י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סערה חדשה? חילול שבת המוני בכשרות הרבנות

מתחת לרדאר הציבורי מתבצעים חילולי שבת המוניים בקטיף הירקות בכשרות הרבנות הראשית לישראל. במכתב שפרסם פעיל השבת אברהם ארזי מארגון "מזהירי שבת" של "העדה החרדית" הוא מלין על חילול שבת המוני במשקי הירקות המספקים גם לחנויות בכשרות הרבנות

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



סערה חדשה בפתח? חילולי שבת המוניים בקטיף הירקות בכשרות הרבנות הראשית לישראל. במכתב שפרסם פעיל השבת אברהם ארזי מארגון "מזהירי שבת" של "העדה החרדית" הוא מלין על חילול שבת המוני שמתרחש מתחת לרדאר הציבורי, במשקי הירקות המספקים גם לחנויות בכשרות הרבנות.

ארזי - שכזכור עמד בראש מאבק השבת בירושלים וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" - פרסם את דבריו במדור "מכתבים למערכת" של עיתון "המודיע", וכך כתב: "התוודעתי לאחרונה למה שמתחולל בתחום קטיף הירקות והזדעזעתי עמוקות מהמצב הפרוץ בעניין שמירת השבת על ידי מגדלי ירקות רבים, כך שאנו נכשלים ללא ידיעתנו בקניית סחורה שנקטפה בשבת".

לדבריו של ארזי, "בעוד ועל גידול הפירות בו יש חשש ערלה, ישנו פיקוח הדוק, על קטיף הירקות אין צורך לפקח, וכך, מגדלי ירקות רבים שאינם שומרי שבת רח"ל, קוטפים גם בשבת".

עוד הוא מוסיף כי "רב חשוב מאזור הבקעה סיפר לי שמגדל פלפלים התלונן אצלו על המצב הפרוץ ואמר לו: 'אתם ברבנות אשמים שאנחנו מחללים שבת'. לשאלתו הרב מדוע הוא אומר דברים חמורים כאלה על הרבנות, ענה לו המגדל: עונת הפלפלים נמשכת כמה חודשים, ובגלל התחרות רבים נאלצים לקטוף שבעה ימים בשבוע בלי הפסק. אם אתם ברבנות הייתם אוסרים לקלוט קטיף שבת, כולנו לא היינו עובדים בשבת".

"בנוסף", ממשיך ארזי את מכתבו, "ידוע לי כי במבטחים ובלכיש ובעין יהב עובדים בשבת, וכי בשוק צריפין, כבר בשבת בצהרים עומדות משאיות המחכות לפריקה. גם בשוק י-ם עד לפני כשנה ושבעה חדשים היו נכנסות משאיות בשבת, ורק לאחר מחאה גדולה נסגר השוק הצליחו לפעול שהשוק ייסגר עד לשעתיים אחר צאת השבת".

לסיום כתב כי "לדברי העסקנים שמטפלים בדבר, רק אם אנחנו, הצרכנים שומרי השבת, נשמיע את קולנו, ונפנה לרבנות הראשית בבקשה שתקבע נוהל שיאסור קבלת סחורה עד יום שני בבוקר, רק כך יוכל להתקדם הנוהל האמור שימנע מהחקלאים את הרצון לעבוד בשבת".

הרבנות הראשית לישראל מסרה בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "הנושא הינו חשוב מאוד ובעל השלכות רחבות ומתקיימים דיונים רבים ברבנות הראשית בנושא במסגרת יישום רפורמת הכשרות ותיקוף כלל נהלי הכשרות של הרבנות".
קטיף חילול שבת הרבנות הראשית פועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד