י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעקבות ההכרזה הדרמטית: טורקיה מתחממת

בעקבות החלטתו של נשיא ארה"ב אמש כי ירושלים היא בירת ישראל, החלו מהומות בטורקיה במחאה על ההחלטה • משרד החוץ הטורקי: "אנו קוראים לוושינגטון לשקול את ההחלטה שוב"

מפגינים בטורקיה, צילום: רויטרס
מפגינים בטורקיה, צילום: רויטרס



מאות מפגינים הגיעו אמש (רביעי) לקונסוליה האמריקנית באיסטנבול, השתוללו והפגינו נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על רקע הודעתו כי יעביר את שגרירות ארה"ב בישראל - מתל אביב לירושלים.

המפגינים זרקו מטבעות וחפצים שונים על בנין הקונסוליה האמריקאית, כשהם מביעים את זעמם על ההודעה של טראמפ. המפגינים צעקו סיסמאות נגד נשיא ארה"ב. מפגינים נוספים נופפו בדגלי טורקיה במהלך הפגנה נוספת מחוץ למסגד פאטיח באיסטנבול .

המחאה במדינה באה על רקע הודעת הגינוי של משרד החוץ הטורקי שכינה את ההחלטה של טראמפ כ"בלתי אחראית" כלשונו. לדבריו, על וושינגטון לשקול מחדש את המהלך.

התגובה של משרד החוץ הטורקי: "אנו מגנים את ההצהרה הבלתי אחראית של הממשל האמריקני בהכרזה כי היא מכירה בירושלים כבירת ישראל, ואת ההחלטה על כך שארה"ב תעביר את שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים. אנו קוראים לממשל האמריקני לשקול מחדש את ההחלטה המוטעית הזו, שעשויה להוביל לתוצאות שליליות ביותר ולהימנע מהצעדים הלא-מחושבים שיפגעו בזהות הרב-תרבותית ובמעמד ההיסטורי של ירושלים".

כזכור, המנהיג הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר כי ההחלטה היא בבחינת התנערות ארה"ב מתפקידה כמגשרת במזרח התיכון, והוא מצהיר כי ירושלים היא "בירתה הנצחית של מדינת פלסטין".

בכיר בחמאס קרא למדינות ערביות "לנתק את הקשרים הכלכליים והמדיניים עם שגרירות ארה"ב ולגרש שגרירים אמריקאים כדי לפגוע בהחלטה".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס אמר, כי אין פתרון חלופי לפתרון שתי המדינות בין ישראל לפלסטינים וכי ירושלים היא סוגיית הסדר קבע שיש לפתור באמצעות שיחות ישירות.
טורקיה הכרזת טראמפ הפגנות בירת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד