י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון • ה'דיל' החדש עם ש"ס: ביטול הערר של אזולאי

הדיל עם ש"ס נחשף - הצעת המחליטים שקובעת כי אחוז הנקלטים לשירות המדינה מקרב החרדים לא יפחת מ-7 אחוזים מקרב כלל העובדים – אושרה בממשלה רק לאחר שהשר יריב לוין דרש שש"ס תסיר את הערר שהגישה על שני חוקים של 'ישראל ביתנו' • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: ה'דיל' עם ש"ס נחשף. הצעת המחליטים שקובעת כי אחוז הנקלטים לשירות המדינה מקרב החרדים לא יפחת מ-7 אחוזים מקרב כלל העובדים – אושרה בממשלה רק לאחר שהשר יריב לוין דרש שש"ס תסיר את הערר שהגישה על שני חוקים של 'ישראל ביתנו', כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול בבוקר, הגיש שר הפנים אריה דרעי – השר החרדי היחיד בימים אלו השותף לישיבות הממשלה - את הצעת המחליטים שנחשפה בשבוע שעבר ב"בחדרי חרדים", על פיה, אחוז הנקלטים לשירות המדינה מקרב בני האוכלוסייה החרדית לא יפחת מ-7 אחוזים מקרב העובדים שייקלטו לשירות המדינה, וזאת במהלך 3 השנים הקרובות.

כאמור, השר לוין התנגד להצעת המחליטים וטען כי יש להתנות אותה בכך שהשר דוד אזולאי יסיר את הערר שהגיש על שני הצעות חוקים של 'ישראל ביתנו' שאושרו בוועדת השרים לענייני חקיקה, שמבקשות להעניק העדפה מתקנת בקבלה לעבודה בשירות המדינה למי שסיים שירות סדיר בצה"ל או שירות אזרחי.

על פי מידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", בעקבות דרישתו של לוין, אזולאי צפוי להסיר את הערר על חוקי 'ישראל ביתנו' וזאת כאמור בתמורה לאישור הצעת המחליטים אתמול בישיבת הממשלה.

יודגש, כי דרעי הסכים לבטל את הערר שהגיש אזולאי, רק לאחר שהוא נתקל בהתנגדות עזה להצעת המחליטים, הן מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו והן מצד רוב שרי הממשלה שביקשו להעניק עדיפות לחרדים יוצאי צבא. דרעי התעקש ולבסוף התפשר לבטל את הערר של אזולאי.

כזכור, הצעת המחליטים נחשפה בשבוע שעבר ב"בחדרי חרדים", והיא באה כתוצאה מפעילות רבה של ח"כי 'דגל התורה' אשר העבירו לפני למעלה משנה, בקריאה שניה ושלישית, את הצעת חוק העדפה מתקנת לחרדים.

כפי שעלה בתחקיר "בחדרי חרדים", הצעת החוק לא יושמה במציאות זאת בשל העדר תקנון המסדיר את החוק בפועל. בשל כך, דרשו ח"כי 'דגל התורה' שהממשלה תציב יעד מינימלי לייעוד משרות ממשלתיות לחרדים, בעקבות כך הממשלה כאמור אישרה את הצעת המחליטים שקבעה כי לפחות 7% מכלל המשרות – ישוריינו לבני המגזר החרדי. בעקבות כך, ח"כ יעקב אשר דרש לקיים דיון דחוף שדבר קיומו העלה את הנושא לסדר היום.

אתמול אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה לאישור התקנות בדבר ייצוג הולם של הציבור החרדי בשירות המדינה כי "מדובר בתקנות מתבקשות שיובילו ליישום החוק שחוקקנו לאחרונה בנושא העדפה מתקנת לציבור החרדי".

לדברי גפני, "לאורך כל השנים לחמנו לאישור החוק הזה וכעת לאחר שלשמחתנו החוק אושר, הממשלה אישרה הבוקר את התקנות שיובילו ליישום החוק החשוב בפועל, כך שיתאפשר לחרדים רבים שמחפשים עבודה, סיכוי למצוא זאת בצורה ראויה".

ח"כ אורי מקלב אמר כי "הממשלה קיבלה היום החלטה חשובה, החלטה זו מתקבלת לאחר מאמצים ופעילות ענפה של יוזם חוק 'ייצוג הולם' והנציגות החרדית כדי להביא סוף לאפליה".

מקלב הוסיף כי "מהיום עובד או עובדת חרדים כבר לא יהיו בתחתית הרשימה, פעולה זו מצטרפת לשורה ארוכה של פעולות מול נציבות המדינה להפסקת הקיפוח ולאפשר לעובדים חרדים לקבל את הזכויות המגיעות להם ואת חלקם היחסי בין עובדי המדינה והמגזר הציבורי".

ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה כי "אנו נמשיך להילחם על כך שאף אחד מקרב ציבור זה לא יפסל לתפקיד במגזר הציבורי בגלל היותם חרדים, כ"כ אנו פועלים לשנות את הדרישות לתואר במקומות שהדרישה לא רלוונטית ורק מהווה חסם לכניסת חרדים, אנו עדים לא פעם להחלטות שמקבלים פקידים על פי השקפת עולמם כך שלשילוב בשירות הציבורי ובדירקטוריונים יש השלכות חשובות על הציבור החרדי".
אריה דרעי העדפה מתקנת לחרדים יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד