ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מנהיגי העולם הערבי וארגוני הטרור נגד טראמפ: "יצית את הרי הגעש מתחת לרגלי הכיבוש"

מנהיגי העולם הערבי וארגוני הטרור זועמים על הכתרת ירושלים כבירת ישראל • אבו מאזן: "טראמפ החליט להתעלם מהקונצנזוס הבינלאומי. המקומות הקדושים ימרדו בכל ניסיון לשנות את הזהות שלה" • חמאס: "ההכרזה פתחה את שערי הגיהינום"

טראמפ ואבו מאזן, צילום: רויטרס ופלאש 90
טראמפ ואבו מאזן, צילום: רויטרס ופלאש 90



בעולם הערבי זועמים על הכרזתו של טראמפ מוקדם יותר הערב - בה הכתיר נשיא ארה"ב את ירושלים כבירת ישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב (רביעי) בתגובה להצהרותיו של טראמפ: "החלטת טראמפ תוביל למלחמות שלא יהיה להן סוף. הממשל האמריקני, בהחלטתו בעניין ירושלים, החליט להפר את כל ההחלטות הבינלאומיות ולהתעלם מהקונצנזוס הבינלאומי" אמר.

הוא הוסיף: "הצעדים המגונים האלה למעשה ממוטטים את כל המאמצים של תהליך השלום. ארה"ב למעשה הודיעה על נסיגתה מתפקידה כנותנת חסות למשא ומתן. הצעדים האלה תורמים לארגונים הקיצוניים שמעוניינים לגרור את האזור למלחמת דת. זה יוביל למלחמות שלא יהיה להן סוף. אנו מזהירים מפני כך כבר זמן רב".

"אמרנו במהלך הימים האחרונים בשיחות עם מדינות רבות כי הערבים יציגו עמדה מאוחדת בכל הנוגע לירושלים, וכולם תומכים בכינון שלום והקמת מדינת פלסטין בגבולות 67 שבירתה מזרח ירושלים לצד מדינת ישראל, לפי יוזמת השלום הערבית. במהלך השעה האחרונה ההנהגה הפלסטינית עוקבת אחר ההתפתחויות ומתייעצת עם ידידינו לגבי ההשלכות. על כולנו להגביר את המאמצים להביא לסיום הפילוג".

בהתייחסו למקומות הקדושים לאיסלאם אמר אבו מאזן: "כל המקומות הקדושים בירושלים למעשה ימרדו בכל ניסיון לשנות את הזהות שלה. ההחלטה של טראמפ הלילה לא תשנה את המציאות בעיר ירושלים. זו עיר פלסטינית, ערבית, איסלאמית, והיא הבירה של פלסטין הערבית".



בארגוני הטרור זועמים, צילום אילוסטציה: רחים חטיב, פלאש 90צילום: בארגוני הטרור זועמים, צילום אילוסטציה: רחים חטיב, פלאש 90
בארגוני הטרור זועמים, צילום אילוסטציה: רחים חטיב, פלאש 90


בתוך כך הודיעו הפלסטינים כי מחר יקיימו 'שביתת מסחר' כאות מחאה על הכרזתו של טראמפ.

נשיא לבנון מישל עון אמר בתגובה: "מאיימת על תהליך השלום ועל היציבות באזור".

דובר ממשלת ירדן אמר בהודעת התגובה של מדינתו: "אנו מתנגדים להחלטת טראמפ שתגביר את המתיחות ומנציחה את הכיבוש".

בהודעת חמאס שפורסמה מיד לאחר הכרזתו של טראמפ נאמר: "העברת השגרירות לאל-קודס הכבושה תפתח את שערי הגיהינום נגד האינטרסים של ארה"ב באזור ויצית את הרי הגעש מתחת לרגלי הכיבוש והאמריקאים".

בהודעתו הקצרה של דובר הג'יאד האיסלמי נאמר: "הכרזת טראמפ היא הכרזת מלחמה".
טראמפ הצהרה תגובות העולם הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד