י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לקחת אחריות - כללים להתנהלות פיננסית שתשאיר אתכם בפלוס בבנק

משפחות רבות מוצאות את עצמן במינוס וחובות, ופשוט נכנסות לפלונטר שלא נגמר, כמו שמיכה קצרה מדי שבכל פעם מכסה חלק אחר. איך יוצרים התנהגות כלכלית נכונה, שתאפשר לכם לחיות באופן נעים ולא במרדף תמידי אחרי כיסוי המינוס?

צילום: pixabay
צילום: pixabay



קניות בסופרמרקט

כולם יודעים שהסופרים הענקיים הם הכי זולים, וסל קניות שם עולה משמעותית פחות מקניות במכולת השכונתית. השאלה הנשאלת היא: עם יד על הלב, האם אתם זורקים הרבה מצרכי מזון שפג תוקפם? כשקונים בסופרמרקט ענק וזול, במיוחד אם היינו צריכים לנסוע אליו במיוחד, יש לנו נטייה לקנות לכל החודש. הבעיה שמוצרי חלב לא מחזיקים כל כך הרבה זמן, וחלק מהקניות האלה, המוזלות אומנם אך מיותרות בדיעבד, אנו זורקים לפח או תורמים למישהו אחר שנייה לפני שפג תוקפם. אז איך מאמצים התנהלות קניות נכונה בסופרמרקט? כמה טיפים:
- השתדלו לא ללכת לקניות עם ילדים. מן הסתם זו בעיה, אבל מצאו חלון זמן בו אתם יכולים להשאיר אותם בבית, או במוסדות החינוך, וללכת לבד. קשה לפעמים לסרב לכל מה שהילדים רוצים, והם תמיד רוצים את הדברים הכי לא בריאים והכי מיותרים.
- היצמדו לרשימה, ואל תחרגו ממנה. אם גיליתם מוצר שנזכרתם שאתם צריכים תקנו אותו, אבל רק אם אכן אתם חייבים אותו.
- בדקו איפה הכי זול לקנות מה: למשל, ירקות אולי לא משתלם לכם לקנות בסופר אלא דווקא בשוק, לחמים לפעמים עולים פחות במאפייה, במיוחד כשיש מבצעים כמו עשר לחמניות בעשרה שקלים או שני לחמים במחיר מיוחד – ועוד.
- ותרו על משקאות מתוקים לחלוטין. מעבר לכך שזה לא בריא והורס את השיניים, זו הוצאה מיותרת בתכלית. שתו מי ברז מורתחים ומצוננים במקרר. בריא, זמין ובעלות אפסית.
- אם יש לכם שניים או שלושה דברים לקנות, אין טעם להזיז את האוטו ולנסוע לסופר. עדיף לקנות במכולת, שאומנם יקרה יותר, אך לא מצריכה נסיעה ברכב. וחוץ מזה, מוצרי החלב למשל ממילא מסובסדים ונמכרים באותו מחיר בכל מקום.
- נסו לקנות און ליין. יש אפליקציה בשם "מיי סופרמרקט", שמאפשרת לכם להשוות את סל הקניות שלכם עם כל הסופרים האחרים, ולתת לכם אינדיקציה איפה הכי זול. מעבר לזה, קנייה בסופר און ליין לא מאפשרת לכם לחרוג מהרשימה שלכם, כי היא לא חושפת אתכם לשלל מוצרים מפתים שאתם לא צריכים.
- יש לנצל מבצעים והטבות, אבל לא לקנות מוצר במבצע שאינכם צריכים ושלא מופיע ברשימה שלכם. גם אם זה עולה פחות, זה עדיין עולה כסף.

חופשות משפחתיות

יש כיום אפשרויות רבות לטייל במחיר מוזל מאד: טיסות לואו קוסט, תיזמון החופשה בעונה לא תיירותית כמו החורף וניצול המחירים הזולים גם של הטיסות וגם של בתי המלון. אם טסים קבוצה גדולה אפשר לשכור דירה בסגנון אייר בי אנד בי, שיטה של השכרת דירות לתיירים, שמאפשרת לכם לגור במרכז העיר בדירה גדולה ובמחיר מוזל. יתרון נוסף שיש להשכרת דירה בחו"ל, היא האפשרות להכין לבד ארוחות כשרות, ללא תלות במסעדות כשרות, שלא בטוח שיש בכלל, או מה טיבן. בקיץ אפשר לעשות קמפינג ולחרוש את מדינת ישראל לאורכה ורוחבה, לישון באוהל בחינם במקומות הכי יפים ומרתקים, להכין לבד את האוכל על גזייה ולהעניק לילדים חוויית טיול מהממת בכמעט כלום כסף.

כשצריך להוציא סכום גדול של כסף

לפעמים, כמה שמנסים לשמור על איזון כלכלי, צצות פתאום בעיות או שמתעוררים צרכים חדשים, ואנו מוצאים את עצמנו שוברים את הראש מאיפה נממן אותם. למשל, כשצריך לעבור טיפול שיניים בעלות של אלפי שקלים, כשצריך לערוך אירוע חשוב כמו בר מצווה או חתונה, כשצריך להחליף את מכשירי החשמל בבית ועוד ועוד. הלוואה חוץ בנקאית היא פתרון מצוין ויעיל, מאחר ובאופן כזה אתם יכולים לקבל בבת אחת אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים, תלוי בצורך שלכם, ולפרוס את הלוואה על פני כמה שנים. באופן כזה תוכלו לערוך אירוע, לעשות שיפוץ, לרכוש מכשירי חשמל יקרים או אפילו לקחת את כל הילדים לטיול יקר של פעם בחיים בחו"ל ובעצם להגשים חלום או לממש צורך אמיתי, מבלי שזה יעיק לכם על חשבון הבנק. כמובן שעליכם לבחור הלוואה עם ריבית נמוכה, ועם הסדר תשלומים שיאפשר לכם גמישות, גם במועד הפירעון וגם בתאריך תחילת הפירעון. נסו לדחות את התשלום הראשון בכמה חודשים, כדי לאפשר לכם כמה חודשים להתאושש מבחינה כלכלית.
הלוואה חובות מינוס בבנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד