י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החלטתם ללמוד מקצוע? הנה כמה עצות בדרך ללימודים

כולנו מעוניינים לעסוק במקצוע מעניין, מספק ומתגמל היטב • מגוון המקצועות ותוכניות הלימודים המגוונות הקיימים היום, עלולים לבלבל מאד. לכן, חשוב להקדיש מחשבה והכנה לקראת קבלת החלטה כה חשובה

לימודים אילוסטרציה, צילום שאטרסטוק
לימודים אילוסטרציה, צילום שאטרסטוק



על מנת לוודא שהמקצוע אותו אתם מעוניינים ללמוד אכן מתאים לכם כדאי שתבדקו עם עצמכם את הדברים הבאים:

ראשית, לכל אחד, כבר מגיל צעיר מאד, יש חלום, רצון או שאיפה בקשר לעתיד. היזכרו מה חלמתם להיות כשהייתם קטנים ושאלו את עצמכם האם החלום נשאר כשהיה, האם הוא השתנה ומה בעצם הרצון והשאיפה הפנימית שלכם היום, במקום בו אתם נמצאים.

אחרי שהגעתם לתשובה הפנימית שלכם, זה הזמן לברר אילו תכונות נדרשות כדי להצליח במקצוע שמעניין אתכם. מאחר שבכל תחום עיסוק נדרשות תכונות ספציפיות, זה הזמן לשאול את עצמכם האם יש לכם את תכונות האופי הנדרשות, או האם אתם רואים את עצמכם רוכשים את המיומנויות הנדרשות. אם התשובה היא חיובית, זה הזמן לעבור לשלב הבא:

גשו לאנשים העוסקים בתחום בו אתם מתעניינים ושמעו מהם את כל המידע מהשטח: מצב המקצוע בשוק, אופי העבודה, תנאי העסקה וכו'. אחרי שאספתם את כל המידע, הגיע הזמן להתקדם.

גשו למוסדות או מכללות שמלמדות את המקצוע המבוקש ובררו את כל הפרטים החשובים: רמה מקצועית, טיב הוראת המרצים, מלגות, מערך סיוע פנימי של המוסד להצלחת הסטודנטים ועוד.

טיפ נוסף חשוב שיכול להוות מדד למקום לימודים מוצלח ואיכותי הוא בדיקת מצב הבוגרים של מקום הלימודים בשוק התעסוקה. מקום טוב, מגדל בוגרים איכותיים שמצליחים להגיע רחוק.

בחסות היחידה להכוון וניהול קריירה של הקריה האקדמית אונו.
הקריה האקדמית אונו לימודים אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד