י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרשת סוערת: האם מדובר בתמונת החפץ חיים

הרשת סוערת סביב תמונה שהתגלתה בעת האחרונה ומיוחסת למרנא בעל החפץ חיים. על פי המתואר, בתמונה נראה הח"ח יושב ולומד לאחר תפילת שחרית כשהוא עטוף בטלית ועטור בתפילין

צילום: אלכסנדר סנדר לינטשנר
צילום: אלכסנדר סנדר לינטשנר





הרשת סוערת סביב תמונה שהתגלתה בעת האחרונה ומיוחסת למרנא בעל החפץ חיים זיע"א, אשר כידוע, תמונות דיוקנו הינן מעטות ונדירות.

לפני כ-4 שנים, התגלה תיעוד וידאו נדיר בו נראה החפץ חיים כשהוא צועד בדרכו לכנסייה הגדולה הראשונה שנערכה בוינה שבאוסטריה בשנת תרפ"ג. התיעוד טלטל את העולם היהודי כולו שצפה בו בהתרגשות.



התמונה המיוחסת למרן החפץ חיים זיע"א


בתקופה האחרונה כאמור, נטען כי התגלתה תמונה נוספת של בעל החפץ חיים, בה הוא נראה יושב ולומד לאחר תפילת שחרית כשהוא עטוף בטלית ועטור בתפילין. לפי המתואר, את התמונה הזו צילם הנער האמריקאי, אלכסנדר סנדר לינטשנר.

במזרח אירופה של הימים ההם, בראשית שנות השלושים של המאה הקודמת, מעטים האנשים הפרטיים שהחזיקו ברשותם מצלמה. היה זה חפץ מותרות יקר שהיה מצוי בעיקר אצל צלמים מקצועיים. אולם בארה"ב הצליחה חברת קודאק ליצר ליין של מצלמות זולות, בשם 'בראוני'. מחירה של מצלמה שהייתה עשויה מחומרים זולים, היה רק דולר אחד. כך הפכו מצלמות בראוני להיות פופולאריות ונמכרו מהם בארה"ב מיליוני פריטים. כעת כאמור טוענים כי סנדר לינטשנר הביא עמו מאמריקה מצלמה כזו ובה הנציח את החפץ חיים.

קישורים:
מקור
החפץ חיים תמונה נדירה אלכסנדר סנדר לינטשנר קודאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד