י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האזרח שהשתלט על המחבל: "קפצתי והפלתי אותו"

יוסף בן אמו, האזרח שהשתלט עכל המחבל בפיגוע הדקירה היום בתחנה המרכזית בירושלים נפגש עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה והשוטרים שהשתלטו על המחבל

מהפגישה, צילום דוברות המשטרה
מהפגישה, צילום דוברות המשטרה



מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב יורם הלוי נפגש שעות לאחר הפיגוע עם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, עם האזרח שהשתלט על המחבל והשוטרים שהיו במקום.

האזרח, יוסף בן אמו אמר בפגישה "בשלב ראשון חשבתי שמדובר בקטטה. שהבנתי שזה מחבל ישר קפצתי והפלתי אותו. אני רוצה לומר כל הכבוד לשוטרים, עשה לי אישית ממש טוב בלב שהשוטרים הגיעו תוך שניות. יש בירושלים שוטרים לתפארת".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי אמר: "יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסיה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמיתי, הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים. כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים. והמאבטח הגיב תוך שניה, רץ ותפס המחבל, אחריו מגיע אזרח, ושניה אחרי זה מגיעים השוטרים" אמר.

והוסיף "בסה"כ יש פה סוג של מנגנון שכל מרכיב בו הנו חלק ממערך הביטחון, כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר "זה המקום להגיד לכם 'שאפו', החתירה למגע, זה המפתח, להיות עירני. ראית משהו ורצת, עירנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות".

השוטרים שהשתלטו על המחבל אמרו: "בלי לחשוב פעמיים, תוך דקה הגענו לתחנה המרכזית והבחנו בפצוע ובמחבל, ומיד רצנו כדי להפסיק את העבירה, וידאנו שאין עליו כלי תקיפה ועצרנו אותו".

פיגוע מחבל ירושלים תחנה מרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד