י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קול ברמה VS קול חי: "הפרה פרועה"

המתיחות בין תחנת הרדיו 'קול ברמה' ל'קול חי' עולה שלב. בעקבות מעבר שדרנים בין התחנות, החליטו ברדיו 'קול ברמה' להסיר את הכפפות ופנו במכתב חריף להנהלת רדיו 'קול חי': "שידור החידון יהווה הפרה בוטה ופרועה של זכויות היוצרים"

קול ברמה VS קול חי: "הפרה פרועה"



המתיחות בין תחנת הרדיו 'קול ברמה' ל'קול חי' עולה שלב. בעקבות מעבר שדרנים בין התחנות, החליטו ברדיו 'קול ברמה' להסיר את הכפפות ופנו במכתב חריף להנהלת רדיו 'קול חי', בו הם מזהירים כי העתקת הפורמט של התוכנית 'חידון ההלכה העולמי' המשודר ב'קול ברמה' זו העונה השמינית - תגרור אחריה תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים ותביעות כספיות נלוות.

במכתב ששיגר עו"ד שי רובינשטיין המייצג את 'קול ברמה' למנכ"ל 'קול חי' אבי רוזן, נכתב: "בכוונת מרשתך לשדר עוד היום את "חידון ההלכה העולמי", שהינה תוכנית שהגתה מרשתי ואשר מלוא זכויות היוצרים בה מצויות בבעלות מרשתי. החידון הופק ושודר במשך 7 עונות על ידי מרשתי, נוצר על ידי מנהל התוכניות ועובד מרשתי באותה העת, מר אבי מימרן, כאשר הן לפי הוראות חוק זכויות יוצרים, והן לפי הסכם העבודה עליו חתם, מלוא זכויות היוצרים בפרי עבודתו נתונות למרשתי, ולה בלבד"

בהמשך נכתב: "שידור החידון יהווה הפרה בוטה ופרועה של זכויות היוצרים של מרשתי, הכלכליות והמוסריות, הפרה בוטה של זכויותיה האחרות והפרה בוטה של התחייבויות מר מלכא למרשתי. לפיכך הריני להודיעך, כי אלא אם תודיע על חזרת מרשתך מכוונתה לשדר את חידון ההלכה העולמי, וכל זאת עד היום בשעה 21:00, כי אז תנקוט מרשתי ללא דיחוי באמצעים חוקיים לצורך פירעון נזקיה ומימוש זכויותיה, לרבות נקיטה בהליך של הגשת בקשה לקבלת צו מניעה מפני שידור החידון בבית המשפט המתאים. אין באמור במכתבי ובמה שאינו אמור בו כדי להוות ויתור על או מיצוי של איזה מטענות וזכויות מרשתי".

'חידון ההלכה העולמי', היא תוכנית שבועית העוסקת בהלכות שבת, ומשודרת מדי שנה למשך שלושה חודשים. במהלך התוכנית מתמודדים מאזינים על תואר 'חתן ההלכה העולמי', כשמדי שבוע נפסל מתמודד. המנצח שעולה לגמר זוכה בפרס יקר ערך.

התוכנית החלה לפני 7 שנים ברדיו 'קול ברמה' ביוזמתו של הרב אופיר מלכא. אלא שבשנה האחרונה ערק הרב מלכא ל'קול חי' והעביר את התוכנית ל'קול חי', מה שהביא לזעם מצד 'קול ברמה'.

כך או כך, הערב יחלו ב'קול חי' לשדר את התוכנית בהנחיית מרדכי לביא - שלא יגיש יותר את תוכנית האקטואליה בבקרים, מלבד ימי חמישי. מי שייכנס לנעליו מראשון עד רביעי, הוא מנהל התוכניות והחדשות ב'קול חי' בצלאל קאהן, שישדר אקטואליה מ-8:00 עד 9:00. מ-9:00 עד 10:00 תשודר תוכנית חדשה של הרב פנגר.

ב'קול ברמה' יחלו לשדר את תוכנית 'חידון ההלכה העולמי' בעוד שבועיים.

מנכ"ל 'קול ברמה' אריאל דרעי מסר ל'בחדרי חרדים': "צר לנו שבמקום לנהל תחרות הוגנת ופוריה בין התחנות לטובת המאזינים נכנעת התחנה המתחרה פעם אחר פעם לתכתיבים פוליטיים בזויים תוך חוסר קוליגאליות וכבוד מקצועי הדדי. העתקת פורמט חידון ההלכה המהווה את אחת מתוכניות הדגל של קול ברמה מצביע על התדרדרות נוספת בהתנהלות התחנה המתחרה ועליה לא נוכל להבליג".

מרדיו 'קול חי' נמסר ל'בחדרי חרדים': "כל מה שקשור לשידורי קול חי - נאמר בשידורי קול חי".







קול ברמה חידון ההלכה העולמי הפרת זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד