י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גפני הציע 'דיל' לאחמד טיבי: חוק המרכולים תמורת חוק המואזין

הח"כים החרדים ממשיכים במאמציהם לגייס רוב לחוק המרכולים • 'בחדרי' חושף כי גפני הציע לטיבי 'דיל': החרדים לא יתמכו בחוק המואזין, ובתמורה הערבים לא יתנגדו לחוק המרכולים. ברשימה המשותפת מכחישים • וגם - מה אמר ליצמן לאיימן עודה, ומה יהיה על שמחת בית ויז'ניץ? • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: תומר נאומבורג פלאש 90
צילום: תומר נאומבורג פלאש 90



פרסום ראשון: שעות ספורות לפני שחוק המרכולים יעלה להצבעה במליאה, "בחדרי חרדים" חושף כי בישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה היום עלתה על השולחן האופציה לסגור 'דיל' עם הרשימה המשותפת, על פי 'הדיל': הח"כים החרדים לא יתמכו בהמשך בחוק המואזין שעבר רק בקריאה טרומית, ובתמורה הח"כים הערבים יתמכו הערב או שלא יתנגדו לחוק המרכולים.

ח"כ גפני סיפר בישיבת הסיעה כי כבר שוחח עם ח"כ אחמד טיבי בסוגיה וה'דיל' עלה כאופציה ביניהם. לדברי גפני, טיבי צריך לחזור אליו עם תשובות.

כזכור, הרשימה המשותפת הכריזה בתחילת השבוע כי כל חבריה יצביעו נגד חוק המרכולים, טיבי נימק ואמר: "נצביע נגד חוק המרכולים משתי סיבות: הצבעה אופוזיציונית מובהקת כדי לא לתת חבל הצלה לקואליציה שאנו מעוניינים להפיל. שנית, בגלל תמיכת הסיעות החרדיות אז בעד חוק המואזין, אז פניתי להם כי זה ציפור הנפש והתרענו כי לכל שבת יש מוצ"ש. ועכשיו מוצ"ש הגיע".

כעת, לאחר הצעתו של גפני, טיבי וחברי סיעתו שוקלים את הדברים וכאמור הם אמורים להחזיר תשובה ל'יהדות התורה'.

אחמד דראושה דוברו של ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "לא מוכרות לנו הצעות כאלה. אין שחר לדברים".

בנוסף, נודע ל"בחדרי חרדים" כי בישיבת הסיעה סיפר ליצמן כי הוא מנהל מגעים מול ח"כ יהודה גליק, שאיים לא להצביע בעקבות דחיית הצעת החוק שגובשה על ידו בנושא העישון. ליצמן סיפר עוד כי הוא שוחח עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, "אמרתי לו, שאם חוק המרכולים לא יעבור היום – לא אהיה סגן שר הבריאות".

יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס סיפר מצדו בישיבת הסיעה כי יש לו הערב שמחת בר מצווה לנכד האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) וכי הוא מקווה שלמרות חוק המרכולים – הוא יכול להגיע ולהשתתף בשמחה.

קודם לכן היום, שר הביטחון אביגדור ליברמן שב והכריז כי חברי סיעתו יתנגדו לחוק המרכולים. בנוסף, ליברמן התרברר וכתב: "אני בעד מסורת ישראל, אני בעד ערכים יהודיים ואני מתנגד בתוקף לכפייה דתית. כמו רוב אזרחי ישראל אני עושה קידוש בערב שבת ובשבת בבוקר נכנס לרכב ונוסע לטייל או לשחק טניס. בעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור!".
חוק המרכולים אחמד טיבי משה גפני חוק המואזין דיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד