ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הנשיא טראמפ לאבו מאזן: "השגרירות האמריקנית תעבור לירושלים"

הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת המדינה היהודית: הנשיא האמריקאי במסע שיחות קדחתני עם מנהיגי האזור לקראת ההכרזה מחר. בשיחה עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא הודיע לו: "אני עומד להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים"

הנשיא טראמפ לאבו מאזן: "השגרירות האמריקנית תעבור לירושלים"



סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי טראמפ שוחח עם נתניהו, אבו מאזן ועם מלך ירדן בנוגע להכרה בירושלים כבירת ישראל. לדברי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, טראמפ הודיע לו חד משעית כי הינו מתעתד להעביר את השגרירות לירושלים.

מוקדם יותר אף שוחח טראמפ עם נשיא צרפת מקרון. בירושלים ובמערכת הביטחון נערכים לקראת תרחיש שהודעת טראמפ - במידה ותרגיז את הפלסטינים עלולה להביא להצתת גל מהומות.

מלשכתו של אבו מאזן נמסר כי טראמפ עדכן בשיחתו עם אבו מאזן על כוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. כך גם מדווחת סוכנות הידיעות הירדנית, כי הנשיא עידכן את המלך בדבר כוונתו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים.

אז מה יקרה מחר, יום רביעי - התאריך אליו נשואות העיניים, שכן המועד בו על הנשיא לחתום כמידי מחצית השנה על צו המותיר את השגרירות בתל אביב, מגיע שוב.

האם הנשיא יכריז כי אינו חותם עוד והשגרירות תועבר, האם יחתום ויעכב ההחלטה ורק יצהיר כי כך יקרה בעוד מחצית השנה. או שאולי כפי הנראה רק יספק הצהרה - עליה דווח בימים האחרונים כי ירושלים היא בירת ישראל, הצהרה היסטורית חשובה מאוד.

בשבועיים האחרונים התרבו הדיווחים על מה צפוי. הדיווחים סותרים ובעיקר נראה כי ישנם חילוקי דעות בסביבת הנשיא. ככל שמועד ההכרזה מגיע - המתח עולה, והצהרות מנהיגים בעולם בעניין מתרבות. בינתיים מלשכת ראש הממשלה יצאה הוראה לשרים לא להתבטא בעניין עד הכרזה רשמית בפועל מחר.

ההדלפות האחרונות מהשיחות עם אבו מאזן ועבדאללה מלך ירדן מלמדות כי הדיבור הוא על העברת השגרירות, אך מנגד על פי גורם בבית הלבן טראמפ אמור להודיע מחר (רביעי) כי יעכב שוב את העברת שגרירות ארה"ב בתל אביב לירושלים, אך הדגיש כי הוא מעוניין בכך, כך אמר בכיר בממשל האמריקאי, הבכיר הוסיף ואמר כי "טראמפ גם עשוי לומר כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל".

בליגה הערבית איימו היום לקראת ההודעה של טראמפ כי "כל הכרה בירושלים כבירת מדינת הכיבוש היא פגיעה משוועת בזכויות העם הפלסטיני, והיא מהווה הפרה של החוק הבינלאומי, ואיום לשלום, שתשים קץ לסיכויי השלום ופתרון שתי המדינות לשני העמים.

גם נשיא טורקיה ארדואן איים ואמר, כי העברת השגרירות והכרזה על ירושלים כבירת ישראל, יכולה לגרום לניתוק היחסים הדיפלומטיים בין טורקיה לבין ישראל".

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת הגיב ואמר כי "ההחלטה של טראמפ היא פיגוע מדיני, ומדובר בהחלטה לא שקולה שנוגדת את החוק הבינלאומי, לא יעלה על הדעת שהבטחת בחירות של הנשיא טראמפ תהפוך לפיגוע מדיני שיביא לפגיעה אנושה בחזון שתי המדינות. הממשל האמריקאי מוכיח הפעם כי הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון.

גם יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר, כי ״טראמפ הוא פירומן ומסוגל להבעיר את כל האזור בטירופו. אם יש משהו אחד שהימים האחרונים מוכיחים זה שאסור שארצות הברית תישאר כנותנת החסות לשיחות בין ישראל והפלסטינים. אם ממשלת ישראל רוצה שהעולם יכיר במערב ירושלים כבירת ישראל כל מה שהיא צריכה לעשות זה להכיר בירושלים המזרחית כבירת פלסטין״.
הכרה בירושלים העברת השגרירות הכרזת טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד