ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרוש: "ההצהרה של טראמפ תעלה לנו ביוקר"

סגן השר פרוש הגיב הערב להצהרה ההיסטורית של הנשיא האמריקאי להכיר בירושלים כבירת ישראל, לדבריו של פרוש "עדיף בניה בחלקי יו"ש וירושלים שם משוועים לדיור, מאשר הכרזה שאין בה כל ממשות"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בעוד הפוליטיקאים הישראלים שיגרו ברכות להצהרה הדרמטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, על פיה, ארה"ב מכירה לראשונה באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל, סגן שר החינוך מאיר פרוש לא גילה התלהבות יתר ואף טען כי ההצהרה של הנשיא האמריקאי תעלה לנו ביוקר.

לדבריו של פרוש, "הצהרת טראמפ על הכרת ירושלים כבירת ישראל תעלה לנו ביוקר ובתכנית המדינית שיציג הוא יפגע בנו. עדיף בניה בחלקי יו"ש וירושלים שם משוועים לדיור, מאשר הכרזה שאין בה כל ממשות".

גם סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר הגיב ואמר כי "אני מברך על הכרת ארה"ב בירושלים. אך הייתי מעדיף אלף דירות לזוגות צעירים בירושלים על בנין אחד של השגרירות האמריקנית. אני מתפלל שההצהרה לא תעלה לנו בדם הפיגועים חלילה ו"שלא תעשינה ידי אויבנו תושיה".

נוסחאות דומות נשמעו לאחרונה מפיהם של חברי כנסת חרדים נוספים, שהתייחסו להעברת השגרירות האמריקאית מת"א לירושלים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בראיון לרדיו 'קול ברמה' כי "זה מיותר, אנחנו לא צריכים הסכמה של אומות העולם שירושלים חשובה. צריך לשמור את השבת בירושלים ואת קדושת הר הבית, זה חשוב יותר".

גם ח"כ אורי מקלב אמר לאחרונה בראיון לרדיו 'קול ברמה' כי "אני שומע את דוברי הימין מדברים על החשיבות הזו. לא הצלחתי להשתכנע", אמר מקלב ותהה, "מה זה ייתן? זה יבסס את מעמדה של ישראל או ירושלים? זה יביא את בית המקדש השלישי?". "המשמעות היא לנקב את כל הכרטיסייה שיש לנו מארה"ב".

מנגד, שר הפנים אריה דרעי הגיב הערב וצייץ בטוויטר: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". ה' יברך את אזרחי אמריקה ואת נשיאה".
מאיר פרוש ארצות הברית דונלד טראמפ ירושלים הכרזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד