י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

במעמד מרשים: 100 אלף ליטר יין הופרשו ב'יקבי ברקן'

במעמד מרשים ומיוחד הופרשו ביקבי ברקן 100 אלף ליטר יין כתרומות ומעשרות • הרב טוביאס: "לשפוך כמות כזו של יין, רק מפני שהקב"ה ציווה. זה לא דבר פשוט ולא מובן מאליו"

במעמד מרשים: 100 אלף ליטר יין הופרשו ב'יקבי ברקן'
יחצ



במעמד מרשים ומיוחד הופרשו ביקבי ברקן 100 אלף ליטר יין כתרומות ומעשרות.

במעמד המיוחד שהתקיים ביקבי ברקן בקיבוץ חולדה נטלו חלק עשרות רבנים, מנהלי היקב, משגיחי הכשרות וילדי תשב"ר שהגיעו להיות שותפים למצווה החשובה. יו"ר ומנכ"ל טמפו מר ז'ק בר ציין בדבריו בסעודת המצווה שהתקיימה לאחר טקס הפרשת התרומות והמעשרות כי היבול השנה שבר שיאים.
מעמד מרשים במיוחד, עתיר רגשות עזים לכבודה של מצווה, התקיים בשבוע האחרון ביקבי ברקן בטקס הפרשת תרומות ומעשרות בראשות רבנים וראשי היקב ובהשתתפות ילדי תשב"ר אשר זכו להשתתף בטקס המיוחד.

כבר יום לפני המעמד הגדול הגיעו לבקר ביקב הגר"י טוביאס רב שיכון ו' בב"ב ומרבני היקב והגרח"י דייטש גאב"ד בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת, וחישבו בצורה מדוקדקת את כמות היין שעל היקב להפריש כתרומות ומעשרות.

בבוקרו של האירוע ניכרת הייתה התכונה עם הגיעם של תלמידי ת"ת ויז'ניץ באשדוד. התלמידים קיבלו הסבר על חשיבות מצוות תרומות ומעשרות ועל התרומה האדירה של בעלי היקב להידורה של מצווה.

הס הושלך כאשר נכנסו הרבנים בראשות הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו למעמד המיוחד, ליוו אותו הגאון הרב יוסף שיינין רבה של אשדוד והגאון הרב קלמן בר רבה של נתניה.

בטקס השתתפו: הגאון הרב חיים יהודה דייטש רב כשרות חוג חתם סופר פתח תקווה, הגאון הרב יואל טוביאס רבו של שיכון ו' בבני ברק, הגאון הרב שלמה בן עזרא רב המועצה המקומית גזר, כ"ק האדמו"ר משאץ בני ברק, הגאון הרב דוב לנדאו מירושלים, והגאון הרב מרדכי אייכלר רב מערכת הכשרות מחזיקי הדת בעלזא, הגאון הרב דון יואל לוי רב הכשרות או קיי, הגאון הרב שלמה פולק רבה של בית חלקיה, הגאון הרב דוד אבוחצירה רבה של יבנה, הגאון הרב מרדכי זעקבאך רבה של שטרסבורג, הגאון הרב אברהם אליהו ואזנר רבה של קהילת שבט הלוי בברכפלד, הרב שגיא הר שפר רבה של קהילת חב"ד בנס ציונה, הרב יהודה דויטש מרבני קרית מטרסדורף ירושלים, הרב אברהם יהודה טוביאס רב דחסידי בוהוש ב"ב, הרב מנחם אדלר רב וראש מערכת הכשרות דבודפסט, הרב יוסף יהודה פרוימוביץ ראש מערך הכשרות של 'יקבי ברקן'.

כן השתתפו בטקס יו"ר ומנכ"ל טמפו מר ז'ק בר, יו"ר יקבי ברקן מר אמיר בורנשטיין ומנכ"ל יקבי ברקן ג'יל אסולין.

ראשון הדוברים היה הגאון הרב יואל טוביאס רבו של שיכון ו' בבני ברק שאמר: "אנחנו כעת הולכים לשפוך כמות כזו של יין, רק מפני שהקב"ה ציווה. זה לא דבר פשוט ולא מובן מאליו - אנחנו מקיימים מצוות עשה של הפרשת תרומות ומעשרות. כרגע אנו רואים את ההליך הסופי, אבל קדם לכך פיקוח תמידי בהקפדה יתירה על כך שלא יתערבבו שתילי ערלה. זו עבודה אין סופית של הרב יוסף פרוימוביץ ראש מערך הכשרות של יקבי ברקן, אשר פיתח תוכנה מיוחדת לשמור שלא יתערבבו השתילים האסורים באכילה. כן יש את הפיקוח הצמוד בשעת הבציר".

הוא פנה לבעלי היקב ואמר "בעלי היקב מותר לכם להתגאות בזה. ההשגחה שלנו כרוכה לעיתים בכאב ראש גדול, אבל הסכמתם לזה כדי שתהיה ליין כשרות מעולה. תודה מיוחדת לבעלי היקב שנותנים לנו יד חופשית להחמיר כל מיני חומרות שמטרתם לשפר את איכות הכשרות ביקב" הרב טוביאס הוסיף וציין כי "אנחנו עושים כעת מצווה חשובה מאוד אתם ואני, אנחנו ביחד, מקיימים כעת מצוות עשה מן התורה. זה עת רצון לתפילה תנצלו זאת. מיניתם אותי לשליח לעשות את מצוות תרומות ומעשרות ואני מברך אתכם שבשכר המצווה הגדולה הזו תזכו ותצליחו בכל מעשה ידיכם".

בהמשך כובד הגאון הרב שלמה בן עזרה רב המועצה המקומית גזר לשאת דברים. הרב בן עזרא קישר את הפרשה לטקס ואמר עוד כי "כשאני מספר לאנשים שלמעלה מ-100 אלף ליטר נשפכים כאן, זה נשמע דמיוני. להפריש כמות כזו של יין, אבל הקב"ה אמר בחנוני נא בזאת, וכאן זה נעשה בשמחה והודאה להקב"ה ואני מברך את בעלי היקב שיוסף ה' עליכם ככם אלף פעמים ויברך אתכם".

הגאון הרב יוסף שיינין רבה הראשי של העיר אשדוד אמר בדבריו "אנו זוכים היום לקיים מצוות הפרשת תרומות וקידוש שם שמיים גדול. אנשים מתפלאים איך שופכים כ"כ הרבה יין, אבל ב"ה שבעלי היקב והרבנים המכשירים שעומדים בראש מערכות מבינים שזו לא סתם מצווה. חז"ל אומרים בצורה ברורה שבעוון ביטול תרומות ומעשרות שמיים נעצרים היוקר עולה ...ובנ"א רצים אחר פרנסתם. אם נותנים תרו"מ והכל מתהפך לברכה ובחנוני נא בזאת ...והריקותי לכם ברכה עד בלי די – עד שיבלו שפתותיכם לומר די כ"כ הרבה לומר די שהשפתיים נובלות.

"גם אם לא רואים מיד את הברכה חייבים לדעת שהברכה קיימת גם אם היא סמויה מן העין יש השפעה על העולם כולו לא רק על ארץ ישראל, ואנו מקווים שבעז"ה יהיה במצווה הזו קידוש ש"ש במעמד הקדוש הזה".

לאחר דברי הברכה התקיים הטקס עצמו, כשתלמידי הת"ת, כובדו ליטול חלק אישי במצווה כאשר מילאו בקבוקי יין מהחביות. לאחר אמירת סדר הפרשת תרומות ומעשרות נפתחה מגופת המיכל הענק ממנו נשפכו 100 אלף ליטר של יין מתוך 10 מיליון ליטר יין לקול צלילי התזמורת כאשר בעלי היקב והרבנים יצאו בריקוד יחד עם ילדי תשב"ר.

לאחר המעמד המרומם של ההפרשה שבו נשפכו כמויות היין הרבות, הסבו המשתתפים לסעודת מצווה כיד המלך לכבודה של מצווה.

בראשית הסעודה נשא דברי פתיחה יו"ר ומנכ"ל טמפו מר ז'ק בר שהודה למשתתפים הרבים והביע את שביעות רצונו מקיום המצווה. כאשר הוא מתייחס למדרש בפרשת השבוע אמר: "אנחנו בשמחה אומרים להקב"ה וישמן ישורון, אמנם כן, היקב הזה בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה, הולך וצומח. בשנה האחרונה היה לנו יבול של מעל ל-15 אלף טון – כ-500 טון יותר מבשנה שעברה. יש שיאים חדשים וב"ה, שלא כהמשך הפסוק, אנחנו באים כל שנה ומודים להקב"ה. אני מבקש יחד עם כל האורחים החשובים שבאו לכאן, להודות לה' על הברכה הגדולה".

הגאון הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל התייחס בנאום הברכה שנשא לשמחה שבה עושים ביקב את המצווה. "לראות את בעלי היקב זורח מאושר כשהוא פותח וזורק לארץ 100 אלף ליטר יין, מוכיח את חביבות המצווה בעיניו, והוא עושה את רצון ה', והקב"ה כשרואה שעושים רצונו יודע לתת עוד ועוד ושנזכה בעז"ה לתת את זה בשנה הבאה לכהנים כדבר השם".

הגאון הרב קלמן בר רבה של נתניה נשא אף הוא דברים וציין כי "כאשר עומדים כאן ורואים את היין הנשפך זו חגיגה. מי שלא מכיר ולא חי את רצון ד' לא מבין ולא יבין, אבל אנחנו שיודעים שזה רצונו של הקב"ה, שמחים בקיום המצווה, טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף". הוא הוסיף ובירך את בעלי היקב ואמר "אני מברככם בברכה ויתן לך אלוקים ויחזור ויתן, ויוסיף ויתן כהנה וכהנה. תזכו להמשיך לקדש שם שמיים ותראו ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם".

דברי סיום נשא הגאון הרב חיים יהודה דייטש ראש בד"צ חוג חתם סופר פתח תקווה שאמר שציין את החשיבות הרבה של המצווה אותה ערכו ביקב וציין לשבח את פעילות בעלי היקב שמאפשרים למערכת הכשרות להביא את הידורי הכשרות הטובים ביותר עבור קהל הצרכנים.

ברגשות עזים לכבודה של מצווה התפזרו הנוכחים תוך שהם מרעיפים טללי ברכה על היקב ובעליו.

























הפרשת תרומות ומעשרות יקבי ברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד