י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האיש שזרק ביטקוין בשווי 80 מיליון דולר הולך לחפור במזבלה

ג'יימס האוולס זרק בטעות כונן קשיח עם "מפתחות" ל-7,500 מטבעות ביטקוין. כיום, ארבע שנים לאחר שהשליך אותו, רוצה האוולס לערוך חיפושים באתר הפסולת בניופורט

אתר אשפה. צילום: pixabay
אתר אשפה. צילום: pixabay צילום: pixabay



ג'יימס האוולס טוען כי השליך בטעות ביטקוין בשווי של 80 מיליון דולר. האוולס הוא עובד IT מניופורט, בריטניה, ולדבריו במהלך 2013 הוא השליך בטעות 7,500 מטבעות ביטקוין. כעת הוא מתכנן למצוא אותם, אבל לא ברור איך הוא יעשה את זה, משום שהכונן הקשיח שעליו הם שמורים טמון באתר פסולת.

הערך של הביטקוין היה כ-130 דולר בלבד למטבע בזמן שהכונן נזרק. כעת הוא שווה כ-12.5 אלף דולר. המשמעות היא שבזמן שהכונן הושלך הביטקוין שברשות האוולס היה שווה 975 אלף דולר. כיום הוא שווה כ-94 מיליון דולר.

"לאחר שהפסקתי עם כריית ביטקוין, המחשב הנייד שבו השתמשתי פורק לחלקים ונמכר באיביי. עם זאת, שמרתי את הכונן הקשיח במגירה בבית, משום שידעתי כי נמצאים בו המפתחות לביטקוין שלי (הקוד הסודי), כך שאם הביטקוין אכן ייהפך לבעל ערך יום אחד, עדיין יהיו ברשותי המטבעות שכריתי", הוא סיפר ל"טלגרף".

"באמצע 2013, במהלך סדר שעשיתי בבית, הכונן הקשיח – שאז היה שווה כמה מאות אלפי ליש"ט – נזרק בטעות החוצה והושם בפח אשפה כללי באתר הפסולת המקומי, ולאחר מכן הוטמן באתר". בעבר הוא אמר כי שכח מהכונן משום שהיה "מוסח בגלל חיי המשפחה ומעבר דירה".

כעת הוא שוקל לחפור באתר הפסולת כדי למצוא את הכונן שאבד. "אתר פסולת מודרני הוא פרויקט הנדסי מורכב, וחפירתו עלולה לגרום לבעיות כמו גזים רעילים או לגרום לשריפות. זה פרויקט גדול ומסוכן".

האוולס אינו היחיד שאיבד כונן קשיח עם "מפתחות" ביטקוין יקרי ערך. קמפבל סימפסון, עורך גיזמודו אוסטרליה, טען כי השליך כונן קשיח ב-2012 עם 1,400 מטבעות ביטקוין עליו. לדבריו, הביטקוין עלה לו 25 דולר אוסטרלי. כיום, שוויו הוא כ-16 מיליון דולר.
ביטקוין בריטניה אתר פסולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד