י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כחלון ביטל את המכס על מוצרי תינוקות ומסגרות למשקפיים

בתום עיכוב של יותר מחודשיים, שר האוצר חתם על הצו במסגרת תוכנית נטו משפחה • כחלון: "הסיוע לצעירים מתחיל בתוכנית מחיר למשתכן ומסתיים במוצץ לתינוק" • תוקפו של הצו יפוג בסוף 2018 ואז תיבחן מידת השפעתו

צילום: pixabay
צילום: pixabay





אחרי עיכוב של יותר מחודשיים, היום (ד') חתם שר האוצר, משה כחלון, על הצו לביטול המכס על יבוא מוצרי תינוקות וכן עדשות ומסגרות למשקפיים. ביטול המכסים הוא חלק מתוכנית נטו משפחה, שבמסגרתו כבר בוטל המכס על יבוא נעליים ובוטל מס הקנייה על מוצרים סלולריים.

במסגרת הצו שעליו חתם כחלון יבוטלו בתחום מוצרי התינוקות מכסים של 6%-12% שהוטלו עד כה על מנשאים, מושבים לתינוקות, כיסאות אוכל, נדנדות, הליכונים, מוצצים ובקבוקים. כמו כן יבוטלו מכסים של 12% על יבוא עדשות מגע, עדשות מזכוכית ועדשות מחומרים אחרים למשקפיים, מסגרות ומקבעים למשקפיים מפלסטיק ומחומרים אחרים וחלקים למשקפיים. על יבוא משקפי שמש ומשקפי ראייה לא חל מכס. בשל ביטול המכסים צפויה המדינה לאבד, כך לפי משרד האוצר, הכנסות של 48.4 מיליון שקל.

כבר בספטמבר הודיע משרד האוצר על כוונתו לבטל את המכסים במסגרת תוכנית נטו למשפחה, שהוכרזה כבר באפריל, אלא שבפועל החתימה על ביטול המכסים התעכבה יותר מחודשיים.



כפי שפורסם ב-TheMarker, גורמים במשרד האוצר רמזו כי הסיבה לעיכוב היא קשיים שהערים בנושא מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אולם גורמים במשרד הכלכלה טענו כי כבר ביוני האחרון הודיעו לאוצר כי הם תומכים בביטול המכסים לתקופה מוגבלת של שנתיים.

"התוכנית מצטרפת לשורת הקלות על הורים לילדים", אמר היום השר כחלון. "הסיוע לצעירים מתחיל בתוכנית מחיר למשתכן ומסתיים במוצץ לתינוק. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה לבטל מכסים, לפתוח את השוק לתחרות, להוריד את יוקר המחייה ולהקל על זוגות צעירים".

ביטול המכסים ייכנס לתוקפו החל מפרסום הצווים ברשומות ועד סוף 2018. בתום הוראת השעה תיבחן האפקטיביות של ביטול המכסים ומידת השפעתם, ויוחלט האם להאריך את הוראת השעה.
מוצרי תינוקות מסגרות למשקפיים נטו משפחה מחיר למשתכן משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד