י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ללא בושה: הציע עזרה לקשישים בבית הכנסת ועקץ אותם

בן 65 נעצר בחשד שפנה לקשישים בבתי כנסת ובבתיהם, ותוך שהוא מנצל את גילם העלים את כספיהם • "לשמוע עדותם של קשישים שנגנב מהם כספם היחיד המשמש אותם להתקיים בחיי היום יום, הייתה קשה"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



עוקץ הקשישים: בן 65 נעצר בחשד כי פנה לאנשים מבוגרים בבתי הכנסת ובבתיהם, ותוך ניצול גילם ומוגבלותם, גנב את כספיהם.

"לשמוע עדותם של קשישים שנגנב מהם כספם היחיד המשמש אותם להתקיים בחיי היום יום, הייתה קשה ויחד עם זאת הביאה מוטיבציה רבה לפתיחה בחקירה המאומצת על מנת לאתר את החשוד". אמרו החוקרים.

במשטרת ישראל התקבלו בתקופה האחרונה תלונותיהם של מספר קשישים, לפיהן נכנס אל ביתם גבר שאינו מוכר להם בטענה שהוא מעוניין לעזור להם, וכשעזב את ביתם גילו כי נגנב מהם כסף רב.

חוקרי המשטרה פתחו בחקירה נרחבת שהעלתה כי ככל הנראה מדובר בדפוס פעולה דומה בכלל התלונות, ופעלו לאיסוף ראיות וממצאים נוספים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור זהותו של החשוד.

החקירה הסמויה שהתנהלה במשך כחודשיים, הביאה לאיתור זהותו של החשוד, בן 65 תושב העיר, אשר לחובתו הרשעות קודמות דומות.

אמש (שלישי), נעצר החשוד בביתו והובא לחקירה בתחנת לב הבירה בחשד גניבה, התחזות כאדם אחר במטרה להונות וכניסה למגורים לבצע עבירה. במהלכה נקשר למיוחס לו.

מהחקירה עולה, כך על פי החשד, כי החשוד פעל החשוד בדפוס פעולה בו הוא מאתר קשישים בין היתר בבתי כנסת, מברר את מקום מגוריהם ומגיע לשם בטענה כי הוא מכיר אותם ומבקש להיכנס על מנת לעזור להם בבית.

בשלב זה, הוא חשוד כי ניצל את העובדה שהוא נמצא בתוך בתיהם ועל פי החשד גנב מהם סכומי כסף רבים המצטברים לכדי אלפי שקלים. רק לאחר שהיה עוזב את ביתם, גילו הקשישים שכספם נגנב.

החשוד הובא לבית המשפט ומעצרו הוארך בחמישה ימים עד ליום ראשון.

פגיעה וגניבה בעורמה מקשישים תמימים וחסרי ישע היא מהעבירות הקשות שבבסיסן עומד ניצול מצבם הפגיע של הקשישים.

המשטרה ממשיכה לפעול לאיתור קשישים נוספים, שעפ"י החשד נפגעו מדפוס פעולתו של החשוד, נגדו פועלת המשטרה ביד קשה ובמלוא חומרת הדין בגין המעשים הקשים והפוגעניים שביצע בקרב אוכלוסייה רגישה ופגיעה.
עוקץ קשישים התחזות גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד