י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו על ההכרזה: "זהו יום היסטורי" • צפו

בתגובה להכרזה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים" • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בתגובה להכרזה ההיסטורית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים.

"ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה. כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל. במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים ״לשנה הבאה בירושלים״. על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות בכו וחלמו על ציון.

"לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים. עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה.




"הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על החלטתך הצודקת והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהתחיל בהכנות לפתיחת השגרירות האמריקנית כאן.

"אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה"ב. ואני אומר לכם, הצהרתו של הנשיא טראמפ מסייעת לקידום השלום כי היא מחברת את כולם לקרקע המציאות. והאמת הפשוטה והמציאות היא זו - לא יהיה שלום בלי הכרה בירושלים כבירת ישראל.

"לכל שכנינו אני מבקש להבהיר: נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות.

"נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו. אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לך", אמר רה"מ נתניהו.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין אמר בתגובה להכרזה: "אני מברך על הודעתו של הנשיא דונלד טראמפ באשר להכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל וכן העברתה הצפויה של השגרירות האמריקאית לירושלים.

"אין מתנה יפה וראויה מזו במלאות 70 שנים להקמת מדינת ישראל. במשוך היובל, ובמלאת חמישים שנים לאיחודה של העיר הגיע הזמן להביא שלווה אל ירושלים ולהצמיח בבירת ישראל שעולים אליה לרגל מכל קצוות תבל, תקווה. לכל אחד ואחת יש עיר ושמה ירושלים. אלפי שנים נשא העם היהודי את עיניו לירושלים, התפלל אליה וחלם עליה. הכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת כל השגרירויות אליה היא ציון דרך מכונן בזכות העם היהודי על ארצו ובדרכנו אל השלום – שלום לכל תושבי ירושלים, והאזור כולו.

"לירושלים פנים רבות: היא עיר קדושה ומודרנית, המאפשרת חופש פולחן לכל הדתות. עיר של היסטוריה וחדשנות, מיקרוקוסמוס ליכולתנו לחיות יחד. ירושלים איננה, ולעולם לא תהיה מכשול עבור אלה החפצים בשלום. 'שאלו שלום ירושלים ישליו אוהביך. יהי שלום בחיילך שלווה בארמונתיך.' (תהילים קכ"ב)".

תגובות במערכת הפוליטית

יו"ר הכנסת ח"כ יואל יולי אדלשטיין אמר כי "ירושלים הייתה ותשאר בירתנו הנצחית, אבל עכשיו יש גם הכרה. אני ודאי מברך על הודאת נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, וקורא לכל המדינות שרואות את עצמן ידידות מדינת ישראל, ללכת בעקבות נשיא ארה"ב. אזרחי ישראל, עלינו להאמין בצדקת דרכנו ולא להבהל מאיומים".

שר החינוך נפתלי בנט הגיב ואמר: "הנשיא טראמפ, בשם אזרחי ישראל והעם היהודי, תודה!".

השר כחלון על הצהרת הנשיא טראמפ: "לפעמים גם המובן מאליו צריך להיאמר - ירושלים המאוחדת היא בירת ישראל. "במשך 3,000 שנה אבות אבותינו חלמו על ירושלים, התפללו על ירושלים וכיוונו לירושלים. הם כיוונו לירושלים מעיראק, מלוב, מרוסיה, מפולין. בכל תפוצות העולם שהיו יהודים - הם התפללו לירושלים."

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ: זהו יום היסטורי למדינת ישראל! אני מברך את נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ על החלטתו ההיסטורית ועל כך שהאיומים לא הרתיעו אותו. ההכרה של ארצות הברית הערב מבהירה לפלסטינים שהם חייבים להכיר בקיומה של ישראל וכי הגיע הזמן לנהל משא ומתן אמיתי".

השרה רגב: "שמו של הנשיא טראמפ נחקק היום לדורות באבני ירושלים והכותל. ההחלטה על מעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים היא החלטה שמעבירה את השיח הבינלאומי מהתעמולה הפלסטינית השקרית לאמת ולעובדות ההסטוריות. זו מתנה ראויה ונפלאה של העם האמריקאי לעם היהודי, למדינת ישראל ולירושלים שמציינת השנה יובל שנים לשחרורה ולאיחודה".

שר התיירות יריב לוין: ״אנחנו לא זקוקים לאישור משום גורם כדי לדעת את מה שנכתב עוד בתנ"ך- ירושלים היא בירתה הנצחית של ישראל. אך התוקף המדיני שהנשיא טראמפ העניק הערב באומץ וביושרה- מתקן את העוול ההיסטורי ומציב את האמת בפני אומות העולם כולן".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה ואמרה כי "טראמפ בדורו ככורש בדורו. אני מודה לנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה בלחצים בינלאומיים כבדים ועל ההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל. אני מקווה שבקרוב נראה את בית השגרירות החדש ניצב בבירה. הפלסטינים צריכים לדעת: חוקי המשחק השתנו. הספינה שינתה כיוון. אני ממליצה להם לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי איומי הטרור שלהם. ארצות הברית היא הידידה הגדולה של ישראל, וכעת גם עושה את הצעד הראשון שצריך היה להתבצע לפני 70 שנה".

שר הכלכלה אלי כהן אמר כי "100 שנים להצהרת בלפור והיום הצהרת טראמפ. הצהרה שתיכנס להיסטוריה של העם היהודי ולהכרה הבינלאומית- ירושלים בירתה הנצחית של מדינת ישראל המבטאת יותר מכל את הקשר שלנו לארץ ישראל".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר כי "ירושלים, בירת ישראל הנצחית, העיר שחוברה לה יחדיו, היא ליבה הפועם של מדינת ישראל ושל העם היהודי. היום לאחר 70 שנות עצמאות הכירה החשובה בידידותנו בהיותה של ירושלים בירת ישראל. גם השגרירות האמריקאית תוצב לבסוף בירושלים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בתגובה להכרזת טראמפ: "ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל היא הכרזה היסטורית שמעבירה מסר ברור לעולם כולו שארה"ב עומדת לצד העם היהודי, מדינת ישראל וירושלים. כמחווה וכביטוי לידידות האמיצה בין העם האמריקאי לעם ישראל החלטנו להאיר הערב בצבעי דגל ארה"ב וישראל את חומות העיר העתיקה. העיר העתיקה, הכותל והר הבית במרכזם מסמלים יותר מכל את עוצמת הקשר והחיבור ההיסטורי של העם היהודי לירושלים למעלה מ-3,000 שנה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".
בנימין נתניהו הכרזת טראמפ ירושלים תגובות שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד