י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון • לקראת קבלת החלטות: כינוס רבנים ומנהלי סמינרים אצל הגרמ"ה הירש

בשעה הקרובה יתקיים כינוס במעונו של ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש, בהשתתפות גדולי ישראל, רבנים וראשי ישיבות וכן מנהלי הסמינרים • בכינוס יתקבלו החלטות על הנושאים שנידונו בכינוס במעונו של הגרי"ג אדלשטיין לפני כשלושה שבועות

הכינוס הקודם בבית הגרי"ג אדלשטיין
הכינוס הקודם בבית הגרי"ג אדלשטיין



פרסום ראשון: בהמשך לכינוס ראשי הישיבות והרבנים לפני שלושה שבועות במעונו של הגרי"ג אדלשטיין, בעניין חיזוק ההתבדלות מהרחוב החילוני, יתקיים הערב (רביעי) בשעה 20:00 כינוס לקבלת החלטות במעונו של הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקה בבני ברק.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בכינוס החירום הקודם דנו ראשי הישיבות והרבנים על ענייני השעה וביצור ההתבדלות מהנהגות הרחוב החילוני. בין הנושאים, נידונו הנהגות של אלו מקרב החרדים, המחקים את החילונים בהתנהלותם, וכיד יש לחזק את הנושא.

בכינוס הערב שידון בנושא פרצות האקדמיה ישתתפו הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי נתן זוכבסקי, הגאון רבי מאיר קסלר ומנהלי הסמינרים.

כזכור, במכתב אותו כתב הגר"ד לנדו שהוקרא בכינוס במעונו של הגרי"ג אדלשטיין, נכתב: "אדרבה ככל שהזמנים מתארכים והננו נמצאים בנסיונות חדשים ומתחדשים מכל מיני כיוונים יש לדברים משנה תוקף והוראה ליתר תושי' עבורנו לעמידה בפרץ ללא כל רפיון שהוא. כל רצון להתחבר עם העולם החילוני, תרבותו, ערכיו, מושגיו, צורת חשיבתו, שאיפותיו לסוגיהן וגישתו לכל המתחדש, מיבנה שפת דיבורו וכתיבתו לכל גווניה, ובעקבות זה נוסדים מוסדות "חינוך" (במירכאות) לבנים ולבנות, ועוד תוכניות כיוב"ז. שאחת היא מטרתן להסיר ככל האפשר את החייץ שבינינו לבינם, הוא הוא הפתח לשאול תחתית".

"החוצות הפרועות שאיות הכחש וחמדת התועבות", ר"ל - ובל יספרנו לנו כל מיני סיפורים הקשורים למצבנו הקשה בתקופתנו איך לנווט את בעיות קיומנו היום-יומי בדרכים חדשות, כאלו וכאלו, שכולם אחת היא תוצאותם: הרס, הרס, והרס, ישמרנו השם. מצווה גדולה להתאזר ולעמוד בעוז- בישוב הדעת ובזהירות - נגד כל הדרכים האלו, לכל גווניהם ולכל מכווניהם. והשם יהי' בעזרנו", כתב הגר"ד לנדו.
התבדלות חינוך אקדמיה הרב דב לנדו הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד