ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

קידום אתרים אורגני בגוגל

מהו תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל וכיצד הוא יכול לסייע לכם לבסס את מעמדכם העסקי במרחבי הרשת • כל מה שצריך לדעת על הליכי קידום אתרים אורגני בגוגל

קרדיט: אקסטרה דיגיטל
קרדיט: אקסטרה דיגיטל צילום: אקסטרה דיגיטל

 


"אם אתה לא שם אתה לא באמת קיים", הוא אומנם משפט שלא נכתב על מנוע החיפוש של גוגל, אך הוא בהחלט משקף את רוח הדברים בימינו.

מדי יום מתבצעות ברחבי העולם יותר ממיליארד שאילתות חיפוש בגוגל, כאשר יותר ממיליון שרתי-אירוח ברחבי העולם מפעילים את מנוע החיפוש הגדול, המוביל והחשוב ביותר ברשת: האתר הרשמי של גוגל נמצא באופן קבוע בראש רשימת האתרים הנפצים ביותר באינטרנט. במקביל למנוע החיפוש, חברת גוגל מפעילה מוצרים ושירותים שונים ברשת האינטרנט, כאשר עיקר הכנסותיה מגיעות דרך שירותי הפרסום הידועים בשם ADWORDS. מוצר פרסומי זה מופיע כיום בראש או בתחתית עמוד החיפוש בגוגל והוא מאפשר לכל מפרסם להציג בפני הגולשים מודעות פרסום טקסטואליות שהחיוב בגינן מתבצע בשני אופנים, הראשון, תשלום לפי קליק (PPC) במסגרתו המפרסם מחויב בהתאם למספר הקליקים על גבי המודעה ובהתאם לתעריפי מילות החיפוש הרלוונטיות לו בהן תופיע המודעה. המסלול השני לתשלום מתבצע במסגרת תשלום קבוע לכל אלף הופעות.

 

קידום ממומן מול קידום אורגני בגוגל
פרסום באמצעות גוגל אדוורדס מיושם באמצעות קמפיינים ממומנים בגוגל בהם מפעיל הקמפיין נדרש לשלם ישירות לגוגל. דרך נוספת לקידום האתר בגוגל מכונה קידום אורגני (SEO) והיא מבוססת על פעולות וטכניקות שונות המיושמות על ידי חברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית המתמחה בנושא.

מטרות הקידום האורגני הן להוביל את האתר המקודם לדף החיפוש הראשון בגוגל (בהתאם למילות החיפוש הרלוונטיות המוגדות לצורך כך) ולבסס את מעמדו של האתר כאתר בעל ערף מוסף לגולשים ובכך להבטיח לעצמו מיקומים מועדפים בתוצאות החיפוש השונות.

 

קידום אורגני בגוגל – יתרונות מול חסרונות
קידום אתרים אורגני בגוגל הינו הליך מקצועי החייב להיעשות על ידי חברות קידום מקצועיות ובעלת ניסיון מוכח בהובלת מהלכי קידום אורגני בגוגל. יתרונותיו של הליך הקידום האורגני נובעים בין היתר מהיקף הפעולות המיושמות "מאחורי הקלעים" של האתר על מנת להוביל אותו למיקומם מועדפים בדף החיפוש הראשי של גוגל (עמוד החיפוש ה-1) תחת כל מילת חיפוש או ביטוי חיפוש הנדרש על ידי קהל הגולשים.

פעולות אלו כוללות בין היתר: עריכת מחקר מקיף בנוגע למילות חיפוש וביטויי מפתח בתחום עיסוקו של האתר, שדרוג תכני האתר ונראות האתר, אופטימיזציה לקוד האתר והתאמתו לצרכי הקידום השונים הנקבעים על ידי האלגוריתמים של גוגל, אפיון האתר למטרות קידומו, הצבת קישורים נכנסים לאתר באתרים שונים ברשת ופעולות נוספות המיושמות על ידי חברת הקידום למטרות קידום האתר על הצד היעיל, הבטוח והמהיר ביותר. יחד עם זאת חשוב לציין שביצוע פעולות קידום אורגני בגוגל אשר אינן מיושמות בהתאם אותם מתירה גוגל לצרכי ביצוע פעולת הקידום, עלול להוביל להרחקת האתר ממנוע החיפוש, ולכן קיימת חשיבות רבה לבחירת זהות חברת הקידום המבצעת עבורם את העבודה.

 

כיצד לבחור חברת קידום אתרים למטרות קידום אורגני בגוגל?
מהפסקה הקודמת ניתן להבין את חשיבותה של חברת הקידום בהליך הקידום האורגני בגוגל, ולצורך בחירתה אנו ממליצים לכל אחד ואחת מבעלי האתרים שביניכם, להתייחס למספר פרמטרים מרכזיים במסגרת הליך הבחירה:

1. בדקו מהו הניסיון המקצועי העומד לרשות החברה בכל הנוגע לניהול הליכי קידום אורגני בגוגל.

2. בדקו מהו היקף הפעולות המיושמות על ידי החברה במסגרת הליך הקידום.

3. בדקו את המיקומים של לקוחות החברה הנוכחיים במנוע החיפוש.

4. בדקו את טיב שירותי החברה בכל הנוגע לעולמות התוכן באתר ושדרוג נראות האתר.

כמו כן, מומלץ לבחון את זמינות החברה בכל הנוגע למתן שירות מקצועי, מקיף ודינמי לאורך כל תקופת ההתקשרות ביניכם. ברוב המקרים, תקופת ההתקשרות הממוצעת להליך קידום אורגני בגוגל נעה בין שלושה לשישה חודשי פעילות במהלכם האתר המקודם יגיע למיקומים מועדפים בגוגל תחת מילות החיפוש וביטויי החיפוש הרלוונטיים לתחום עיסוקו של האתר.

חשוב שתדעו: חברת קידום מקצועית ומובילה פועלת בהתאם לכל השינויים הדינמיים אותם מבצעים האלגוריתמים של גוגל למטרות אפיון אתרים בעלי ערך מוסף לקהל הגולשים.

 

קידום אורגני בגוגל - מה צופן לנו העתיד הקרוב?
דף חיפוש בגוגל המופיע לאחר כל שאילתת חיפוש על ידי הגולש/ת, מציג בממוצע בין 15 ל-18 אתרים שונים, כאשר 4-6 מתוכם הינם אתרים המקודמים באמצעות גוגל אדוורדס. במהלך שנת 2016, גוגל שינתה את מיקומם של מודעות האדוורדס ובמקומם שאילו יופיעו בצידו הימני של הדף (במנוע החיפוש הישראלי של גוגל) מועדות הפרסום של אדוורדס מופיעות כיום בראש ובתחתית דף הגלילה.

שינוי זה לווה גם בלא מעט שינויים אותם הגדירה גוגל למטרות הופעתם של אתרים שאינם מפרסמים באמצעות גוגל אדוורדס בדפי החיפוש השונים, כאשר בין יתר השינויים הושם דגש נרחב על איכות עולם התוכן של האתר המוצג והערך המוסף אותו מעניק האתר לגולשים אשר ביצעו שאילתת חיפוש בתחומים הרלוונטיים לתחום עיסוקו של האתר.

כפועל יוצא מכך, חברות הקידום המובילות והמנוסות ביותר, שמות דגש נרחב יותר מבעבר על איכויות התכנים המופיעים בכל אחד מדפי האינטרנט של האתר המוקדם ובמידת הצורך פועלות לשדרוג עולמות התוכן באתר ונראות האתר בהיבט העיצובי כשלב מקדים לפעולות הקידום האורגני בגוגל.

כמו כן, במהלך השנתיים האחרונות גוגל משלבת יותר ויותר מוצרים שונים המסייעים ללקוחותיה השונים (אתרים המפרסמים במערכת ה-אדוורדס), לקדם בצורה יעילה יותר את אתריהם. כיום, הליכי הקידום האורגני משלבים בתוכם בין היתר פעולות קידום ממומן לצד הטמעת פיצ'רים שונים אותם מציעה גוגל למטרות איתור בית העסק והצגתו בקרב קהל גולשים הממוקם באזור בית העסק מבלי שהוא ציין את המיקום הגיאוגרפי המועדף עליו בשאילתת החיפוש.

גוגל חיפוש קידום ממומן קידום אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד