י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מול מצלמה ושוטרים: מוסלמי השתולל וניפץ חלונות במסעדת 'גלאט כושר' באמסטרדם

על רקע הכרזתו של טראמפ אמש, חשש מהתעוררות גל אנטישמי בעולם: פלסטיני שבר חלון של מסעדה כשרה באמסטרדם כשכל אותה עת שוטרים עומדים לידו • משטרת אמסטרדם: החשוד רוסס בגז פלפל, ומתגורר בהולנד. החקירה נמשכת" • צפו בתיעוד

החלון של המסעדה. קרדיט: צילום מסך אתר AT5
החלון של המסעדה. קרדיט: צילום מסך אתר AT5



עלי פי דיווח באתר מקומי באמסטרדם, היום בשעה 11:00 בבוקר שעון מקומי, מוסלמי עם דגל פלסטין בידו - ניפץ חלון של מסעדה יהודית באמסטלבנסוווג שבאמסטרדם. עד ראיה סיפר כי "המוסלמי צעק אללה וואכבר תוך כדי ניפוץ השמשה", שוטרים שהוזעקו למקום הכניעו אותו.

על רקע הכרזתו של טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל, במזרח התיכון תוססים והפלסטינים קוראים לצאת לפיגועי נקם.

בנו של בעל המסעדה מתאר את הפעולה כהתקפה, ואומר כי "כולם מפוחדים מזה המקרה אירע שעה אחת לפני הפתיחה של המסעדה".

בתיעוד הווידאו המצורף נראה כי האירוע היה מתוכנן, כשעוד קודם לניפוץ שמשות המסעדה עם השלט היהודי הגדול המכריז על כך שהיא יהודייה "גלאט כושר" - מתעמת המוסלמי, העטוף בכאפייה עם עוברי אורח מקומיים. כששני שוטרים מתקרבים לכיוונו, הוא פונה אל החנות ומתחיל את מסע ההשתוללות.

עם המקלות בידיו הוא מתפרץ בחמת זעם, מנפץ חלונות ראווה ואת דלת המסעדה. בעת שהוא מתפרץ פנימה, השוטר מתקרב אליו, אך עדיין שומר מרחק. התוקף יוצא עם דגל ישראל מתוך החנות ואז מסתערים עליו השוטרים ומנטרלים אותו.

משטרת אמסטרדם דיווחה בחשבון הטוויטר שלה: "אדם עם מחבט מעץ ניפץ חלון של מסעדה, בזמן ששוטרים בלבוש אזרחי ניסו להרגיע אותו כשניסו להיכנס איתו לשיחה, האיש עם המקל הכה, ניפץ את החלון ונעצר. החשוד, בן 29 תושב הולנד רוסס על ידי גז פלפל, והחקירה הפלילית נמצאת בעיצומה".



אנטישמיות הצהרת טראמפ מסעדה אמסטרדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד