י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דו"ח העוני: "החרדים הוכיחו נכונות להתפרנס - הממשלה צריכה לסייע"

ח"כ מקלב הגיש הצעה דחופה לסדר על דו"ח העוני: "יש לשנות את סדרי העדיפויות וחלוקת משאבים שונה" • בתגובה לנתונים המצביעים על עליה בשיעור העוני במגזר החרדי, אומר מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח: "הציבור החרדי הוכיח את נכונותו לקחת חלק בהגברת התעסוקה, ולשאת בעול פרנסת המשפחה. כעת, על הממשלה שמשקיעה משאבים רבים בניסיון לחלץ משפחות ממעגל העוני, מוטלת החובה לדאוג לחלוקת משאבים נכונה ולספק פתרונות תעסוקה איכותית מתאימה גם לציבור החרדי"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



ח"כ אורי מקלב הגיש הצעה דחופה לסדר במליאת הכנסת על דו"ח העוני. מקלב אמר כי "דו"ח העוני הוא לא גזרה, יש לשנות סדרי עדיפויות וחלוקת משאבים נכונה".

כזכור, היום פורסם דו"ח העוני השנתי של הביטוח הלאומי ממנו עולה כי רמת העוני בישראל נותרה הגבוהה במערב למרות שיפור קל בנתונים. עוד עולה מהדו"ח כי זוגות עובדים עם שני ילדים יתקשו לצאת מעוני גם אם שני בני הזוג יעבדו בשכר מינימום בהיקף של משרה וחצי, וייחשבו עניים גם אם שניהם יעבדו במשרה מלאה בשכר מינימום אחרי הילד השלישי. מצבן של אמהות חד הוריות הוא החמור ביותר ואף החריף.

מקלב אמר כי "דו"ח העוני מציג תמונה עגומה וקשה, הנתונים ממשיכים להעמיד את ישראל בראש סולם העוני בקרב מדינות הOECD, הנתונים הכללים הם נתונים קשים מאוד.

"הדו"ח מצביע על עליה בשיעור העוני בקרב כל המגזרים ואף במשפחות בהם בני הזוג עובדים, בנוסף היקפי העוני גדלו מאוד כאשר לא רק העוני עצמו גדל אלא הפערים גדלו, המשמעות היא שקרוב למיליון ילדים נמצאים בתוך קו העוני ושני ילדים באותו הכיתה נמצאים ברמה אחרת.

ח"כ מקלב מוסיף כי "יש אמנם ירידה קלה אל היא מזערית ואסור שתכניס אותנו לשאננות ולחוסר מעש, זו לא גזרה ניתן להתמודד עם זה על ידי הגדלת ההטבות הסוציאליות, יש להתמקד בהצלת מזון אבוד שניתן להחזיר אותו לציבור, הגדלת הקיצבאות ובהורדת יוקר המחיה יש לשנות את סדרי העדיפויות וחלוקת משאבים שונה".

בתגובה לדו"ח המצביע על עליה בשיעור העוני במגזר החרדי, אומר מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח: "שיעורי העוני ואי השוויון בישראל נמצאים במגמת ירידה בשנים האחרונות, אך דווקא בציבור החרדי ניכרת עליה מצערת בשיעורי העוני. תמונת המצב העולה מדו"ח העוני, עגומה מאוד. 15% מתוך 463,300 משפחות עניות בישראל, הן משפחות חרדיות ומאות אלפי ילדים חרדים, מתוכן משפחות רבות עם שני מפרנסים.

"העלייה החמורה בשיעור העוני והעליה בעוני בקרב משפחות חרדיות עם שני מפרנסים, מחייבת את כלל הגורמים לשלב ידיים ולשנות את המצב בו ילדים חרדים הם חלק ממצבת העוני בישראל. אין זו גזירת גורל.

"הציבור החרדי הוכיח את נכונותו לקחת חלק בהגברת התעסוקה, ולשאת בעול פרנסת המשפחה. כעת, על הממשלה שמשקיעה משאבים רבים בניסיון לחלץ משפחות ממעגל העוני, מוטלת החובה לדאוג לחלוקת משאבים נכונה ולספק פתרונות תעסוקה איכותית מתאימה גם לציבור החרדי", אמר פלדשטיין.
דוח העוני קמח חרדים מרדכי פלדשטיין אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד