י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השר לשרותי דת בהולנד, בלגיה וצרפת • סיקור

בשבוע בו הכריז נשיא ארה"ב על ההכרה בירושלים כבירת ישראל שר הדתות אזולאי בשורה של מפגשים עם חברי פרלמנט מכלל מדינות אירופה השר דוד אזולאי, יצא למסע ביקורים בקהילות היהודיות בהולנד, בלגיה וצרפת

השר לשרותי דת בהולנד, בלגיה וצרפת • סיקור



התרגשות נרשמה בקרב הקהילות היהודיות במרכז אירופה, אליהן הגיע לביקור מיוחד השר לענייני דת, דוד אזולאי, שיצא למסע ביקורים בקהילות היהודיות בהולנד, בלגיה וצרפת. מסכת הביקורים התקיימה במסגרת פעילות 'מרכז רבני אירופה' שעמל במשך כלל ימות השנה לקיים קשר רציף בין מוסדות הדת בארץ לקהילות היהודיות בחו"ל.

מטרת ביקורו של השר הוא חיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות במדינות המצוינות, כאשר בכל מדינה אליה הגיע נפגש הרב עם הרבנים הראשיים, עם רבני ערים וראשי קהילות. 'מרכז רבני אירופה' שפועל כדי לחזק את הקשר בין גורמים העוסקים בכל קשור לפעילות דתית בארץ ישראל ראה בביקור זה חשיבות עצומה, שמטרת העל היא לחזק עוד יותר את הקשר בין משרד הדתות לראשי ורבני הקהילות בגולה.

את ביקורו פתח השר אזולאי באמסטרדם ובהאג, שם נפגש עם רבני הערים בליווי רבה הראשי של הולנד הג"ר בנימין יעקובס שהיה נרגש לקבל את פניו של השר וללוות אותו בפגישותיו החשובות. הג"ר יעקובס הפגיש את השר אזולאי עם קבוצה של נוצרים מקומיים שפועלים למען עם ישראל ומדינת ישראל, ויחד ביקרו הרב והשר במיזם המיוחד של אותה הקבוצה – מרכול שמציע למכירה עשרות מוצרי מזון שמיוצרים בישראל, תוך מתן דגש על תוצרת מההתנחלויות.

השר התרגש מהיוזמה, וחברי הקבוצה סיפרו לו שהם הקימו את המרכול כתגובת נגד לפעילות ארגון BDS שפועל להשמיץ ולהחרים את ישראל ברחבי העולם. הרב יעקובס סיפר גם כן כי חברי הקבוצה מסייעים רבות לקהילות היהודיות באוקראינה, שמתמודדים בשנים האחרונות עם מציאות של מלחמה. חברי הקבוצה שלחו סלי מזון לרבנים המקומיים ולבני הקהילות בערים רבות באוקראינה, וגם סיוע כספי ותמיכה בתגבור אנשי האבטחה ששומרים על מוסדות הקהילות היהודיות במדינה המזרח-אירופית.

לאחר הפגישה ביקר השר אזולאי בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם, שם התקבל על ידי הנהלת הקהילה. הרב שוחח עם הרבנים המקומיים, ושמע סיפורים שריגשו אותו במיוחד. אחד הרבנים סיפר שהוא נוהג לקחת את ביתו הקטנה, אחת לשבוע לגן ילדים יהודי באנטוורפן – מרחק של שעתיים וחצי נסיעה מאמסטרדם – כדי שתוכל לשהות ולו לשעות ספורות עם ילדים יהודיים. רב נוסף סיפר שהוא לוקח את בנו בן השבע, שלוש פעמים בשבוע, לת"ת בבלגיה, גם כן כדי שיוכל לספוג ערכים יהודיים. השר התרגש מאד ממסירות הנפש של הרבנים המקומיים והביע את הערכתו ותמיכתו בפועלם.

מהולנד יצא השר אזולאי לבריסל, שם נפגש עם חברי פרלמנט אירופי מכלל מדינות אירופה. השר דיבר עם הנציגים הבכירים והבהיר כי הם מחויבים לפעול למען חופש דת במדינותיהם, ולאפשר ליהודי לחיות חיים יהודיים בכל מקום ברחבי אירופה. בהמשך ביקר השר בבית הספר 'גננו' בבריסל בו לומדים כשמונה מאות ילדים יהודיים.

בהמשך ביקר השר בקהילות היהודיות באנטוורפן ואת ביקורו חתם בפריז, שם נפגש עם רבני העיר, עם ראשי הקהילות וביקר במספר קהילות ספרדיות בבירה הצרפתית.

"הקשר בין הקהילות היהודיות למשרד הדתות חשוב במיוחד", אמר מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', הרב מנחם מרגולין, "הקהילות צריכות את החיבור הזה, את הקשר לארץ ישראל ולגורמים המרכזיים שפועלים למען היהדות בארץ".

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג ציין: "בביקורו זכה השר אזולאי לעקוב מקרוב אחרי פעילות הקהילות השונות במדינות בהן ביקר, ואני תקווה שהקשר עם ראשי הקהילות שהתעצם במהלך הביקור, ימשיך בעתיד, למען כלל ישראל, בארץ ובעולם".































דוד אזולאי מרכז רבני אירופה צרפת בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד