י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו • הדרמה שנחשפה ב'בחדרי': 'יהדות התורה' הפרה את המשמעת הקואליציונית

דרמה נרשמה היום במליאת הכנסת: ח"כי 'יהדות התורה' הפרו את המשמעת הקואליציונית ולא הצביעו בעד הצעות החוק המבקשות לקבוע כי תנתן עדיפות בקבלה לעבודה בשירות המדינה לאלו שסיימו שירות צבאי בצה"ל • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", דרמה נרשמה היום במליאת הכנסת; ח"כי 'יהדות התורה' הפרו את המשמעת הקואליציונית ולא הצביעו בעד הצעות חוק של מוטי יוגב וחמד עמאר, המבקשות לקבוע כי תנתן עדיפות בקבלה לעבודה בשירות המדינה לאלו שסיימו שירות צבאי בצה"ל.

למרות שההצעות נתמכו על ידי הממשלה, ח"כי 'יהדות התורה' נותרו באולם המליאה אך לא הצביעו כלל, מנגד ח"כי ש"ס עשו כרצונם, אחדים הצביעו בעד ואחרים לא הצביעו.

כזכור, ש"ס הגישה על הצעות החוק הללו ערר, אולם כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" היא הסירה את הערר כחלק מ'דיל' עם השר יריב לוין שהסיר את התנגדותו מהצעת המחליטים שקבעה רף מינימלי של 7% לשילוב חרדים במשרות הממשלתיות.



למרות העדר אצבעותם של החרדים, לאחר דיון סוער, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעות החוק של יוגב ועמאר, לאחר שיוגב הצהיר מעל בימת הכנסת כי החוק לא יקודם ללא אישורן של המפלגות החרדיות. 67 תמכו 17 התנגדו וההצעות יועברו לוועדת חוקה.

לאחר ההצבעה זעמו הח"כים הערבים על ח"כי המחנה הציוני שחלקם הצביעו בעד החוק, "אל תדברו יותר בעד זכויות אדם", זעקו הערבים.

יצוין, כי קודם לכן הח"כים משה גפני ויעקב אשר שוחחו עם ח"כים מהאופוזיציה וביקשו שלא יצביעו נגד, כדי שהצעות החוק לא ייפלו ותהיה מפלה לקואליציה.
משה גפני יעקב אשר יהדות התורה הצעת חוק אפליה מתקנת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד