י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גדי נכנס מני יוצא: האיש שיפקד על התיקים הכבדים במשטרה

"אל תדאג, גם אתה תחטוף ביקורות יומיומיות" אמר המפכ"ל אלשיך לניצב גדי סיסו הנכנס לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה • המפכ"ל גם עקץ את הטוענים להדלפות מחקירות נתניהו וביטן: "ומקורבים מטעם עצמם שהם בעלי עניין, ימשיכו לפטפט עצמם לדעת ולעולם, המשטרה היא זו אשר תואשם בהדלפות"

גדי סיסו (במרכז)
גדי סיסו (במרכז)



בטקס שהתקיים אמש (רביעי) במכללה הלאומית לשוטרים החליף ניצב גדי סיסו את ניצב מני יצחקי שכיהן בתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין מאז 2013.

בטרם חילופי התפקידים, העניקו דרגות ניצב לראש האגף הנכנס במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, סגל הפיקוד הבכיר ובני המשפחה. במהלך הטקס ברך המפכ"ל את ניצב סיסו לרגל הענקת הדרגה והמינוי, ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש לנוכח האתגרים הרבים העומדים בפניו.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר לניצב גדי סיסו "אל תדאג, גם אתה תחטוף ביקורות יומיומיות" ואמר כי המשטרה תמשיך להתמודד עם הביקורת. אלשיך התייחס לביקורת על ההדלפות מהמשטרה ובעיקר לתיק דוד ביטן ועיריית ראשון לציון "סנגורים ימשיכו לעשות יחסי ציבור לעצמם, לא פעם על חשבון הגנת לקוחותיהם, מקורבים ומקורבים מטעם עצמם שהם בעלי עניין, ימשיכו לפטפט עצמם לדעת ולעולם, המשטרה היא זו אשר תואשם בהדלפות". אלשיף הוסיף ואמר "לכל מי שבוחר לנגח אותנו על הדלפות לכאורה, נסביר בקור רוח שאין עוד שום ארגון בקרב גורמי אכיפה ובכלל, שנקט ולו 5% מהצעדים שנקטנו, כדי להגיע לאן שהגענו".

לר' אח"מ הנכנס, ניצב גדי סיסו, אמר המפכ"ל: "לא קל להיכנס לתפקיד בעידן של סערה, אולם במשטרה אין רגע דל. בכל רגע נתון היא נוגעת בעצבים החשופים של החברה הישראלית ולכן אנו נדרשים לקצין כמוך: 'מענטש'".

ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין היוצא, דיבר על יחידות להב 433 "אנו מנהלים חקירות רגישות ביותר ללא לחצים ישירים, ללא התערבות, ללא מורא, ללא חשש. מערך שומרי הסף חזק. אנו כחברה נדרשים לזהירות גם שאנו חשים שיש רצף של מעצרים, חשיפות ופרשיות מתוקשרות אסור להגיע להכללות ויצירת מלל לא אחראי שמכתים אותנו כמדינה וכחברה".

ניצב גדי סיסו, שנכנס לתפקיד אמר "יש עוד מי שבוחן את עמידתנו האיתנה ישנה חשיבות רבה כי, בעת הזו נמשיך לעשות את עבודתנו ללא חשש ומורא, במיוחד בזירה הרגישה בה אנו פועלים ובתאום מלא עם שותפינו".

‏היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט הזכיר למני יצחקי שהוא עדיין לא עוזב סופית עד שיסיים את "המשימה החשובה שהתחלת בה", חקירות נתניהו? יצחקי הפורש אמור עוד לסיים מספר חקירות ותיקים ורק אז יפרוש מהמשטרה.

המשנה לפרקליטות המדינה, נורית ליטמן, הקריאה את הנאום של שי ניתן שחש בכאבים בגבו ‏והתייחסה לטענות כי החקירות נגד דוד ביטן מתוזמנת והגדירה זאת כ'תיאוריית קונספירציה'. "המועד נקבע לפני שבועות, בטרם נקבע מועד להצבעה" על חוק ההמלצות.

תת ניצב גדי סיסו, בן 55, נשוי ואב ל-3, הועלה לדרגת ניצב ומונה לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל.

בתפקידו האחרון כיהן ניצב סיסו כסגן ראש אגף חקירות ומודיעין. במהלך שירותו מילא שורה של תפקידים בכירים בליבת העשייה בארגון, בהם: ראש יאחב"ל, ראש מחלקת סיגינט בחטיבת המודיעין.

צילום: דוברות המשטרה













רוני אלשיך משטרת ישראל להב 433 ניצב גדי סיסו מני יצחקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד