י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון • סוף סוף: זה המועד לכינוס הוועדה למינוי דיינים

לאחר דרישת הרבנים הראשיים, נקבע סוף סוף מועד לכינוס הוועדה למינוי דיינים, בה יוחלט על מינויים של דיינים חדשים • במכתבם כתבו הרבנים: "חסרים כמה וכמה הרכבים, והדבר גורם לעינוי הדין אצל בעלי דין, ולסחבת ועגינות של הנשים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאחר אינספור דחיות, נקבע מועד לכינוס הועדה למינוי דיינים. ממידע שהגיע לידי "בחדרי חרדים" ומתפרסם כאן לראשונה - עולה כי יו"ר הועדה השר יובל שטייניץ הודיע כי הועדה תתכנס בתאריך יום חמישי, ט"ז בשבט, 1.2.2018, במטרה לבחור דיינים חדשים בעקבות המצוקה הגדולה בבתי הדין הרבניים והחוסר בעשרות דיינים.

כזכור כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כמו"כ נקבע מועד לבחירת נציג חדש לוועדה, לאחר התפטרותו של ח"כ ישראל אייכלר בעקבות ההסכם הקואליציוני עם ש"ס והדרישה למנות במקומו של אייכלר שמונה לסגן יו"ר הכנסת - את יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור.



כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בתקופה האחרונה הופעל לחץ מאסיבי על השר שטייניץ. חמישה חברי הועדה למינוי דיינים, ובראשם הראשון לציון הגר"י יוסף והרה"ר הגר"ד לאו, שיגרו מכתב לשטייניץ ודרשו ממנו לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה וזאת בעקבות הצורך הדחוף למנות לאלתר למעלה מ-15 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף את איומי התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית ואת כוונתה להגיש לבית המשפט תביעה ייצוגית נגד השרים, דוד אזולאי, יובל שטייניץ ואיילת שקד, החברים בוועדה, וזאת בעקבות אי מינוי דיינים חדשים, מציאות הגורמת לתפקוד לקוי של בתי הדין הרבניים.

במכתב לשטייניץ שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" כתבו הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו וחברי הוועדה, הרב יעקב זמיר, הרב אברהם שינלדר - חברי בית הדין הגדול, ח"כ ישראל אייכלר ורחל דותן כי "הננו חברי הועדה למינוי דיינים לבקש מכבוד השר, להפעיל את סמכותו החוקית על מנת לכנס את הועדה למינוי דיינים כדי לבחור דיינים נוספים לבתי הדין הרבניים".

עוד כתבו כי "חסרים כמה וכמה הרכבים, והדבר גורם לעינוי הדין אצל בעלי דין, ואי מינוי דיינים גורם לסחבת ועגינות של הנשים. לפי מה שהבנו מהרב שמעון יעקבי שליט"א יש צורך למעלה מ-15 דיינים חדשים. ותקוותינו שכינוס ועדת המינויים לדיינים יתקיים בהקדם האפשרי".
הוועדה למינוי דיינים יובל שטייניץ מועד הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד