י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לאחר הכרה - ארה"ב מבקשת מישראל: "להוריד פרופיל"

שעות לאחר ההכרזה, בארה"ב לא נותנים לחגיגות לעלות על גדותיהן ומבקשים מישראל לרסן את התגובה • בתוך כך, 'רויטרס' מדווחת על כוננות גבוהה בנציגויות ארה"ב במזרח התיכון

טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל • צילום: פלאש 90
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל • צילום: פלאש 90



לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על כך שירושלים היא בירת ישראל, מבקשת ארה"ב בצעד חריג מישראל, להגיב באיפוק ולא לצאת בהצהרות מפוצצות, כדי להרגיע את העולם הערבי.

ארה"ב ביקשה מישראל במסמך רשמי, לא לצאת בהצהרות שיגרמו נזק לארה"ב, עקב החשש בארה"ב על פגיעה בדיפלומטים אמריקאיים ברחבי העולם המוסלמי.

"וושינגטון מצפה לתגובה חריפה מצידו של העולם הערבי, והיא לוקחת בחשבון את האיום הפוטנציאלי על המתקנים והאנשים האמריקניים" כך על פי מסמך שהנפיק משרד החוץ האמריקאי.

"בעוד אנו יודעים שתקבלו בברכה את הידיעה הזו, אנו מבקש מכם לרסן את תשובתכם הרשמית", נכתב במסמך של דיפלומטים בשגרירות ארה"ב בתל אביב.

"אנו מצפים להתנגדות לחדשות הללו במזרח התיכון וברחבי העולם, ואנו עדיין בודקים את ההשפעה שתהיה להחלטה זו על המתקנים והאנשים של ארה"ב", נכתב במסמך הדיפלומטים.

במסמך נוסף של מחלקת המדינה, שפורסם על ידי סוכנות הידיעות 'רויטרס', גם הוא ב-6 בדצמבר, (אתמול) נכתב כי הממשל הקים כוח משימה פנימי "כדי לעקוב אחר ההתפתחויות בעולם" בעקבות החלטת ארה"ב על ירושלים.

כמו כן, סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת על כוננות גבוהה בנציגויות ארה"ב במזרח התיכון.

מקור אמריקאי בכיר צוטט על ידי 'רויטרס' אומר כי "ההחלטה של טראמפ הפכה עשרות שנים של מדיניות אמריקאית על ידי הכרה בירושלים כבירת ישראל, והיא מסכנת את מאמצי השלום במזרח התיכון, ומרגיזה אנשים בארה"ב".
ארצות הברית ישראל ההכרזה ההיסטורית דונלד טראמפ העולם הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד