י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון: שתי נשים חרדיות נעצרו בגרמניה בחשד לגניבה מחנות: "מצבן נורא"

סיפור קשה וסבוך: שתי הנשים הנשואות נמצאות במאסר • בן משפחה גולל ל'בחדרי' בדמעות את התלאות שהם עוברים בניסיון לסיים את הפרשה ועל מצבן של הנשים בכלא הגרמני: "הורידו להן את הפאות, אין להן אוכל כשר, הן במצב רוח ירוד ובטראומה"

חנות בגדים. צילום אילוסטרציה: pixabay
חנות בגדים. צילום אילוסטרציה: pixabay



פרסום ראשון: שתי נשים חרדיות מישראל נעצרו ביום שלישי בברלין בירת גרמניה, באשמת גניבה מחנות ומעצרן הוארך עד יום שני.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שתי הנשים אם ובתה, טסו יחד בקבוצה עם מספר נשים חרדיות לשופינג בגרמניה, באחת החנויות הם נחשדו בגניבה ומאז הם נעצרו ונאסרו בכלא בתנאים קשים מאוד.

אחד מבני המשפחה מישראל המטפל בפרשה, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים', "כי הנשים עוברות מסכת ייסורים קשה, מדובר בשתי נשים נשואות שלא עברו שום עבר פלילי ולא ברור מה קרה".

"הפעלנו את כולם. כל מי שיכולנו, הבעיה שהם לא קיבלו עורך דין מהסנגוריה הציבורית, הביאו להן מתורגמן ערבי ישראלי שהטעה והחתים אותן על טפסים מבלי שהבינו בצורה נכונה על מה הן חותמות. כל שלוחי חב"ד עמם שוחחנו אומרים שלא היה תקדים כזה - שמי שנתפס בגניבה נלקח למעצר. כל מי שעד היום נתפס בגניבה, קיבל קנס והרחקה מהחנות". מספר בן המשפחה ל'בחדרי'.

עוד הוא מגולל ומספר: "אחרי יומיים הם הועברו לכלא נשים, החרימו להן את הפאות שחבשו לראשן, אין להן אוכל כשר, עורך הדין הישראלי ששלחנו אליהם פגש אותן ודיווח לנו כי הן במצב רוח ירוד ובטראומה נוראית. אחת הנשים לא חשה בטוב והגיעה לבית המשפט בליווי רפואי".

"מדובר בהתנהגות שערורייתית. זו אנטישמיות לשמה מה שקורה שם" אומר בן המשפחה בדמעות ל'בחדרי חרדים'.

גם בקונסוליה הישראלית בגרמניה ניסו לעזור. הגישו ערר לביהמ"ש על המשך מעצרן, אך לעת עתה לא נראה האור בקצה המנהרה.

מי שנחלץ לטפל במקרה הסבוך, הוא רבה של ברלין הרב יהודה אליקים טייכטל, וכן שליח חב"ד הרב שמוליק סגל, שמטפל במקרה במסירות נפש.
גרמניה נשים חרדיות גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד