסמכים עולה כי ביטן וגל יוסף לוו את הכספים בזמן שביטן היה סגן ראש העיר ראשון לציון ושקע בחובות כבדים.

יוסף נחשב בעבר לבכיר בארגון הפשיעה הפועל בשכונת רמת עמידר. הוא עשה את הונו מעסקת הלוואות והימורים, והוא היה מבעלי קבוצת הכדורגל הכח רמת עמידר, בשעה שביטן ניהל את קבוצת הכדורגל עירוני ראשון לציון.

בסביבות שנת 2008 לקח ביטן הלוואה מ"שחף ליווי פיננסים", חברה להלוואות וניכיון צ'קים. על ההלוואה חתומה גם חברת "אגר המילניום בע"מ", הרשומה על שם יוסף. ביטן היה שקוע אז בחובות של מאות אלפי שקלים, בין היתר לבנק דיסקונט ולאנשי השוק האפור, וציוד עוקל מביתו. כמחצית משכרו כסגן ראש העיר, כ-25 אלף שקלים לחודש ברוטו, הועברה לנושיו באמצעות ההוצאה לפועל.

במארס 2008 ביקשה חברת שחף לפתוח בהליכי הוצאה לפועל נגד ביטן והחברה של יוסף, כיוון שההלוואה לא הוחזרה. מאז העביר ביטן מדי חודש כ-3,500 שקלים לכיסוי ההלוואה, אולם גם שלוש שנים לאחר מכן החוב לא כוסה במלואו. במשטרה חושדים שהקשר בין ביטן לבין יוסף נמשך גם בשנים האחרונות.

עורך הדין תמיר סננס, המייצג את יוסף, ביקש לא להתייחס לדברים. עו"ד אפרים דמרי, המייצג את ביטן, מסר בתגובה: "על מנת לא לשבש הליכי חקירה, חבר הכנסת ענה על השאלות שנשאל על ידי חוקריו וימשיך לשתף פעולה עם חוקריו".


אחרי החקירה - ביטן שב לכנסת והעיתונאים הסתערו • צפו

ביטן נחקר אתמול במשך 14 שעות. במשטרה חושדים שהעבריין חוסאם ג'רושי נרתם לכסות את חובותיו של ביטן תמורת סיוע מצדו. ג'רושי, חבר בארגון פשע הפועל באזור רמלה, נעצר אתמול בהקשר לפרשה. לפי החשד, ביטן קיבל מג'רושי שוחד דרך חשוד אחר המקורב לשניהם, תמורת הטיית מכרז לעבודות עפר בראשון לציון לטובתו. הבוקר נעצר עבריין מוכר, בחשד שהיה איש הקשר בין ביטן לבין נושיו מהשוק האפור.

אתמול נעצרה גם אשה המקורבת לביטן. חוקריה ביקשו ממנה להסביר העברות כספים לחשבון הבנק שלה, שהצטברו לסכום של כמיליון שקלים וחצי. לפי החשד, הכספים יועדו למעשה לביטן עצמו. המקורבת הכחישה שמדובר בכספי שוחד ואמרה שלא היא ניהלה את החשבון.
דוד ביטן ארגון פשיעה ניכיון צ'קים עיריית ראשון לציון הלוואות והימורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד